[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:35

Wat een knapperd Jeannaa!

Leuke droom Vulina, dan sta je ook even te kijken als je wakker wordt. :+

Mijn lieffie vanmiddag
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:58

Ik lees ook nog elke dag mee maar beetje druk om uitgebreid te reageren. Wat een knappe veulens en groot al zeg! Leuk die baby op schoot <3. En wat een droomveulen die Prince Charming zeg, WAUW!

Hier gaat alles weer koek en ei na het kliniekgedoe (even afkloppen). Meneer is nu 7 weken jong en zijn al wat meer aan het oefenen om af en toe wat meer afstand te nemen van mams. Die mocht even lekker naast de wei grazen.

Hij is beste maatjes met onze hond, altijd weer heerlijk om te zien!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:29

Pff Corina das schrikken. De wereld staat dan even stil he, en wat zijn ze kwetsbaar dan.

Ik probeer ook af en toe kort even te scheiden maar is niet makkelijk. In de wei rent hij gewoon door het draad (vooral als hij merrie weer aan ziet komen op de oprit) en in de stal ben ik bang dat hij over het schot springt. Doordat de merrie hem niet met de rest van de kudde laat 'bonden' voelt hij zich bij hun ook niet echt veilig. :n

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:23

Ze ziet er al wel fitter uit vind ik Corina! Hoop ook geen droes. Bij een stal bij ons in de buurt is droes uitgebroken sinds 2 dagen geleden. Vind het maar eng, hou ze er ver uit de buurt.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:43

Gefeliciteerd Elfje!

Vulina, dat ziet er idd nog net niet uit naar vannacht, ik gok morgennacht misschien?

Ik duim dat er duidelijk komt en het goed herstelbaar is Laylah!

Hier is meneer nu ruim 7 weken en groeit als kool. Eet al flink brokjes ook.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:57

Ah nee toch droes, Wat k*t! Hopelijk slaat ze zich er goed doorheen en heeft ze daarna levenslang immuniteit... :(:)

Gefeliciteerd Vulina, toch afgelopen nacht dus :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:35

Gefeliciteerd Anneke & Celeste! Goed die vlotte bevallingen. Nu nog even het drinken en plasma doorstaan en dan hopelijk genieten lekker.

Gefeliciteerd Tinkerbells, snap je dat blij bent met zijn speciale kleurtje!
Laylah hopelijk ziet het er na 3 weken goed genoeg uit om de schoentjes weer af te mogen.

Hier ook een veulen die door/over het draad rende als mama bijv aan de andere kant stond. Nu heeft hij gelukkig door waar de opening is.

Gister naar de opfok geweest voor kennismaking en rondleiding en heel tevreden dus daar gaat hij heen rond november.

Woensdag even een kort wandelingetje gemaakt. Hij loopt al stoer voorop.

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:02

Jeetje wat gaat het hard met al die niet meer zo kleine veulentjes...

Wat is Odin gegroeid zeg vergeleken met dat kleine hummeltje na de geboorte Diertjec!

Nou Hagelkruis, nu mag hij of zij wel komen hoor.

Celeste, ik leerde hem al vrij snel om mee te lopen aan een halster en touw maar alleen nog achter mama aan en zo heel af en toe. Nu kan ik als hij eventjes mee moet lopen alsnog blijven staan als een soort ezel :P

Don vindt het afspuiten helaas nog helemaal niks, rent gauw weg, zelfs bij een mini straaltje op zijn voetjes :'). Hij wordt steeds brutaler, nergens bang van (behalve waterspuit) en we moeten nu echt streng gaan optreden. Hij mag nu ook eindelijk van zijn moeder meer contact met de rest van de kudde, super om te zien. Wij zijn nu af en toe aan het oefenen met een rondje om met de merrie van 20 min en dat Don thuis blijft. Ik zorg wel dat er altijd iemand is om hem te babysitten want hij is de eerste keer al door het hek proberen te rennen. We hebben helaas geen goed gesloten boxen en ben bang dat hij over de rand hangt zometeen.

Don is nu 2 maanden en 3 dagen en het wordt al een ventje. Vooral als je het vergelijkt met 1 dag oud :Y)

Afbeelding
Afbeelding

en nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:52

Gelukkig geen droes Kabayo, nu snel opknappen..

Spannend suus elvira, eindelijk wat schot erin.

Hier beginnen zijn zwarte benen door te komen, wel bijzonder hoe dat zo licht begint eerst.

Afbeelding

En meneer kan zo genieten van zijn poetsbeurt

Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:48

Ik ben ook benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt inderdaad qua kleur idd.

wat een positieve verandering al bij de hoefjes Laylah!

En Jobamara, wat een knapperd die Dusty, had de foto's even over het hoofd gezien. Echt een chique dier

Pfff ze worden allemaal zo snel groot! Net even wat foto's gemaakt op 10 weken oud. Spammetje :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mama
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 04-08-19 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:40

Leuke foto's allemaal

Haha hier ook 1 die alles pakt en sloopt wat los en vast zit, zo herkenbaar...

Hier vandaag ook gechipt en maanharen getrokken voor DNA. Vond het wel zielig zo'n dikke naald. Hij was er een goede 10 min stil van erna, arm ding. #)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:08

Gelukkig Fleuribelle, kliniek is nooit fijn... en nu hopen dat het goed blijft gaan!

Ah Knolselder wat een moppie zo over het hek..

Spannend AM, ik ben als de tijd komt ook heel benieuwd hoe het afspenen zal gaan.

Gister even een klein stukje zonder mams gewandeld langs de weg met de spruit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:04

De mijne ook aan het begin Hagelkruis! Alleen mensen mochten erbij, absoluut geen andere paarden. Is haar eerste veulen en week geen sec van zijn zijde. Na een paar weken werd het minder en toevallig vandaag op 12 weken oud eerste buitenritje met moeder gemaakt terwijl kind zonder babysitter in de wei bij de rest bleef. De vorige keren bleef er iemand bij het veulen. Heerlijk vind ze het even zonder kind :P

Hebben we wel naar toe gewerkt en gaat nu goed maar echt in mini baby stapjes zodat het heel gewoon wordt voor ze. Zodra veulen wat groter en stabieler wordt neemt mams ook meer afstand :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:17

Dankjulliewel, het is een stoere man idd. Tijdens het wandelen was de merrie wel eventjes uit rijden met mijn bijrijdster. Als de merrie in het land had gestaan krijg ik hem ook niet mee vrees ik :D

Idd in het begin lekker samen met mams wandelen! Zo bouwt hij of zij ook vertrouwen op in een andere omgeving.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 00:05

Ah nee, en wat rot dat er niet duidelijk is wat er precies aan de hand is.. heel veel sterkte en ik duim ook! -O-

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:18

Mooie foto's komen er voor bij zeg! Waar zijn alle kleine veulentjes gebleven... behalve die van jou dan Hagelkruis, geniet er nog maar van :j

Tinkerbells, dat is wel vervelend als ze zoveel moet inleveren. Hopelijk trekt het straks weer snel bij als het veulen er af gaat.

Hier was hij vanaf de geboorte al geïnteresseerd in mama's voerbak dus latere veulenbrokjes gingen er in 1 keer in. Eerst uit de hand en nu krijgt hij in een aparte stal volgens de (ongeveer) voervoorschriften van Pavo veulenbrok iets van 150 gram s ochtends en zelfde s avonds.

Hier kan ik de merrie nu gewoon zonder moeite uit het weiland nemen voor een wandeling of rijden en Donnie kijkt niet eens meer om. Erg blij mee dat hij er zo snel gewend aan is geraakt. Als ik filmpjes terugkijk hoe onafscheidelijk ze de eerste paar weken waren had ik dat nooit gedacht. :')

Al bijna uit zijn halster gegroeid |( :P
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:24

Zo die is ook al flink gegroeid Candalisa, mooi dier.

Even een vraag. Donnie (veulen) heeft enorm last van jeuk de laatste tijd. Eerst was het vooral als je hem poetste en kriebelde maar hij schuurt zich nu bij schoft en kont overal waar kan. Vandaag zag ik dat hij een stuk manen had afgeschuurd. In de huid zie je verder niets. Zou dit door het verliezen van de veulen vacht komen? Hij laat echt plukken los op het moment. Iemand hier ervaring mee, veel jeuk rond de 3-4 maanden?

Hij is netjes ontwormd en vacht ziet er goed uit, behalve nu dus afgeschuurde plekken...

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 03:24

Ah okee, ik kijk het nog even aan en anders even een anti jeuk crème halen idd.

Wat een hummeltje daar nog Diertjec. Hier precies hetzelfde. Hoe hard t kan gaan! :wow:

1 dag oud en echt een scharminkel
Afbeelding

3 maanden
Afbeelding

Kan de tijd even teruggedraaid _O-

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:59

Ah nee Vulina, wat naar!! Hoe oud heeft ze mogen worden?

Heel veel sterkte, ook met het veulen er doorheen helpen.. Y;(

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:04

Jeetje AL wat schrikken! Wat ze allemaal wel niet kunnen uitvreten zonder dat je erbij bent he... hopelijk heel het goed!

Hopen dat het nog pakt yaartje. En anders een rustig jaar. Ook wel lekker inderdaad

Hier nog steeds op vakantie maar kreeg foto's dat de kale plekken toch wel zichtbaar worden nu. DA even gecontact en kan ook allergie, eczeem of mijt zijn natuurlijk. Dus toch maar even naar laten kijken :( Hoop iig geen allergie

Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:05

Ik denk dat je Hagelkruis bedoelt Vulina?
Bij Don is t echt op de hals en manen kale plekken en heeel erge jeuk. Lijkt idd op mijt. Ga morgen meteen even actie ondernemen. Bedankt
voor alle tips, ervaringen!

Super nieuws Fleuribelle!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:15

Jee heavy Siko! En zo ineens. Dat moet bijna wel medisch zijn ook. Hopelijk heeft het middel geholpen en blijft het nu rustig. Ik duim!

heeeeul lieve foto zo op schoot Diertjec

En veel plezier op de bbq Jobamara haha :Y)

Ik ben weer lekker thuis inmiddels en meteen goede anti itch shampoo, lotion en meteen spray tegen luis etc gehaald. Just to be sure.
Heb de plekken wat weggeschoren (vond ie een heerlijk gevoel :+) om beter te kunnen bekijken en te behandelen. Op t blote oog geen beestjes te zien. Echt geïrriteerde huid. Nu dagelijks even de plekken wassen en doen en hopen dat hij stopt met schuren O:)

Afbeelding
Afbeelding

Meneer staat overal op, in en onder :')
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:10

Bedankt voor de tip Imre! Hou ik zeker in mijn achterhoofd.

Het ziet er ook uit als een schatje Alicelover..

Zijn jullie (hengst)veulens ook zo brutaal naar de rest? Dit is met onze ruin, die veel te lief is natuurlijk... hij kan hem echt een uur lang irriteren :+

Moeders is er wel klaar mee. Die is wel blij met de rust als hij naar de opfok gaat denk ik.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:22

haha goed om te horen dat er meer doerakken zijn... het is maar goed dat hij straks lekker tussen de andere veulens mag gaan lopen dan. Leuk om te zien dat stoeien van Isaac Yaartje :Y)

Dat is fijn Vulina, en inderdaad een topplekje zo te horen!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:11

Pfff klinkt heel vervelend Tirza. Hopelijk levert dat gesprekje toch nog iets op...

Hier staat mijn merrie ook 24/7 op land (gras is niet veel soeps meer) en onbeperkt hooi. Ze kreeg in de ochtend en avond 1 kilo merriebrok. Vanaf een week geleden nu wat minder per keer. ze heeft n klein buikje maar de rest blijft vrij schraal, ook door bespiering...

Hoe gaat het nu eigenlijk met je merrie Siko?