Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 06:58

Het ligt aan zoveel variabelen..
Maar inderdaad de dierenarts kosten. Een pakket of los scannen. Dan hoe vaak er sperma moet komen, telkens verzend kosten. Tenzij je het bij de hengstenhouder doet. Nog een aantal opvoelkosten. Stallingskosten ala je de merrie ergens stalt.
Voor opvoelkosten kun je ook een pakket afsluiten. Kan goedkoper uitvallen of duurder dan los scannen. Weet je van te voren toch nooit.
K laat de dierenarts altijd merrie en veulen even checken na geboorte.

Voer. Voor de merrie die meer eet en voor het veulen. Extra hoefsmid voor het veulen, een paar halsters, aantal keer ontwormen, enten.

En dan zijn er dus geen ziektes of spannende dingen.




Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Volledige kostenplaatje veulen VDL (Dierenarts, opfok etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:09

Paviljoen heeft veulen brokjes tot 8 maand en vanaf 8 maand weer een volgend brokjes. Volgensmij ik kloppen je maanden niet helemaal, maar de rest wel redelijk.


Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:40

Pepperooni schreef:
Cioccolato schreef:
Paviljoen heeft veulen brokjes tot 8 maand en vanaf 8 maand weer een volgend brokjes. Volgensmij ik kloppen je maanden niet helemaal, maar de rest wel redelijk.


Pavo start is vanaf 1 maand maar ik wil het van 3/4 tot 6 maand voeren. Ik vind het niet nodig om ze zo jong al vol te proppen. Daarna was vanaf 6 maanden Pavo grow dus dit tot de opfok en in de maanden dat het dan op de thuisstal zouden staan.


Huh? De pavo nummer 2 is voor veulens tot 8 maand en vanaf 8 maand heb je de nummer 3 tot ze aan het werk gaan.
Ze gaan al mee knabbelen zodra ze tanden krijgen en zou dan ooo beginnen met aan bieden. Ze leren het van de merrie en kunnen die brok ook prima wel mee eten maar een handje eigen brokjes is nooit mis.
Heeft ook niks mer vol proppen te maken :')



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Kabayo, MallyBelly, Sabbuh, xoranlover en 8 bezoekers