Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:28

Goed dat je het zo uitgebreid uitzoekt!
Ik lees even mee uit interesse.

Ik heb een jaarling in de opfok staan, aangekocht als veulen dus een iets ander kostenplaatje.

Zoveel ervaring heb ik niet, maar van wat ik al gemerkt denk ik dat zoveel 'slepen' met een jonkie meer kwaad dan goed doet als je een goede basis wil.
Een goede basis als veulen onthouden ze tot ze 3 zijn en een verhuizing geeft meer stress dan mensen vaak denken. Zeker de kleintjes zijn nog heel kwetsbaar met reizen en hebben sneller een lage weerstand. Regelmatig van kudde en omgeving wisselen lijkt me niet bevorderlijk.

Dan kan je misschien beter veel tijd en afwisseling in de basis stoppen als veulen en goed selecteren op karakter als je de hengst uitzoekt.

Edit: als je eigen vervoer hebt is het niet zo relevant, maar anders kan je ook onkosten voor het vervoer meenemen in je berekening. Mijn veulen heb ik naar de opfok laten brengen door de fokker en heb daar wel een bedrag voor betaald.
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 29-10-20 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TROY (2019) & LAYS (2014)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie