Niet drachtig, maar ook niet hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Niet drachtig, maar ook niet hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 00:14

Jip is gisteren gescand, maar was niet drachtig.
Dit kan natuurlijk, maar wat ik raar vindt, is dat ze niet hengstig wordt.
Het is nu 5 weken terug dat ze gedekt is. Na die tijd is ze niet meer hengstig geweest.
Wel is haar gedrag zodanig dat je denkt, die heeft last van hormonen.

Ze loopt te schoppen en loopt te gillen naar der ruinen waar ze normaal gewoon in bij in de buurt loopt. Ook de hengst vind ze absoluut niet leuk en ook daar staat ze tegen te gillen, terwijl ze er normaal als ze niet ehngstig is wel gewoon bij kan staan zonder gek te doen.

Ik vind dit best wel vreemd en het blijft ook evengoed kriebelen om haar toch nog ene keer te laten dekken, maar dan moet ik haar hengstig gaan spuiten en het is natuurlijk al best wel laat in het seizoen.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:17

ik heb dit ook met mijn merrie gehad, na 2 hengstigheden gedekt te hebben werd ze niet hengstig en ook niet drachtig, ze gedroeg zich ook vreemd. Heb haar toen hengstig laten spuiten en weer laten dekken en toch drachtig!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 08:17

Mijn merrie wilde ook niet fijn hengstig worden na de bevalling. En aangezien we al laat in het seizoen zaten hebben wij besloten ook niet meer te dekken.
Ze is nu 6 weken geleden bevallen en nog altijd niet goed hengstig geweest. Ze is wat half/half hengstig geweest op 10 dagen maar dat stelde achteraf ook niets voor.
Mijn instructrice had ongeveer hetzelfde probleem met haar merrie en die is helaas ook niet opnieuw drachtig geworden. Lijkt wel of het in de lucht hangt ofzo???

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:14

persistent geel lichaam ? op de scan ? of wil het eitje niet groeien ?

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 15:07

Er is niets te zien.

Maar jip is nu bijna 6 weken later nog steeds niet hengstig ????

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:03

Mijn verzorgpony Rachel heeft dit ook. Ze had dit jaar een veulen. Dan had ze eigenlijk 8 dagen na de geboorte alweer gedekt moeten worden, maar dat is niet gebeurt. Ze is wel later naar de hengst gegaan, maar ze werd maar niet hengstig...ook niet door haar hengstig te spuiten. Ze is echt niet ziek...niet drachtig, ze wordt gewoon dit jaar niet meer hengstig...helaas