vanaf wanneer camera??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

vanaf wanneer camera??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:40

Vanaf wanneer doen jullie je camera'tje aan 's nachts?
Mijn merrie moet rond de 8ste april bevallen en ik was aan het denken van begin maart de camera te plaatsen zodat ik haar 'nachtgewoonten' eens kon bespieden dat ik mij niet voor niks zorgen moet maken als ze veel gaat liggen ofzo. Wat vinden jullie, is dat te vroeg? Wanneer doen jullie dat gewoonlijk?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:47

Ik heb nu een dag of 10 de camera in de avond aan staan. De eerste merrie is in maart uitgerekend (21 maart, houdt ze de laatste dracht aan dan 8 maart).
Eigenlijk was het alleen om de camera goed te richten maar het is wel gezellig om naar haar te gluren.
En idd om haar ritme een beetje te ontdekken.
De camera gaat pas mee naar de slaapkamer als ze kegelt of als de birth alarm om gaat. Anders weet ik van mezelf dat ik halve nachten blijf kijken... Haha!

Tessabo

Berichten: 250
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:27

Hoi,

las dit topic en dacht "wat is kegelen"?

Semra

Berichten: 851
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: St. Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:53

Kegelen is als je de eerste druppels aan de uier van de merrie ziet. Deze 'kegels'zijn wat hars-achtig. Ze zeggen dat als een merrie kegelt, het veulen binnen 24 uur geboren word maar dat is lang niet altijd. Er zijn merries die een week staan te kegelen en er zijn er die het helemaal niet doen.