hoelang niet rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

hoelang niet rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 16:48

... als je paard een veulen heeft gehad? beginnen jullie eerst weer met longeren of gaan jullie er gelijk weer eventjes op? kan je al eerder beginnen met longeren dan weer met rijden? zojah, hoelang moet ongeveer wachten tot je weer kan longeren?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:27

Ik ben na ongeveer 4 weken er voor het eerst weer op gaan zitten, niet longeren gewoon erop en paar rondjes gestapt. En week later weer een keer gereden en toen wat gedraafd. Verder heb ik er eigenlijk nog niet op gereden want ze staat toch lekker in het land Vork

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:08

Wij gaan er na 2 weken ongeveer weer op.. gewoon 20 min rijden als het allemaal vlot verloopt .. lekker stappen beetje draf en rondje galop.. en dan gewoon de volgende dag weer en dan weer een beetje opbouwen.
Als het goed is heb je tot voor de bevalling ook nog wel wat gereden (ook tot 2 weken ervoor ofzo) dus dan is dr conditie nog niet zo afgezwakt denk ik.
Je moet gewoon even kijken hoe het gaat dan.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 20:30

nou het veulen kwam een beetje veel te vroeg dus ik had die middag ongeveer nog een half uur met haar gereden en snachts is het veulen geboren... zie meike is geboren!

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:38

ik heb gelezen dat 4 wkn het best is voor de baarmoeder...
ik ben na 3 wkn begonnen met longeren.