*ZUCHT* 3 keer is scheepsrecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

*ZUCHT* 3 keer is scheepsrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 08:11

Jaja, ik heb onze mini nou al voor de 3e keer naar de hengst gebracht Scheve mond Ze is nog jong, dus daar kan het niet aan liggen...of wel natuurlijk: misschien is ze wel gewoon onvruchtbaar Nou ja, ze wordt dit keer ook nog gespoeld, dus als het dan nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Heb me al voorgenomen dat ze verkocht wordt als ze leeg blijft, want ik heb haar voor de fok en als ze niet aan die eis kan voldoen dan houd het op.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:19

Ik duim voor je dat het dit keer wel lukt!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:41

je hoort veel dat bij jonge merries, of merries die nog nooit een veulen hebben gehad, het niet vanzelf gaat.
Na de derde keer zou het toch moeten lukken. Als dat niet zo is, zou je een andere hengst kunnen uitzoeken. Het kan ook de combinatie zijn wat niet lukt, of dat zijn sperma niet goed genoeg is.
Denk niet ALTIJD dat het aan jouw merrie ligt, dat is zeker niet waar... Knipoog

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 10:29

Nou...deze hengst bevrucht goed bij andere merries dus....laten we gewoon hopen dat het deze keer wel raak is Lachen

rebecca2311
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: zevenhuizen (gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:40

ja maar het kan zijn dat de merrie en de hengst gewoon niet bij elkaar passen klinkt raar maar ik heb het ook bij iemand gezien die probeerde het 2 jaar bij dezelfde hengst en toen op de gok een keer een andere geprobeerd en toen was het wel raak. dus wel het proberen waard

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:38

ik heb begin dit jaar mijn merrie ook geprobeerd met een hengst te dekke en dit pakte ook niet. Zijn sperma was getest in utrecht en bleek prima te zijn, alleen ja, ik had het gevoel dat de combinatie gewoon niet goed was. En ben blij toe, want ze is nu drachtig van een super hengst!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:09

ik ken het gevoel peeky heb hetzelfde met mijn merrie meegemaakt dit jaar de hengst bevruchte andere merries zonder problemen maar de mijne na drie keer proberen lukte het nog niet om haar drachtig te krijgen sperma was goed en mijn merrie was ook prima in orde maar ze pakte het sperma gewoon niet. Hebben toen andere hengst genomen. Een mooie goede hengst ook die op het hengstenstation stond waar we voor de inseminatie waren en nu pakte ze het wel was van deze hengst van de eerste keer drachtig nu vingers kruisen en hopen dat het goed blijft gaan.
Succes en niet te vlug denken dat het aan de merrie ligt Knipoog

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 22:47

Goh wat vreemd joh, heb ik nog nooit van gehoord maar het blijkt dus nog best vaak voor te komen Verward Nou ja, dit jaar is het helaas toch al te laat na deze dekking maar goed...ik zal er eens over nadenken Lachen