Veulens dag en nacht buiten?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:02

Hier gaan ze 's nachts naar binnen, maar dat is meer omdat ik dat zelf prettiger vind. Op zich moeten ze er best tegen kunnen om dag en nacht buiten te lopen, maar voor KWPNers e.d. vind ik het wel een voorwaarde dat ze dan een schuilstal hebben.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:27

Kendra schreef:
Waarom verschil maken tussenWPN-ers en andere veulens?
(Ik heb WPN-ers die dus wel gewoon dag en nacht buiten lopen).

KWPNers was als voorbeeld genoemd. Ik bedoel warmbloeden in het algemeen. Over het algemeen zijn deze minder hard (enkele uitzonderingen daargelaten) dan rassen zoals fjorden, shetlanders e.d. Zeker de doorgefokte GROTE warmbloeden zijn echt niet zo sterk als sommige mensen het graag zouden zien.

Ik heb er hier ook een paar buiten lopen, dag en nacht, maar die zijn dan bijvoorbeeld wel af en toe verkouden. Voor mijn rijpaarden kies ik die optie dus niet. Afgezien van het feit, dat ze ook nog eens 's nachts zonder toezicht zijn! Na een paar nare ervaringen, staan mijn paarden bij mijn afwezigheid op stal!!!! Alleen onder toezicht buiten (aangezien ik bijna 24/7 thuis ben, staan ze meestal overdag buiten Haha! )

Overigens ook de haflingers van mijn buurman, waar niet mee gewerkt wordt, en die wel een schuilstal hebben in de winterdag, zijn regelmatig verkouden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie