[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:32

Hallo iedereen! Wat een knappe veulens komen hier allemaal voorbij zeg <3

Ik kom hier heel asociaal even binnen vallen want ik begin al behoorlijk te stressen hier :o

Mijn merrie is in de week van 25 juni eigenlijk pas uitgerekend, maar ik ben er toch niet helemaal zeker van.. Vandaar dat ik deze foto's even plaats en dat ik misschien nog een mening van jullie kan krijgen.. Er hangt al zeker een week lang hars druppels aan haar uier, maar vanaf vandaag zijn ze toch echt wel behoorlijk wit.. Wat denken jullie?

Groetjes!

Afbeelding

Afbeelding

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:27

Hier nog geen veulen.. 1 keer alarm gehad vannacht en toen lag ze inderdaad helemaal plat te steunen en te kreunen, maar uiteindelijk weer rustig en niks gebeurd..

Zonet was ze even onrustig in het land.

De melk spuit er nu inmiddels wel echt uit :P

Afbeelding

Afbeelding

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:01

Ja echt super spannend! Ben straks zo blij als alles goed is gegaan :o

We zijn er helemaal klaar voor in ieder geval!

Afbeelding

Kaplaars ik zou zeggen dat ze JUIST fotogeniek is :P

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 05:15

Nee het veulen was er nog niet..

Maar is vannacht om half 4 geboren! *\o/*

En mooi merrie veulen en ze maken het allebei goed! Ze moet alleen nog drinken.. Ze gaat de goede richting op, alleen dat ze haar hoofd een beetje moet kantelen snapt ze nog niet helemaal.

Afbeelding

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 06:18

Ja ze drinkt nu inmiddels *\o/*
Nu laat ik ze even lekker met rust..
De veearts komt straks sowieso even om alles te checken.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:25

BusyMissy schreef:
Gefeliciteerd Amo! Wat is de afstamming van je veulentje? Wordt het ook een schimmel?

De moeder is een Casco en de vader andiamo de semilly. Spring bloed dus :D

Ja het word wel een schimmel

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:35

Wat een stoer veulen Siko!

Hier een kleine tegenslag.. Ik merkte aan het begin van de avond dat het veulen wat krampen had en moeite had met mesten..
Meteen de DA gebeld en die is langs gekomen met een klysma en een spuitje buscopan. Nu is het afwachten.. Er kwam net wel weer een beetje mest vanaf maar ze heeft nog wel steeds last van haar buik. -O-

amo500

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:15

Ze heeft nu diarree dus wou houden haar nu goed in de gaten. Ze drinkt verder nog wel goed.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:55

Wat een heerlijke foto's allemaal <3

Die van mij begint wat bij te trekken lijkt het nu.. Ze voelt zich duidelijk beter en trekt af en toe alweer een klein 'sprintje' :P

Alleen omdat ze best wel diarree heeft gehad zit ze er best wel onder van achteren.. Dit moet ik straks wel even een beetje schoonmaken lijkt mij?

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:01

Hier voor het eerst lekker naar buiten vandaag <3

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:26

Gefeliciteerd cupido! *\o/*

Vraagje: ik ga die van mij nu ontwormen maar voor hoeveel kilo doen jullie meestal? Ze is een kwpn van nu een goede 2 weken oud, maar ze is niet super groot.

amo500

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:01

Bedankt voor de reacties! We doen voor de 100 kilo.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:15

Die van mij vanmiddag ontwormd met panacur, maar ze lijkt nu toch wel aardig wat buikpijn te hebben -O- zijn er hier meer mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik houd haar sowieso goed in de gaten nu. Ze drinkt nog goed maar gaat dan wel meteen weer liggen..

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:12

Alicelover wauw knap veulen! Mooie merrie ook trouwens :j

Vulina dit is ons eerste veulentje dus wij zijn nog een beetje zoekende in hoe en wat. Had gisteren bij de VA een workenkuur opgehaald en hij zei dat ik dit aan het veulen moest geven dus dan ga ik er eerst maar van uit dat het wel goed zou zijn :P
Maar ze was gelukkig alweer heel snel opgeknapt! Ze had even een halfuurtje buikpijn en was daarna eigenlijk alweer een stuk beter.
Ik ben ook zo'n stresskip wat dat aan gaat :o

Ze staat nu weer lekker te spelen in het land.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:27

Vulina gefeliciteerd! *\o/*

Zo wat een joekel die Koda _/-\o_

Oreo begint ook al lekker te groeien nu <3
Afbeelding

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:41

Ik kom ook weer even binnenvallen :) ook alweer een tijd niet meer actief geweest.. Wel heel leuk om nu te zien hoe hard de veulens allemaal gegroeid zijn! <3

Oreo doet het ook nog steeds erg goed en groeit echt gigantisch. Ze was zo'n micro veulentje.. En nu weinig kleiner meer dan moeders :=

En ik heb ook nog een vraag over dekens.. Mijn merrie is het natuurlijk altijd gewend geweest om dekens op te hebben en het is ook nog eens een echte koukleum.. Een dikke vacht maakt ze niet aan en ze stond vandaag echt te rillen buiten.. Toen toch maar weer binnen gezet, maar nu heeft ze haar vacht nog steeds recht overeind staan..

Ik wil eigenlijk geen deken op doen zolang het veulen er nog bij loopt.. Maar als ze het echt koud heeft zie ik geen andere optie? :?

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:30

Neonlight schreef:
amo500 schreef:
En ik heb ook nog een vraag over dekens.. Mijn merrie is het natuurlijk altijd gewend geweest om dekens op te hebben en het is ook nog eens een echte koukleum.. Een dikke vacht maakt ze niet aan en ze stond vandaag echt te rillen buiten.. Toen toch maar weer binnen gezet, maar nu heeft ze haar vacht nog steeds recht overeind staan..

Vacht recht omhoog wil niet zeggen dat ze het koud heeft, dat zorgt er juist voor dat ze het niet koud krijgt. Rillen is wel een teken van kou.
Dat is nu eigenlijk ook het probleem van een deken, en zeker een dun deken, je zorgt er voor dat de natuurlijke werking van een vacht niet meer werkt, ze kunnen zelf niets meer regelen, waardoor ze het zelfs eerder koud kunnen krijgen.
Natuurlijk zijn er echte koukleumen en dieren die minder goed hun temperatuur zelf kunnen regelen, maar veel wordt ook te snel in de deken gezet terwijl de deken juist meer kwaad dan goed doet.

Ja ik ben het helemaal met je eens hoor :) probeer nu alleen even de voor en nadelen af te wegen.. Zit zo te twijfelen want de merrie begint ook af te vallen. Ze heeft al heel veel ruwvoer en krijgt 3 keer daags merriebrok erbij. Misschien dat ik met een deken haar daar ook een beetje bij kan helpen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie