Yep jasmijn is drachtig!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Yep jasmijn is drachtig!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 12:41

18 dagen hebben nog nooit zolang geduurd als nu maar vanmorgen was het zover ze werd gescand en drachtig bevonden.
Geen op of aanmerkingen alles zag er goed uit het enige wat nog even spannend was dat ze goed moest kijken of er geen 2 zaten omdat ze bij het insemineren 2 eitjes had en gelukkig was dat niet het geval.
Nu is het dus gewoon de natuur zijn werk laten doen en maar hopen op een goede dracht .
Moet zeggen aangezien ik dit voor het eerst meemaak vind het allemaal wel erg spannend en ben er toch wel meer mee bezig dan ik had verwacht.
Maar met wat geluk komt er over een maand of 10 een veulen uit van de EASP hengst Guldenberg . Voor nu ben ik al blij dat de 1e fase gelukt is .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!


Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 14:03

Faniek schreef:
Gefeliciteerd

Je hebt geluk, mijn merrie is niet drachtig te krijgen
Vandaag ook weer gescanned en niks Verdrietig



Vervelend zeg moet ook zeggen dat ik het niet echt had verwacht aangezien ze wat afwijkend gedrag vertoonde nou in ieder geval nog succes dan.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 17:40

Stephany schreef:
Proficiat Gitta!! Hartstikke leuk! OK dan! OK dan! OK dan!
Ben heel blij voor je....en stiekem ook wel een beetje voor mijzelf!
Want als Jasmijn een veulen krijgt is dat een halfzusje/broertje van onze Valley (ook van Guldenberg) Lovers
Merk je dat Jasmijn anders is??
Houd ons op de hoogte he!!


Komt helemaal goed en nee hoor jas is gewoon Jas met hopenlijk de komende 10 maanden 1 verschil dat ze niet hengstig wordt Lachen

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 12:45

haha nou die 18 dagen duurde voor mij meer lang omdat ik zo nieuwsgierig was of ze wel of niet drachtig zou zijn ze had namenlijk nogal vaag gedrag wat betreft hengstigheid.
Nu heb ik wel rust en dus ook geduld ,wil haar nog graag wat verder rijden (was net begonnen met starten met haar) dus nog een hoop andere dingen in het vooruitzicht voordat het veulen komt.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 17:31

MissHIS schreef:
Gefeliciteerd!

Vanwaar de keuze voor Guldenberg, als ik vragen mag?


Dank je!!!

Waarom mijn keuze op guldenberg is gevallen ik heb heel wat hengsten gezien bekeken enz en uit dat rijtje ben ik gaan kiezen.
Heb daarin gekeken naar bloedlijn en type en wat ik ermee wil.
Wat betreft bloedlijn en maat denk ik dat Guldenberg goed past bij mijn merrie ook scoort hij op de minpunten van mijn merrie goed.
Dit alles is natuurlijk geen garantie dat eruit komt wat je voor ogen hebt maar gezien mijn merrie hiervoor eenmaal een veulen heeft gekregen wat helaas binnen 10 minuten na de geboorte dood was kan ik ook geen inschatting doen wat zij door gaat geven. Dus of het gaat worden wat ik hoop dan krijg je weer de geijkte regel fokken blijft gokken. ik hoop van wel aangezien het de bedoeling is dat het veulen ooit uitgroeit tot een rijpaard voor mezelf.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:03

MissHIS schreef:
Oke, nu maar aftellen tot volgend jaar juni! Knipoog


Inderdaad ja moet zeggen vind het spannend genoeg eerst de spanning of je je merrie drachtig krijgt is dat gelukt nog hopen dat het erop blijft en dan weer de nieuwsgierigheid wat eruit gaat komen.
Moet wel zeggen dat ik nu nog zoiets heb van eerst maar op naar de volgende scan kan nog vanalles gebeuren is nog maar zo pril,maar voor nu ziet alles er prima uit.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!


Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:15

nee hoor veulen was gewoon op tijd en op zich ook niks mis mee heeft alleen te lang in het geboortekanaal gezeten waren er dus te laat bij.
dat is gewoon hele vervelende pech dus voor mij wel een reden om haar ergens te stallen waar er goede toezicht is .
Dit is trouwens al wel wat jaartjes terug ze was toen 6 en is nu 13 .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:35

nee daar moet ik nog naar op zoek maar ik heb daar nog even de tijd voor bij ons op de manege gaat dat niet.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 53 bezoekers