hoe lang op stro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

hoe lang op stro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:15

hallo allemaal

ik had even een vraagje aan jullie
alle paarden op de stalling waar wij staan staan op ecoliet (vlas) is een fijner soort hennep
maar nu mijn merrie een veulentje kreeg hebben we haar lekker op een dikke laag stro gezet
op advies van de dierenarts die ook zei dat het veulentje tot 2 maand nog op stro moest staan dat was het beste zei die

maar wou graag jullie mening weten tot hoe lang op stro?

natuurlijk vertrouw ik onze dierenarts 100% maar pensionstaleigenaren willen ze het liefst zou snel mogelijk weer op ecoliet hebben

wat nu?

groetjes jenny

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:25

Mijn veulens worden allemaal op vlas geboren en ik heb er nooit problemen mee gehad. Dus wat mij betreft kan je je merrie met veulen gewoon weer terug op vlas zetten, als dat makkelijker is voor de staleigenaren.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:30

mijn veulen is ook op hennep geboren en staat er nog steeds op... waarom zou dat slecht zijn volgens jouw DA????

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:46

Ik vind het echt onzin om ander strooisel te gaan gebruiken als anders. Verward
Mijn paardjes staan op houtvezel en blijven op houtvezel ook tijdens en na de bevalling.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:17

die van mij is ook gewoon op vlas geboren hoor en geen problemen mee gehad. Mijn DA zei dat het geen kwaad kon hoor.
Ik heb ze nu echter wel op stro staan omdat ik bijna iedere dag een nieuw pak vlas kon bijdoen met die 2 vieze dames van mij Verward (en dat is wat kostelijk dan Knipoog ) Alleen een mijn merrie nu de stal gewoon kaal en laat een plekje zodat Quinta (het veulen van nu een maand oud) lekker kan liggen.
Gewoon op vlas laten zou ik zeggen OK dan!