Merrie en veulen veilig vervoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zjadore

Berichten: 249
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Leersum

Merrie en veulen veilig vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:23

Ik moet volgende week mijn merrie en veulen gaan vervoeren, maar hoe weet ik nog niet.
Ik hoorde dat het het beste is om merrie en veulen samen te zetten, met het veulen los en dan van die speciale brede stangen te gebruiken.
Ik heb zelf wel een twee paardstrailer (ifor williams) maar niet van die stangen...
Aangezien mijn merrie ook niet zo stevig staat in de trailer zet ik haar toch het liefste klem aan 1 kant, maar ja wat dan met het veulen?
Misschien aan de andere kant van het schot en dan los?

Wie heeft hier ervaring mee?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:47

Ik vervoer mijn merries en veulens in een twee paards trailer met de schot er tussen. Wij hebben een hangende (met ringen) schotje gemaakt dat wij over de voorste stang schuiven. Het is gemaakt uit licht groen tuin plastiek en 'dekt' de voorste ruimte onder de stang af zodat het kleine niet kan gaan lopen.
Effectief staat het in zijn eigen 'box' die goed gestrooid is met krullen. OK dan! Moeder kan het ziet en het veulen kan moeder zien, en besnuffellen.
Ik moet soms +2 uur rijden naar een keuring en met deze oplossing kan de kleine gaan liggen zonder dat het onder mama's benen komt. Natuurlijk is drinken het eerste dat gebeurt bij het afladen *LOL*

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:22

Mijn merrie en veulen heb ik de laatste keren vervoerd in een 1,5 paards trailer, mama vast en het veulen er los naast. Ging prima.

besita
Berichten: 6780
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:18

wij hebben ook een iffor OK dan! ,maar hebben wel zo 2 stangen bijgekocht dan kan aales eruit in het midden ,maar in het begin heb ik het achterste deel van het middenschot eruit gedaan (dat bestaat uit 2 delen) zo heeft je merrie toch wat steun aan het voorste gedeelte ,hoe oud is je veulen trouwens want vanaf een maand of drie zet ik ze ook al vast naast de merrie om te vervoeren ,jong geleerd brengt trouwens minder transportproblemen op later!!
mijn 3 jarigen(die als veulen geleerd hebben trailer in trailer uit ) die staan thuis te brullen als ze zien dat de trailer aangekoppeld wordt!!