Stampend veulen (ongeboren)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Stampend veulen (ongeboren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 20:01

Vandaag was het mooi weer en had ik echt zin om te rijden. Het was weer al een weekje geleden (door sterfgeval Huilen ).
Eerst eens lekker borstelen, ze is namelijk vreselijk aan het verharen.
Begint dat veulen te stampen, niet normaal. Je zag gewoon haar buik helemaal van de ene kant naar de andere kant op en af gaan.
Ik vond het maar zo zielig voor haar en heb haar dan maar lekker in de bak gezet en daarna een halfuurtje in de wei (ze krijgt heel snel koliek en mag daarom niet te lang in de wei) en toen terug in de bak. Heb dan maar weer niet gereden.
Hebben jullie dat ook wel of rijden jullie dan toch gewoon?
Ze moet nog ongeveer 6 weken.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:12

Mijn veulen is afgelopen jaar eind Juli geboren.
Het was toen al een tijdje vreselijk heet buiten en mijn merrie had ook zo´n kleine druktemaker in d´r buik waar ze veel last van had. (veel schoppen naar d´r buik, zichzelf op de grond laten vallen en dan rollen enz.)
Ik heb haar toen ook maar niet meer gereden. Daarvoor in de plaats heb ik veel met d´r gewandeld, veel grondwerk gedaan en af-en-toe gelongeerd.
Als jij de indruk hebt dat ze echt niet meer zo wil, zou ik d´r gewoon maar lekker laten gaan Knipoog !

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:56

als het veulen erg trapt laat ik haar meestal wat stappen en draven (evt galopperen als ze dat wil), dan gaat baby meestal weer slapen, door het gehobbel ofzo...

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 22:18

dat kan ik volgende keer eens proberen.