Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:00

Mijn kostenplaatje van afgelopen jaar, alles is in 1x gelukt:

Scankosten DA, kijken of het ei groot genoeg was, scan na inseminatie of het ei weg was, scan op 18 dagen, laatste scan in september dus 4x á € 45,55 = € 182,20
Dekgeld inclusief BTW: € 1090,- (De hengstenhouder heeft geïnsemineerd (gratis) in 1x raak

DA controle veulen dag na geboorte: € 44,30
Aanvraag paspoort KWPN: € 171,25
Wormenkuren (4x): ongeveer € 20 (heb nog een shet staan waar hij samen mee kon doen)
Veulenbrok: 2 zakken totaal € 25,90
Stond keurig op de voeten dus niet naar de smid geweest dat hij nog bij zijn moeder liep

Veulen heeft 5,5 maand thuis gestaan, en staat nu voor 7 maanden in de opfok á € 136,25 per maand.
Dus totaal € 953,75 dit is inclusief bekappen en ontwormen. Voordat ik hem weer ophaal wordt hij nog gecastreerd (geen idee wat dat kost). En hij wordt binnenkort geënt (2x) ongeveer € 100.

Daarna komt hij weer thuis te staan.

Denver | Z springen, Z1 dressuur en L eventing

Tierania_

Re: Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:14

Hoefsmid is inbegrepen bij de opfok, en extra dierenarts kosten waren in mijn geval (nog) niet nodig.

Hij komt straks in april naar huis, omdat ik hem hier thuis ook kan houden. Hij is nu alleen weg om afgespeend te worden en omdat hij hengst is eerst gecastreerd moet worden omdat ik hier thuis alleen merries heb staan.

Tierania_

Re: Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:22

Klopt. Heb diverse opfokstallen benaderd maar ze willen ze allemaal houden tot 3 jaar. Deze kleinschalige opfok deed het wel :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie