[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:00

Dat is zeker minder leuk nieuws Vulina, heel veel sterkte :(:) ! Hopelijk wilt haar veulen ook nog melk drinken!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:45

alicelover, wat ontzettend rot van de wond! Beterschap met Ode en hopelijk knapt ze snel weer op :(:) .

Hier is het nieuws iets minder erg, maar zoals het er naar uit ziet geen veulens voor ons in 2020 -O- . Hadden stille hoop met Maria. Ze was al 2 maanden niet meer gedekt, maar van de week begon de hengst al naar haar te hinniken en toenadering te zoeken. Het plassen begon bij haar en het vermoeden was er al dat ze weer hengstig stond.
Inderdaad, van de week weer gedekt. Als dat niet pakt gaan we voor 2021 :j . Dekseizoen begint nu ook wel op zijn einde te komen.
Van Dot vermoeden wij dat ze helaas nooit meer dragend zal gaan/kunnen worden -O- . Is ook niet erg. Naast veulentjes fokken zijn er nog genoeg leuke andere dingen te doen met hun :) .

Bij het adres van Zoë en Jenny zal er ook geen veulen van 2020 zijn. Jenny is nog veeeeels te jong om gedekt te worden en met Zoë heeft hij nooit gedekt. Brenda was altijd zijn vaste fokmerrie, maar helaas is zij een paar weken geleden ingeslapen.

Moet zeggen, een jaartje rust vind ik ook niet erg. Even lekker op de training van de pony's concentreren en geen stress omtrent bevallingen.

Nou ja, geen stress... Als de stier goed zijn best heeft gedaan verwachten we volgend jaar februari/maart weer een kalfje :j .

Al kijk/klets/volg ik jullie volgend jaar weer vrolijk mee. Geniet zo van alle veulens hier! En heb het echt onwijs gezellig met jullie. Wat ik al ergens in het begin zei. Leer echt onwijs veel bij hier in dit topic :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:48

Zou zelf ook de DA laten komen en er niet mee afwachten. Helemaal als ze ook niet wilt eten en drinken en veel is afgevallen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:38

Riv, ook hier net zo brutaal ja. Mama en grote broer zijn vooral het slachtoffer. Voor zijn vader heeft hij respect.
Die hoeft maar met zijn kont te dreigen en Isaac denkt: 'oei, beter dat ik het maar niet doe want anders heb ik een trap te pakken'
Sinds Isaac er is heb ik mijn pony ook veel meer zien steigeren. Doet die anders nooit haha, maar Ies heeft een slechte invloed op hem _O-
Kan echter niet anders dan blij zijn voor de twee broers dat ze zo leuk met elkaar kunnen spelen :j .

Vulina, hoe gaat het nu met jullie weesveulen?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:48

Vulina, niet te hard roepen hoor! Ze vinden zichzelf vooral heel erg stoer en totaal niet schattig :j .
Wat fijn dat hij het goed doet en dat hij straks naar een super huisje gaat! Blijft het Shet veulen ook bij jullie of gaat hij met hem mee als maatje?

Ja, Shetjes staan er om bekend dat ze heerlijk brutaal zijn. Ken er alles van haha _O- . Werk dagelijks met die kleine doerakken. Elke dag weer een feest en altijd afwachten wat ze nu weer voor geniale plannen bedacht hebben. Een hoop humor hebben ze ook. Zijn echte clowns!

Heb vooral mijn handen vol aan Jenny op het moment. Halster om doen in de grote wei is nog een no go, maar oefenen in de kleine wei gaat dan wel weer goed, dus dat doen we maar even zo. Meelopen daar en tegen gaat dan wel weer zonder problemen. Shetjes ook :') Normaal kan ik bij veulens nu toch al zonder problemen het halster om doen, maar er moet toch altijd weer een uitzondering op de regel zijn haha!

Riv, ja he! Af en toe probeer ik hem ook aan te sporen, maar dat is vijf minuten leuk voor hem en dan is Isaac er alweer klaar mee _O- .

Wormenkuur heeft die vandaag ook gehad en met 5 minuten zat die er in. In het begin was het: "Nope, ik wil niet" en vervolgens: "Okay, vooruit".

baudy, aw tijd vliegt inderdaad dan! Geniet nog even van hem!

tirzasarah, balen van het weiland zeg! Heb je nog andere opties waar je evt. kan huren?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:53

Jobamara, dat valt nog vies tegen. Die kleintjes zijn echt ontiegelijk snel (en ik te langzaam in Jenny haar geval). Ze weet precies hoe en wanneer ze het kan doen. Dat moet ik nu echt voor gaan zijn :j .
En in een groot weiland is het helemaal een uitdaging. In de kleine wei gaat het inmiddels gelukkig wel goed. Daar kan ik het halster zo om en af doen. De grote wei is het probleem nog. Daar heeft ze te veel ruimte en dat weet ze.
Dat word nog even door oefenen zodat we het halster ook in de grote wei om en af kunnen doen. Het is wat dat betreft wel een hele slimme dame (en een leuke uitdaging). Leer weer een hele hoop van haar!

In het begin, toen ik het halster voor het eerst bij haar om had was ze zo beledigd dat ze er van ging bokken/gekke sprongen maken en tegen haar vriendinnetje aan steigerde _O- .

Isaac doet het wel super goed, gelukkig! Halster om en af doen gaat zonder problemen (al probeert hij nu ook de grenzen een beetje te testen, maar minder erg als Jenny). Ook meelopen gaat al de goede kant op. Isaac leert echt ontzettend snel :D .

Tirzasarah, Hopelijk komt er op tijd nog een oplossing voor je!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:10

Laylah, die van mij heb ik met 2 jaar laten castreren. Nu weet ik niet of dat vroeg is, maar hij heeft er een beste nek op zitten voor mijn idee en is echt super mooi geworden.

Even een recente foto van hem (of ja, dit is van 12 juni, zal zien dat ik morgen nog even een recentere maak. Ben nu ook actief aan het lessen en trainen met hem):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was hij als bijna 2 jarige. Toen nog hengst. September 2015. Twee maanden later vlak na zijn verjaardag gecastreerd (rara, wanneer is hij jarig ;) ):

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:22

Knolselder schreef:
Ik heb mijn knappe shethengst op 4 laten casteren en die mooie nek is helemaal weg hoor, haha! Ziet er nu echt een sullig ruintje uit met meer vet rond de buik dan in de nek en op de billen :')

Hier was dat dus precies andersom haha. Als hengst zijnde was het echt een lelijk eendje, maar uitgegroeid tot een prachtige zwaan eh ruin :j .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:38

Het is even stil geweest van mijn kant. Druk aan het genieten van de pony's en de veulens!
Een aantal veulens zijn zo te lezen al op kamers gegaan! Wat vliegt de tijd toch hard zo! Zo zijn ze geboren en zo vliegen ze uit.

Met Jenny (het veulen wat haar moeder in augustus verloren is) gaat het goed! Ze heeft sinds vorige week eindelijk weer praatjes en zoekt weer contact op met mij. Vlak voor en vlak na het overlijden van haar moeder moest ze niks meer van mij hebben, maar nu gaat dat gelukkig weer goed! Ondeugend is ze ook. Ze durft gerust te steigeren en te bokken naar je (dat word uiteraard gewoon direct gecorrigeerd). Maar ik ben allang blij dat ze het zo goed doet! Moet mijzelf er op de een of andere manier alleen constant aan blijven herinneren dat ze pas 5 maanden oud is. Ze worden dan echt snel volwassen zo zonder hun mama.
Ze heeft veel steun aan Zoë en ook Zoë begint te wennen aan haar nieuwe rol als 'pleegmoeder' (tussen haakjes gezien ze natuurlijk geen melk geeft etc, maar wel de volledige opvoeding van Jenny op zich heeft nu).

Isaac doet het ook goed! Ook hij is alweer 5 maanden oud :D . Laatst netjes ontwormd en merk dat de opvoeding van de kudde ook zijn vruchten begint af te werpen. Hij kliert nog steeds graag, maar is een stuk rustiger geworden en weet beter wat de grenzen zijn :) .
Al hoop ik stiekem nog steeds steiger foto's te kunnen maken hihi :) .
Heb nog niks gehoord over dat hij verkocht is, maar houd er uiteraard rekening mee dat ik dat bericht nu toch wel elk moment van zijn eigenaar kan krijgen. Tot die tijd geniet ik volop van het ondeugende kereltje.
Longeren is trouwens ook onmogelijk met Isaac in de buurt. Die bemoeit zich er heel graag mee :') _O-
Zweep en longeertouw pakken is zijn favoriete hobby!

Wat betreft halsters. Hier heb ik echt ieniemienie veulen halstertjes, maar ook grotere maten mini veulen halsters. Allemaal verstelbaar :) . Isaac is nu met zijn 2de/3de halster bezig. Ze groeien ook veels te hard!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:12

Hier hebben ze geen dekens op. Creeëren een mooie dikke wintervacht van hunzelf en worden ook niet geschoren. In training houd ik daar ook heel erg rekening mee :) .

Al een hele tijd foto's aan het uitzoeken en kwam deze foto van een jonge Isaac tegen. Gemaakt op de dag dat hij bijna 24uur oud is.

Afbeelding

En deze foto is van 3 oktober. 5.5 maand oud <3 Zo leuk dat verschil! Maak nu ook veel foto's en video's van hem omdat ik elk moment telefoon kan krijgen van zijn fokker dat zijn nieuwe eigenaar hem op komt halen. Dus nog even genieten van de tijd dat we samen zijn <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 05-10-19 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:55

Corina, , oeps! Typfoutje. Ik bedoel 5.5 maand oud namelijk! Hij is van 19 april :)

Was hij nog maar 5.5 week oud, maar helaas. Inmiddels toch echt 5.5 maand oud :) . Veulens groeien veels te hard!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:54

Diertje, dat hoofdje ook van hem. Echt van: "Baasje, ik wil aandacht!" _O-

Cioccolato, ik hoop heel hard met je mee!

Hagelkruis: Ja he! En volwassen is hij zeker. Gedraagt zich inmiddels ook echt zo. Heeft minder fratsen. Knuffelen? Hij vind dat hij daar nu echt te oud voor is _O- . Speelt ook minder met grote broer en lijkt zijn plek in de kudde nu aardig te kennen. Heerlijk zo'n kudde die zo'n kleintje dan even goed kan opvoeden :) .
Al begin ik aan Maria te merken dat het voor haar goed is. Als ik alleen met haar werk in het afgezette stuk is ze echt even blij dat ze zonder hem is. Laatst ook een stukje met haar buiten gewandeld zonder Isaac en ze kwam echt helemaal tot rust. Het is ook niet niks zo'n druktemaker opvoeden :) . Maar mijn hart heeft hij wel gestolen <3 .

Ook nog niks gehoord van de eigenaar over wanneer hij weg gaat, dus voorlopig nog steeds elke dag genieten van de boef (en veel foto's en filmpjes maken)
.
Prikpalen en lint zijn alleen niet veilig voor Isaac. Die moeten grondig onderzocht worden als ik bezig ben met een stuk afzetten zodat ik apart kan werken met een pony (anders heb ik de hele kudde om mij heen die mee wilt doen of Isaac die er achteraan hobbelt _O- ).

Tirza, Hoop met je mee dat ze zich snel thuis voelt! Blijft toch altijd even spannend zo de eerste dagen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:39

Was vanochtend voor de regen en voor het shoppen bij de pony's. Was mijn trainings moment met Fabulous (hengst) aan het filmen. Erg geconcentreerd met hem bezig en totaal geen idee hebbende wat er achter mij gebeurd.
Kijk ik de video terug, zie ik de twee broers Isaac en Asfaloth op de achtergrond heerlijk met elkaar spelen <3 . Ik houd van die verrassingen. Even een printscreen gemaakt van het stoere moment van de twee broers :) . Waarvan ik dus niet in de gaten had dat het gebeurde haha!

Klein feitje. Fabulous bleef, ondanks zijn spelende kudde onwijs rustig! Bleef netjes en geconcentreerd bij mij. Heerlijk zo'n hengst <3 . Kan alleen maar hopen dat hij dat karakter ook aan zijn veulens doorgeeft, maar zie er zeker al met momenten iets van terug bij Isaac (al zou je dat op de foto zo niet zeggen _O- )

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:48

Juval, hier hele fijne ervaringen mee. Mijn ruin is gecastreerd toen hij 2 was (volgende maand word hij 6) en is sowieso laagst in rang in de kudde en de hengst die er ook bij staat is er voor het dekken.
Mijn ruin heb ik gelukkig nooit merries zien dekken en ook nooit een poging tot zien doen. Ook als jonge ruin heb ik het hem nog nooit zien doen. Heb ook vaag het vermoeden dat die eerder denkt dat die een merrie is dan dat hij ruin is :') .
De merries trappen ook gerust van zich af als ze het niet willen, maar dan is vooral de hengst de klos. Dat is de enige die hier dekt.

Hier dus eigenlijk alleen maar positieve ervaringen wat dat betreft :) .
Geef het anders nog wat meer tijd en probeer het over een paar weken nog eens? De ene net gecastreerde ruin is de andere niet. De een vind denk ik sneller zijn rust dan de ander?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:15

Hier is de veulentijd nu echt voorbij -O-

Eerder kreeg ik al te horen dat Isaac verkocht was en deze week kreeg ik te horen dat hij nu echt elk moment kon worden opgehaald. En vanochtend was het dan zover! Ik was er niet bij, maar had hem gister eind van de middag al in het opvanghok gezet met water en hooi zodat ze hem zonder al te veel problemen op de trailer konden zetten (ik ben de enige die hem zo los in de wei kan pakken, oeps).
Toen ik vanmiddag aan kwam was hij inderdaad toch echt weg en toen was de realiteit er toch echt dat het nu weer een kudde van vier is ipv vijf pony's.
Hij is vandaag ook precies 6 maanden geworden en wat had ik die dag nog graag met hem gevierd, maar het is al fijn dat hij zolang bij ons heeft kunnen lopen!
De kudde moet er overduidelijk ook heel erg wennen, maar met een paar dagen zal dat ook goed zijn, maar wat ga ik deze knapperd missen <3 . Wat een plezier hebben we met hem beleefd! Hij heeft zoveel los gemaakt in de kudde, echt onvoorstelbaar. Ze zijn door hem echt vrolijker en speelser geworden. Zo mooi om te zien!
Binnenkort zal ik nog de laatste foto's met jullie delen, maar voor nu nog een keer mijn favoriete foto's van Isaac <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:23

Diertje, ja, erg jammer! Hij was echt onwijs leuk! Veel veulens mogen leren kennen in de afgelopen jaren, maar Isaac was heel speciaal :j .
Zal ook best even wennen zijn om hem niet meer in de kudde te hebben. Merk echter al wel in de kudde dat het hun wel veel meer rust geeft nu hij er niet is. Ze hoeven nu niet meer constant met opvoeden bezig te zijn en kunnen zich weer op zichzelf en elkaar richten.
Maria lijkt hem nog wel wat te missen, zondert zich wat af van de kudde, maar ze roept niet of wat dan ook, dat is positief, maar vraagt wel om wat meer aandacht en steun van mij die ze ook krijgt :) . Zal in de loop van de dagen ook wel beter gaan! Ze heeft lekker vakantie nu. Trainen met haar pak ik later weer op :) . Eerst maar even bijkomen!

Wat super netjes van Odin zijn opfok om jou zo op de hoogte te stellen en daar ook de nieuwe paarden mee beschermen! Geniet nog even van je knapperd <3 .

Imre, stoer is hij zeker! Maar waar hij zo stoer met Asfaloth (mijn pony) speelde, zo zacht en rustig werd hij als hij en ik even samen knuffelden! Dan kwam hij echt tot rust en viel zo wat in slaap <3 .

Ook voor jou een spannende dag woensdag! Wat vliegt de tijd toch voorbij zo.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:55

Wat is Odin toch leuk Diertje <3 En met zoveel humor! Zou hem toch ooit een keer graag willen fotograferen :) (mits dat uiteraard van jou mag) .
Maar eerst die camera even in onderhoud doen en zorgen dat die weer up to date is. Die heeft heel wat te lijden gehad afgelopen zomer. Ging echt elke dag mee :) .

Ben de foto's van dit jaar aan het uitzoeken (was er nog niet aan toe gekomen) en kwam deze lieve foto van de twee broers tegen <3 . Zo blij mee dat ik zoveel foto's van hun samen heb gemaakt <3 .

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:40

Ah, dat is jammer, in die 2 weken ga ik het financieel gezien niet redden. Moet ivm geen rijbewijs met de trein komen en voor komende maand staat financieel alles al vast helaas! Anders was ik sowieso zeker langs gekomen om hem voor jou te fotograferen!
Geniet nog even van je knapperd <3 .

Komt hij nog terug bij jou na de opfok of was hij verkocht? Anders zouden we het een keer kunnen doen als hij als volwassen paard terug komt? Moeten we wel een paar jaar wachten, maar dat komt wel goed :) .

Ja he <3 . En tegelijkertijd ook heel dubbel om ze weer terug te zien, maar ze bezorgen ook weer een glimlach elke keer als ik ze zie en daar is Isaac altijd erg goed in geweest. Zie ook echt verschil in de kudde met hoe ze waren voor hij geboren was en hoe ze nu zijn.
Hij heeft echt heel veel in ze los gemaakt. Zo kwam zijn moeder gister voor het eerst samen met Dot en Asfaloth in volle galop naar mij toe rennen toen ik Fabulous (hengst) achterin het land op ging halen. Heb Maria nog nooit zo zien rennen en spelen! Asfaloth en Dot spelen al wel vaker samen, maar Maria doet dat eigenlijk nooit.
Dat ze dat gisteren deed was echt heel mooi om te zien.
Bijzonder wat zo'n veulentje met een kudde kan doen :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:28

Cuba, wat een lieve foto van hun samen!

Imre, wat super fijn dat het zo goed met haar gaat!

Hier nog steeds druk met foto's uitzoeken en kwam deze leuke foto van moeder en zoon samen tegen <3

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:34

Zit met Isaac heel erg te twijfelen of ik hem opgeef. De kans dat we winnen is heel klein, voor mij is hij al goud waard en inmiddels is hij ook nog eens verkocht. Dus ik weet het eigenlijk niet of ik hem ga opgeven.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:55

Jenny (het veulen op het andere adres) staat ook gewoon 24/7 buiten met een heerlijke teddy beer vacht <3 . Zij doet het trouwens echt super ondanks het gemis van haar moeder!
In het begin moest ze heel erg wennen, maar nu zet ze de boel graag op stelten en komt ze mij heerlijk lastig vallen als ik met haar pony vriendin Zoë bezig ben.
Het knuffelen vind ze ook weer echt super heerlijk om te doen en komt geregeld een knuffel bij mij halen <3

Vandaag langs de plek gefietst waar Isaac nu staat. Zoek het nooit expres op. Weet waar hij staat, maar verkocht is verkocht in mijn ogen :) . Moest er vandaag alleen op de fiets langs om bij het trein station een dorp verderop te komen.
Vanaf de afstand dat ik hem zag, zag hij er goed uit en staat hij heerlijk buiten met zijn nieuwe pony vriendjes :) . Dat is wel fijn om te zien :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:25

Isaac likte ook vrij snel mee aan de liksteen (geen himalaya), maar heeft er ook nooit problemen van gehad. Weet zo uit mijn hoofd alleen even niet meer hoe oud hij was toen hij er aan begon te likken :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:12

Wat vreselijk Riv! Heel veel sterkte met dit verlies!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:36

Diertje, Rhino was geloof ik tot nu toe alleen in Duitsland. Wel vlak over de grens, dat wel. Hier in de omgeving nog niets van gehoord, maar inderdaad wel dat manege's en stallen voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Ga zelf voorlopig ook niet langs bij andere paarden/stallen. Ga alleen nog bij de adressen langs waar ik normaal sowieso al kom.

(Woon min of meer in de omgeving van Odin. Voor wie het zich af vraagt).