[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:23

alicelover schreef:
Tinkerbellz, hier heb ik de merrie inderdaad helemaal van de biks af gehaald. Ze kreeg zelfs geen handje. Ook heeft ze even op onbeperkt hooi gestaan ipv kuil. Verder lekker veel buiten, zodat ze vrij kon bewegen. Aan de uier heb ik nooit gezeten. En zou ik ook niet doen. Wel in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. En anders da bellen, niet zelf proberen op te lossen. :o

Tirza, 10 dagen is wel lang. Maar snap hem ergens ook wel.... Hier staan ze de eerste paar dagen net gespeend ook even in een gewone box. Je wil niet dat ze uit de loopstal proberen te springen of als je ze los laat de sloot of inheining in rennen. Als het verder een top plekje is met elke dag er lekker uit, zou ik door die 10 dagen heen bijten. Minder wordt ze niet van 10 dagen en vind de kwaliteit van verzorging er om heen belangrijker. Wordt er goed kwalitatief ruwvoer gevoerd? En onbeperkt? Gaan ze er dagelijks uit? Ook op vieze winterdagen? Hoe is het ontwormechema? Worden ze optijd bekapt en regelmatig?

Er is gezegd onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit maar dat weet ik niet omdat alles stond buiten en daarom geen hooi gezien. Ik zelf geef altijd heel ruim en veel mensen minder en dat vind ik erg moeilijk. Hoefsmid iedere 8 weken en ontwormen deden ze ook.

Verder iedereen bedankt voor reageren over de 10 dagen. Misschien is het in mijn hoofd een groter ding als dat het eigenlijk is.

Vulina, ik snap dat je dat tegen klanten zegt. Het is heel moeilijk en ik wil graag het aller beste voor haar.

Fleuribelle, fijn dat er iets uit gekomen is!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

tirzasarah10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:03

Hoe lang scheiden jullie de veulens van hun moeder tot ze weer bij elkaar kunnen? Ik wil zaar afspenen en dan naar 1.5 / 2 maanden weer bij elkaar zetten. Zou dit te kort zijn of kan dat?

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:23

Cioccolato schreef:
Waarom dan niet gewoon bj elkaar laten? Dan gaat 't vanzelf wel door de natuur. Ik vind het zelf niet wat om ze zo kort dan weer bij elkaar te zetten.
Mijne was er ruim 'n half jaar af toen ze bij elkaar kwamen door de draden heen zeg maar. Dat ging overigens wel prima. Waren 2 jaarlingen die beide onder de merrie wouden duiken. Merrie sloeg ze weg.

Nu zitten ze helemaal aan elkaar geplakt en ik heb geen goede stal om te scheiden. Als het goed is krijg ik mijn eigen stukje en wil ik een merrie veulen er bij. Dan zou ze met een ander veulen komen te staan. Ik wil haar dan niet naar de opfok brengen omdat ik dan zelf plek heb.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:23

CubaLibre schreef:
Frosty at ook al vroeg met mama mee, met 2 weken al begonnen met n handje pavo veulenbrokjes en nu op bijna 4 maanden eet ze naast haar eigen brokjes ook muesli en merriebrok van mama mee....

Ik heb zitten spelen met wat foto's, wilde heel graag n familie portret hebben maar durfde het niet aan om ze alle 3 samen te zetten (Jill haar oren komen dan sowieso niet naar voren te staan ;) ) dus dan maar eens kijken hoe goed mijn photoshop skills zijn en zie hier het resultaat:
[ [url=m/W7OGyD.png]Afbeelding[/url] ]
Best blij met dit resultaat <3

Heel leuk gelukt! <3

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:47

Stertke vulina!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:36

Ik heb weer een tijdje stil meegelezen maar te druk gehad om te reageren. Ik was heel erg druk met het regelen van de huur van een stuk grond. Het was allemaal al besproken maanden mee bezig geweest nu moesten we alleen nog het contract krijgen. Kregen we vandaag een mailtje met we hebben slecht nieuws we komen het persoonlijk toelichten... nouja je raad het al huur kan niet door gaan... Ik heb maanden lang mijn best gedaan zoveel tijd in gestoken en nu op het aller laatste moment is het weer gezeur. Er is weinig leuks aan. Mijn merrie had ook nog een dikke ontsteking in haar hoef gehad en is heel erg afgevallen. Positieve Zaar is super gezond, top karakter en groeit enorm hard! <3
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:19

xYaartje schreef:
tirzasarah, balen van het weiland zeg! Heb je nog andere opties waar je evt. kan huren?

Omdat er in de mail al toegezegd is had ik mijn andere optie afgezegd...
Per 1 oktober had ik afgesproken weg te gaan.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:34

alicelover schreef:
Hier godzijdank nog altijd een fit veulen. Alleen de wond wordt nu de hechtingen zijn gesprongen er niet mooier op. Maar mijn da heeft goede moed en beloofd nog steeds dat het goed komt. Vanwege mijn onzekerheid en daar de betere middelen blijven ze nog even daar. Het valt mij alles mee hoe ze de boxrust oppakken. Merrie is dat ook niet gewend natuurlijk, maar wordt er gelukkig niet anders van. Had wel even medelijden afgelopen dagen. Was tussen de buien door zulk mooi weer.

Fijn dat ze bij de dierenarts kan blijven! Geeft net iets meer rust. Vergeet ook niet dat bij jonge dieren heel veel nog onwijs mooi geneest.

alicelover schreef:
Thirza, wat vreselijk balen!
En nu? :(:)

Volgens de vrouw van de gemeente 'erg vervelend maar gelukkig schijnt de zon' _-:(
Ik moet keihard op zoek naar een oplossing. In uiterste nood kan de merrie in onze tuin met een shet... maar dat zou betekenen dat ik nu de hele tuin moet gaan ontruimen en zand bestellen en noem maar op. Morgen ben ik gelukkig vrij en wil ik nog even de chef van deze mevrouw spreken want dit kan echt niet.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 05:44

alicelover schreef:
Thirza, volgens mijn da komt het ook wel goed en daar heb ik ook wel vertrouwen in. Maar wordt een lang traject voor alles gaaf en netjes dicht is. Hoop voor de kleine dame dat ze zo fit blijft tijdens het herstel.

Hoe is het gesprek vandaag gegaan? Heb je nog wat kunnen bereiken? Echt zuur dat ze ineens afhaken. :(:)

Nee niks ku nnen bereiken... ze zijn nooit van plan geweest het aan mij te verhuren de medewerker heeft een fout gemaakt en verder is het mijn probleem. Gisterochtend ben ik met een zak mest naar het gemeentehuis geweest om in iedergeval iemand te kunnen spreken. Ik heb hun vermeld het er niet bij te laten zitten en juridische stappen onderneem. Daarna ben ik thuis terug gebeld en willen hun volgende week een gesprek aan gaan. Waarover weet ik niet want ze zijn duidelijk geweest dat dit mijn eigen probleem is omdat er niks getekend is...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:38

Zijn er hier ook veulens die de hik hebben gehad? Zaar had gisterenavond behoorlijk de hik en had het nog nooit eerder gehoord.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:39

Voor halsters ben ik bij een mannetje Duitsland geweest ideaal. Hij heeft 2 maten en de halsters zijn op 2 plekken met een schuif te verstellen. De halsters kosten overigens praktisch niks. Volgens mij 3 voor 12 euro

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:38

Laylah2002 schreef:
Tirza zijn die ook te bestellen?

Ik ga het voor je opzoeken!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:46

Ik kon helaas niet meer vinden waar vandaan. De man staat altijd op equitana en in kalkar mrt mustang halsters. Zo wel het kopstuk als de neusriem zijn op dezelfde manier te verstellen en kunnen makkelijk vast/los gemaakt worden. Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:17

Voor degene die nog opzoek was naar een goed meegroei halster denk ik dat deze heel fijn is!Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 05:54

Laylah2002 schreef:
Welke maat zou jij pakken tirza?

Bij mij is shetlander nog ruim verstelbaar :D nou heeft zaar wel een heel fijn hoofd.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:38

Zaar ging vrijdag top de trailer op en soof had pas na 30 min door dat ze weg was :+ in de opfok groep heeft zaar nog niet haar plekje gevonden en is ze behoorlijk in elkaar genept.... over had hele lichaam wondjes en 1 grote op haar neus. Ik vind het heel sneu Maar weet ook dat het echt even wennen moet. Hoop dat ze zich snel op haar plekje voelt.
Afbeelding
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:23

Bedankt voor alle geruststellende berichtjes! Het is inderdaad goed gekomen met zaar en ze heeft nu 2 vriendjes. Ze staat wel duidelijk onderaan in de rang maar er is zat hooi dus daar maak ik mij niet zo druk om.

Verder heb ik soof naar huis kunnen halen en heb ik een smurf er bij gekocht.

Het enige wat ik beetje eng vind is dat soof nog een behoorlijke uier heeft. Vanmorgen zag ik ook dat er een druppel opgedroogd bloed aan zat en ze had dikke achter benen. Ze krijgt geen brok meer alleen bietenpulp+beetje slobber voor de maag support. Geen koorts en staat in een kleine uitloop. Ik wil meer wandelen maar met het weer lukt het niet, dan weigert mevrouw mee te gaan... veulen is er sinds zaterdag af.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:45

Diertjec schreef:
Heerlijk Cio! Mooi groot stuk!

Ik zit in twijfel of ik Odin een jaartje in de verzekering doe. Maar als ik zo de prijzen bekijk, kost het me tussen de 65 en 75 euro per maand. Hebben jullie ze verzekerd?

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad voor als ik hem moest laten inslapen als hij iets acuuts/blijvend ongeschikt kreeg. Ik zou met een acute ziekte 100% vergoed krijgen en wij hebben jaren betaald. Toen kreeg hij acute hoefbevangenheid en lag het hoefbeen binnen zeer korte tijd door de zool. De verzekering heeft 75% uitgekeerd omdat hij niet blijvend onschikt was.. :7 Hier dus geen verzekering meer maar iedere maand zet ik 50 euro opzij voor ongelukjes enz

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:50

Heerlijk Cio! Mooi groot stuk!

Ik zit in twijfel of ik Odin een jaartje in de verzekering doe. Maar als ik zo de prijzen bekijk, kost het me tussen de 65 en 75 euro per maand. Hebben jullie ze verzekerd?
[/quote]

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad voor als ik hem moest laten inslapen als hij iets acuuts/blijvend ongeschikt kreeg. Ik zou met een acute ziekte 100% vergoed krijgen en wij hebben jaren betaald. Toen kreeg hij acute hoefbevangenheid en lag het hoefbeen binnen zeer korte tijd door de zool. De verzekering heeft 75% uitgekeerd omdat hij niet blijvend onschikt was.. :7 Hier dus geen verzekering meer maar iedere maand zet ik 50 euro opzij voor ongelukjes enz[/quote]
Dussss, niet blijvend ongeschikt met een hoefbeen door de zool :roll:

Mijn idee was idd ook, beter om iedere maand dan 75 euro apart te zetten dan aan de verzekering te betalen[/quote]

Ik kon door alle emotie toen ook niet meer netjes blijven := als je aller beste maatje net is heen gegaan wil je helemaal niet nog achter je geld aan moeten... voor mij dus nooit meer verzekeren! Achteraf als ik het bedrag al die jaren opzij had gezet had ik veel meer eruit gehad, al is dat natuurlijk de gok.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 06:47

Imre schreef:
Ik zou voor de zekerheid ook de eerste paar keer iemand bij het veulen in de buurt laten om zeker te zijn dat alles goed gaat, hagelkruis. Lastig hoor.

S├Žunn is hengstig. Normaal merk je daar nauwelijks iets van, maar ik zag gister al dat het onder haar staart wat viezig was, dat heeft ze anders nooit, en vanmiddag hield ze haar staart wat af en leek er een slijmdraad te hangen. Verder was ze wel zichzelf, dus ik maak me niet direct zorgen, maar wil het wel even in de gaten houden. Veulen is er nu een week af, misschien heeft het daar mee te maken.

Soof precies het zelfde. Ik denk dat de hormonen in de war zijn. Mijn buur pony is ook een merrie en soof hinnikte heel hysterisch naar haar, waarna de pony aan komt rennen en ze samen gaan staan pissen :')

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:04

Zijn er meer mensen die hun veulen zo erg missen in de opfok? Ik ga nog 3x per week heen maar mis haar echt thuis. Als ik ook aan kom hinnikte ze gelijk(ooo pony doe dat niet haha). Ze heeft het super naar haar zin daar en begint haar mannetje te staan, dus voor haar top hoor. Alleen ik heb last van het lege nest syndroom denk ik Hahah.
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:13

SparkYY_8 schreef:
Jammer dat er al zoveel veulens weg zijn of op kamers zijn... Hier komt het ook langzaam dichterbij, nog twee weken genieten en dat doen we zeker! Appie is inmiddels 5,5 maanden oud en wat wordt hij knapppppppppppppp!!! <3

[ [url=m/v43awi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E8UPYa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/grGve2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lpjgzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kind van z'n moeder :)
[ [url=m/QNg6FM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waauw! Hij droogt heel mooi op! <3 zijn oren passen nu ook mooi bij de rest van zijn lijf

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:25

Sterkte DL Y;(

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:10

juval schreef:
alicelover, wat een leuke foto! Ik heb toevallig net zo'n halster voor Smarti gekocht.
Voor safira vind ik het maar lastig om iets passend te vinden. Ze heeft zo'n klein koppie. Voor Smarti trouwens ook, maat shet is vaak veel te ruim om de neus.

De harry horse stout collectie moet dan passen :) voor mijn shet was die nu te krap geworden om de neus! Die past ander shet halster van Harry horse nu wel en eerst niet

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:45

Balen neon!

Zaar staat heerlijk in de opfok en is daar helemaal op haar plek. Zaar begint wel erg lelijk te worden haha. Helaas heeft ze toch beetje scheef stand ontwikkeld, wat gelukkig goed te corrigeren is. Meeste mensen zien geen eens dat ze scheef staat. Soof staat ook heel fijn bij ons thuis met shet maatje sjef! Ik zou rustig beginnen met wat meer rijden maar afgelopen dinsdag dacht soof daar anders over... Mijn liefste merrie vond het nodig om 3 kwartier een rodeo met mij te doen. :+ resultaat? Ik loop al dagen moeilijk van de spierpijn en Soof heeft nergens last van :=
Lelijk eendje :')
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17