[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:17

Iemand hier tips voor?
Wil met Maria voorzichtig aan het buiten wandelen weer oppakken. Zij is hierin de braafste, maar gezien ik alleen ben kan de kleine niet mee natuurlijk. Ik ga nooit ver weg.
Weiland ligt aan het fietspad waar ik ook altijd wandel en kan zo Isaac in de gaten houden en Isaac kan Maria dan ook goed zien. Gaan in het begin dan ook niet ver natuurlijk. Alleen langs het weiland zodat Isaac haar kan blijven zien (en Maria Isaac) en dan weer terug.
Denk dat zo met haar wandelen voor Isaac inderdaad ook goed zal zijn om te leren om af en toe zonder mama te zijn. Hij heeft hier natuurlijk ook de kudde om zich heen en is veelal bij Asfaloth te vinden. Mama is alleen nog maar goed voor de melkbar geloof ik :') .

Moet zeggen dat ik mij daar voorgaande jaren nooit mee bezig heb gehouden (het scheiden oefenen). Enige mogelijkheid om het te oefenen is namelijk met de merrie mee buiten wandelen en niet elke merrie die we in de kudde gehad hebben is daar geschikt voor.
Met Maria kan het wel.

Jullie brengen mij zo nog op ideeën :j .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:03

Vulina, laatste loodjes zo te horen? Nog even volhouden! Dan is ook jouw laatste en knappe veulen er!

Corinadrenth, wat fijn dat ze zich alweer wat beter voelt! Hoop het ook voor je dat het geen droes is.

Wat was Isaac braaf en geweldig vandaag! Begin van de middag was de osteopaat er om mijn pony weer even heerlijk los te maken. Aan het eind van alles besloot Isaac dat het allemaal wel goed was en plofte zo tussen mij en de osteopaat in <3 .
Er zelf bij kunnen zitten, maar ook de osteopaat liet hij gewoon toe! Zo gaaf en mooi hoe open en vertrouwd hij naar anderen is <3

En ook vanmiddag tijdens de fotoshoot van bokker freedomshet was Isaac weer zo ontzettend braaf, open, nieuwsgierig en vertrouwd! Elke keer naar haar toe willen gaan, maar opgegeven moment lag hij zelfs gewoon heel mooi neer en mocht ik er ook nu weer bij zitten <3

Foto is met mobiel gemaakt door de osteopaat begin van de middag. Foto's van de fotoshoot deel ik zodra ze binnen zijn :D . Normaal ben ik niet zo van het mijzelf zo open op een openbaar forum laten zien, maar vooruit, voor jullie maak ik even een uitzondering :D :

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:16

Gefeliciteerd elfje!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:58

Gefeliciteerd vulina!

xYaartje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:52

Hier tot nu toe een paar jaar terug 1x een veulen dat onder het draad door was gegaan, de andere wei in en we konden herenignen met mams.
En vorig jaar een keer een kalf dat op zijn eerste levensdag al op avontuur wilde gaan en besloot te ontsnappen naar de wei van de pony's :) .
Die hebben we ook weer herenigd met moeders :D . Voor de rest blijven ze eigenlijk altijd netjes in de wei staan :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:31

Zal eens opletten bij Isaac, maar voor zover ik zie graast hij gewoon normaal. Moet dan ook zeggen dat hij zich al heel erg 'volwassen' voelt en absoluut niet klein en schattig genoemd wilt worden want dan word ik vrees ik minstens twee/drie dagen niet aangekeken _O- .

En wat zijn al jullie foto's toch allemaal super leuk!

Alicelover, zeker weten dat het een merrie is? Dat is wel een pittige dame zeg! Wel hele gave actie foto's!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:59

Zo te lezen niet de enige waar de actie er weinig in zit! Zie Isaac nog maar af en toe spelen, maar ook niet veel meer. Kudde is nu ook weer veel stabieler en denk dat de volwassen pony's nu toch echt wel flink aan het opvoeden zijn om meneer wat rustiger te krijgen.
Wat tegenwoordig wel zo is is dat hij steeds meer van knuffelen houd *\o/* . Hij kwam van de week ook echt naar mij toe om heerlijk te knuffelen. Zo lief <3 En dan word de rest jaloers en heb je de hele kudde om je heen die ook geknuffeld wilt worden _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:29

Hier blijven ze gewoon buiten. Ze hebben extra bakken vol met water gekregen en achterin de wei mogelijkheid tot schaduw. Ze kunnen kiezen tussen zon of schaduw. Verder heb ik ze ook vrij gegeven. Dit tot grote ergernis van mijn pony. Die liep gister ochtend achter mij aan dat hij wilde trainen. Echt, die spoort niet :') .

En vanochtend trof ik hem zo aan met Isaac :D . Isaac laat aan zijn grote broer zien hoe je je nou echt moet gedragen met dit weer <3 .

En ze groeien inderdaad te hard! Zal van de week ook een vergelijkingsfoto van Isaac maken. Het voelt nog als de dag van gisteren dat ik werd gebeld dat Isaac was geboren <3 . En nu is hij alweer 3 maand oud!

Ook hier willen de dekkingen helaas nog niet pakken. Aan de hengst zal het niet liggen. Fab doet goed zijn best bij de dames!

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:41

Wat zijn alle veulens toch alweer groot geworden en zo ontzettend knap!

Hagelkruis, hoe is het bij jou inmiddels? Ze stelt jullie geduld wel op de proef zo!

Helaas te weinig tijd om echt op iedereen te reageren, maar ook hier is het hoge woord eruit dat Isaac als hij oud genoeg is helaas ook verkocht word. Had al wel zo'n vermoeden. Twee hengsten is gewoon niet handig en we hebben ook nog zijn moeder natuurlijk.
Dat regelt de eigenaar allemaal, maar krijg wel altijd alle tijd om afscheid te nemen gelukkig en hij laat altijd op tijd weten wanneer er een pony of veulen weg gaat. Echt super lief. Dus zolang hij er nog is geniet ik nog even extra van deze kleine dondersteen <3 .
We wilden hem vandaag bekappen, maar daar had meneer duidelijk andere plannen over, oepsie haha. Meneer trok zich los van mij toen ik naar voren wilde lopen en was daarna niet meer te vangen, oeps. Nog even door oefenen :D .
We hadden zijn moeder eerst bekapt en Isaac zag de bui natuurlijk al hangen dat hij dan ook daarna aan de beurt was _O- Komende tijd staat dus nog even in het teken van alles nog goed oefenen :) .

Hier nog wel een hele schattige foto van mij en Isaac samen van de fotoshoot die we een tijdje terug bij bokker freedomshet hebben gehad <3 . Hij was zo lief! Ging er zo bij liggen <3 :

Afbeelding

En een foto die ik vandaag nog zelf heb gemaakt. Isaac zoals Isaac gewoon is :) .

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:32

Dank jullie wel!
Diertje, erg jammer ja! Had ik het financieel aangekund had ik hem zeker over genomen. De klik is er en ook Asfaloth is helemaal gek met zijn broertje. Dan zou ik Isaac later laten castreren zodat ook hij de kudde weer in zou kunnen, maar helaas. Ik ben nog steeds op zoek naar die geldboom -O- .

Oh halsters, zo herkenbaar haha. Hier worden die ook tegenwoordig door hem opgepakt, mee gesleept en er mee spelen is ook erg leuk _O-

Afbeelding

En als papa het niet doet, doe ik het maar (papa staat links) _O-
Diertje, grappig hoe de hengstveulens toch hetzelfde spelen! Isaac maakt precies dezelfde bewegingen!

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:25

alicelover, daar ben ik ook zeker van dat hij straks een fijn baasje krijgt! En nee dat kunnen ze zeker niet, dan hadden we de wei inmiddels ook al wel vol, maar het blijft toch altijd even een rot moment als er weer een knapperd naar een fijn nieuw thuis gaat. Al heeft de kudde mij in de afgelopen jaren wel echt geleerd om dat snel weer los te kunnen laten en te genieten van alle momenten die er nog komen :) . Leven gaat uiteindelijk gewoon door :j .

Half broertje of zusje word even afwachten nog. Dot was gisteren weer gedekt (zij heeft vorig jaar een zware bevalling gehad. Is tot onze volledige verbazing daar ontzettend snel van opgeknapt. De dag na de bevalling moesten we op DA wachten voor na zorg en stond mevrouw alweer onrustig naast mij te schrapen en stond ze er bij alsof er nooit iets was gebeurd) en vermoed dat het van binnen toch wel een deuk heeft opgelopen om het maar zo even te zeggen. Ze word nog wel steeds netjes hengstig, dus dat zit wel goed :) .
Verder is ze vrolijk en hangt ze heerlijk de diva uit. Heeft het inmiddels zo ver geschopt dat ze sinds kort de leidende merrie is geworden van de kudde :) .

Maria is sinds half juli niet meer gedekt en ook niet meer hengstig gezien dus stille hoop dat het nu wel gepakt heeft en we volgend jaar een vol broertje of zusje van Isaac kunnen verwachten en daarmee dus ook weer een half broertje of zusje van mijn pony :) .

Aan Fab zal het niet liggen. Die doet goed zijn best :D .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:09

Wachten word beloond hagelkruis! Van harte gefeliciteerd met je knappe veulen! Hoeveel dagen was ze nu in totaal drachtig?

Alicelover, wat fijn dat ze nu eindelijk thuis zijn! Geniet er van :D !

jobamara, dank je! En ja, daar ben ik ook zeker van! Voor nu geniet ik nog even van hem zolang hij nog bij ons staat <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:29

alicelover, herkenbaar! Vorig jaar hadden we geen veulens, jaar daarvoor (2017) wel en toen te weinig gemaakt. Nu is de camera elke dag mee. Juist om al die leuke momenten met hem vast te leggen.
Van Jenny heb ik er veel minder, maar Jenny speelt niet zoveel. Nu is zij een merrie veulen en die zijn volgens mij over het algemeen sowieso rustiger dan hengstveulens.
En als ik in de wei bij Jenny ben dan is ze vooral bij mij in de buurt wat het nog niet echt makkelijk maakt om goede foto's te maken. Vanmiddag anders maar eens een poging wagen :) .

Asfaloth zie je hier ook echt denken: "Vrouwtje, hij doet het weer. Help!". Stiekem vind die het leuk hoor hihi.
(Hij heeft met Asfaloth wel iets meer moeite om er op te komen :D . Asfaloth is dan ook de grootste van de kudde. Ik gok zo rond 90cm, maar zou dat eens ooit officieel moeten opmeten. Hij is zelfs groter dan zijn moeder):

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:42

Cioccolato, de foto’s bewaren doe ik zeker! Al moet ik er toch ook wat weggooien (die minder leuk zijn). Heb er te veel haha. Van de kudde zelf helemaal. Meer dan 5000 foto’s gesorteerd en uitgezocht de afgelopen weken. Nog 2500 te gaan (dit is van 8 jaar kudde verzorgen in totaal).
Dit jaar alleen al heb ik er denk ik rond 2000/3000 foto’s gemaakt die ook nog uitgezocht moeten worden, oepsie... haha. Dit is inc. natuur foto’s :) .
Scheelt dat ik nu alles per jaar en per maand uitzoek en mag per maand maar 50 foto’s bewaren in het mapje... zodat het iets overzichtelijker word. Al zijn veulens daarin een uitzondering :) . Die mogen per maand tot 100 foto’s.
En daarna mag ik over naar de video’s uitzoeken :) .

En die van jou is ook al zo leuk! En speelt zo te zien ook al met halsters :D . Touwen in dit geval :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:27

Mooie foto's alicelover!

Grootte en leeftijd maakt niet uit hier. Spelen kan altijd <3 .

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:01

Vulina, dat zijn die kleintjes zeker! Al moet ik wel eerlijk zeggen dat Isaac tot nu toe wel het meest felle veulen is van wat hier geboren is. Zelfs Asfaloth was niet zo fel als veulen. Die was best wel rustig.
Nu als 5.5 jarige komt dit speelse gedrag door Isaac naar boven (kleine broer heeft stiekem een slechte invloed op mijn pony haha. Nee hoor, vind het alleen maar leuk dat de speelsheid naar boven komt ;) ).

Eerdere veulens zijn ook echt nog nooit zo speels geweest. Speelden af en toe, maar niet dagelijks. Isaac speelt echt dagelijks.
Jenny heeft in het begin ook wel wat gespeeld, maar zie het haar nu niet echt meer doen. Merrie veulens zijn ook een stuk rustiger denk ik?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:54

sterkte Fleuribelle! Hopelijk knapt ze snel weer op!

En hier ook weinig te maken met baldadige veulens. Isaac oefent al zijn kunsten op de kudde af. Met Asfaloth kan hij spelen. Met de merries klooit hij wat aan. Maria heeft de opvoeding opgegeven, maar Dot durft nog wel eens een gerichte trap in zijn richting te geven. Ook Fab (zijn vader) heeft hij respect voor. Daar durft hij nauwelijks wat bij te doen.
Fab hoeft bijv. alleen maar dreigend achteruit te lopen in zijn richting en Isaac gaat al aan de kant en weet dat hij nu niets mag doen.
Enige waar hij nu een beetje baldadig mee is is met het meelopen oefenen, dan is het ineens 'eng' en wilt hij zo snel mogelijk terug naar zijn grote broer of mama, maar ook dat gaat steeds beter. Verder heb ik hem nog niet echt op hoeven voeden omdat het meeste echt door de kudde word gedaan en er zeker twee tussen zitten die hun mening echt wel durven te laten zien. Heerlijk zo'n kudde die het opvoeden doet :j .

Jenny is vanuit haarzelf al een rustig veulentje (gelukkig), maar heeft ook haar moeder en nog een andere pony die haar opvoeden :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 00:05

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:52

Heel veel sterkte fleuribelle :(:) Duimen draaien hard voor je!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:49

Duimen blijven hard voor je draaien fleuribelle! Hoop zo voor je dat ze snel gemest heeft!

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de enige soort foto's die ik vooral van Isaac heb:
- Steigerend tegen Asfaloth
- 'Dekken' oefenen op mama
- Ren foto's _O-

Mama is het geloof ik een beetje zat. Ze kijkt echt een beetje van: "Help"

Afbeelding

Asfaloth moest er ook aan geloven :j

Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard moest hij nog even laten zien wat voor een stoere wilde hengst hij is :j

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:35

Helaas verdrietig nieuws hier. Vanochtend bericht gekregen dat Jenny's ontzettend lieve moeder Brenda vanochtend is ingeslapen |( .
Een paar weken/maanden na Jenny's geboorte was er al geconstanteerd dat ze last had van hartritmestoornissen. Daarna ging ze helaas verder achteruit. Eigenaar heeft er alles aan gedaan om haar er bovenop te helpen, maar dat mocht niet baten.
Jenny was om die reden eerder deze week al afgespeend zodat Brenda de energie op zichzelf kon richten. Afgelopen zondag nog met Brenda geknuffeld, waarbij ze echt wel weer praatjes had. Gisteravond ging ze helaas toch weer achteruit, vanochtend hebben ze de DA laten komen. Naast de hartritme stoornis zaten haar longen ook vol vocht waar helaas niets meer aangedaan kon worden |( .
Ben er echt even kapot van |( . Straks er heen om afscheid van Brenda te nemen (was er niet bij met inslapen).

Mijn vermoeden is dat ze het zo lang nog volgehouden heeft voor haar veulen. Jenny word de 24ste 4 maand oud. Veels te jong nog om haar moeder te verliezen Y;( . Jenny heeft gelukkig nog wel een pony vriendinnetje waar ze al erg naar toe trekt en veel mee om gaat.
Brenda was 11 jaar Y;(

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:07

Fleuribelle, wat een fijn positief nieuws! Duimen blijven hard voor je draaien!

Gave foto diertje!

Bedankt allemaal <3 Het is echt ontzettend sneu. Ze was zo'n knappe en lieve pony <3
Begin van de middag even langs geweest. Bloemetje naar de eigenaar en zijn vrouw gebracht als troost/waardering/laten weten dat ik er voor ze ben en samen nog afscheid van Brenda genomen. Ze lag er echt heel vredig bij. Inslapen was ook heel rustig en vredig gegaan. Ze was eigenlijk bijna direct weg.
Heb Brenda nog maar 1.5 jaar verzorgd en in het begin moest ze echt letterlijk niets van mij hebben (ze liep gerust van mij weg en liet mij ook niet toe), met heel veel geduld en liefde zijn we dichter tot elkaar gekomen en de laatste tijd werden we steeds closer. Ondanks de korte tijd met haar samen ben ik heel dankbaar voor alle mooie momenten met haar <3 .

Jenny (haar veulen) en Zoë (hun andere Shet) waren nog wel wat onrustig, maar dat zal in de komende dagen ook wel rustiger worden. Die moeten ook even wennen aan de nieuwe situatie.

Brenda met Jenny in mei dit jaar <3 :

Afbeelding

Brenda met haar veulen van vorig jaar, Anne (Juli/augustus vorig jaar)

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:45

Bedankt nog allemaal <3 . Straks even kijken hoe Zoë en Jenny er bij staan.

Fleuribelle, wat fijn dat ze weer thuis zijn! Hopelijk blijft het nu allemaal gewoon goed gaan!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:02

Baudy, wat leuk dat hij naar de achterhoek verhuist! Ben zelf ook een achterhoeker. Woon op een half uur rijden van Huusstede vandaan :) . Veel succes in ieder geval met de verhuizing! Hopelijk verloopt die zonder problemen :) .

Suffie, Zo te lezen ook een Achterhoeker :) ? Leuk!

Sparky, wat is Appie toch knap!

Met Jenny en Zoë gaat het gelukkig helemaal goed. Alweer een stuk rustiger dan gisteren. Soms nog wel zoekende naar Brenda, maar dat zal in de komende dagen ook minder worden wanneer ze wat meer gewend zijn aan de situatie. Het is voor mij ook nog wel heel erg wennen dat ze er niet meer is, maar gelukkig genoeg pony's om mij heen die mij afleiding kunnen bieden wat wel heel erg fijn is :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:02

Wens je nog een hele fijne dag vulina!

Hier zie ik ze inmiddels vliegen _O-

Afbeelding