[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:57

Sorry dat ik de laatste dagen niet heb gereageerd. Is zo druk geweest met werk, paarden en vrijdag nog een zorgkindje gevonden. Een kitten van ongeveer 2 weekjes helemaal koud en nat van de regen. Kon haar niet achterlaten.

Fleuribelle. Nee wat een pech! Hoop dat de kleine goed opknapt, daar zal ze nog wel even last van houden.

Vulina. Hij is zeker knap! Ik moet al mindere :roll:

Lisanne. Gefeliciteerd!

Laylah. Wat heerlijk, weer lekker kunnen spelen en genieten

Alicelover. Een bijdehandje zo te horen := met een beetje hulp gaat dit vast goed komen!

Dianawinnie. Jeetje wat heftig. Hopelijk hersteld ze snel!

Voyou. Prachtig <3

Gisteren zijn we naar de nationale keuring geweest met mijn dametjes.

Odilia werd reserve kampioen bij de merrie veulens, nu heeft ze haar kwaliteit wel getoond. Wat een beweging <3
Oriana liet helaas niet zien wat ze in huis heeft. Misschien iets voorzichtig door het natte gras.

Blij om thuis te zijn na de keuring.
Afbeelding
Het zorgkindje moest ook mee. Ze heeft immers om de 2 uur melk nodig.
Afbeelding
Permanentje
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje van Odilia in de keuringsring: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1589071494562985&id=100003804500529

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:48

Dankjewel allemaal voor de felicitaties!

Siko. Wat een prachtige foto's! Een echte man zo te horen. Consequent en duidelijke regels stellen.

Hagelkruis. Fijn dat de kleine nu thuis is

Fleuribelle. Klinkt voorzichtig positief

Lisanne. Wat een schatje

Tirzasarah. Gebeurt best vaak dat een vos donker onder het veulenhaar vandaan komt. En weer licht als het winterhaar eraf gaat :')

Zorgkindje maakt het ondanks alles goed. Ze krijgt antibiotica bij en wanneer nodig een klysma. Ze is super actief en probeert al wat rond te stappen <3
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:31

Fotsy. Wat leuk dat je hem aanhoud. Toekomstige dekhengst?

Diertjec. Odin is zo leuk!

Alicelover. Knap meisje <3 misschien maar goed dat ze niet zo groot is al wat haar halfbroer was...
Met de kitten gaat alles goed. Groeit goed, antibiotica lijkt ook aan te slaan. We moeten er rekening mee houden dat het altijd nog fout kan gaan. Maar dit voelt al als een hele overwinning :j
Afbeelding

AstridJ. Wat is ze mooi!

Baudyh. Wat enorm balen. Aan de andere kant, beter nu als dat je op de keuring staat... hopen dat hij snel weer beter loopt.

Fleuribelle. Hopen dat ze van het weekend naar huis mogen

Tinkerbellz. Fijn dat ze straks weer thuis staat. Hoeven zien er goed uit!

Corinadrenth. Dat was hier ook zo. Ook niet geschoren.
Wel had ik mega snel de paspoorten binnen. Alleen met een geslacht foutje :+

Hier worden de dametjes zondag afgespeend. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren op hun nieuwe plekje.

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:47

Ooh nee Fleuribelle. Ik duim dat ze opknapt :(:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:19

Voorzichtig positief.... hopen dat alles goed op gang komt en dat ze weer snel naar huis mogen!

Hier zijn ze vandaag afgespeend!
Laden ging heel makkelijk en onderweg niks geks gebeurt. Voorbeeldige kinders :))
Eenmaal aangekomen liepen ze braaf aan het touwtje mee naar de wei. De eerste minuten hadden ze alleen oog voor het gras. Later kwam er nog een showtje <3 wauw! wat ben ik blij met zulke talenten...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Filmpje:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1595592643910870&id=100003804500529

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:52

Ik heb al foto's gekregen van de dametjes. Alles gaat goed. Ze waren braaf met binnen zetten en staan nu relaxed op stal.Afbeelding
Ze staan op de zelfde plek als mijn jaarling merrie, echt top plekje!

Alicelover. Wauw <3 bewegen kan ze!

Fleuribelle. Geen nieuws, goed nieuws?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:50

Heel veel sterkte Vulina :(:)
Hoe is het veulen eronder?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:41

Esmeralda heeft ook altijd veel voer nodig om op gewicht te blijven. Ik ben haar blijven voeren tot ze werd afgespeend. De veulens gaan ook niet ineens minder drinken, maar de merrie wel verder afvallen :j
Ze kreeg bij mij emmer seniores priores. 2kg merrie brok 1kg merrie muesli. Onbeperkt hooi en dag en nacht op de wei.
Dag van spenen heeft ze niks gehad. Ze stonden op een kale wei. Dag erna waren haar benen helemaal wit van het melk en door het lopen, maar uier stond niet mega strak. Ze kregen van mij handje basis brok en plukje hooi. Dit met de dag opgebouwd. Ze zijn niet afgevallen en hun uier was snel opgedroogd. Ik denk dat beweging het allerbelangrijkste is.

Ik zag nog een vraag voorbij komen wanneer de ballen ingedaald zijn. Dit verschild per dier. Het komt voor dat het met 2 jaar of ouder nog gebeurd.

Ik ben al een tijdje niet zo actief geweest op bokt. Heb het onwijs druk gehad de laatste tijd. Wel heb ik meegelezen en genoten van alle knapperds die voorbij kwamen!

Ik ben vandaag nog langs mijn veulens geweest. Ze doen het heel goed
Afbeelding
En mijn jaarling merrie begint al een heel paard te worden. Zij is de volle zus van Odilia.

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:37

Diertjec. Dat is minder... Wat heeft ze gedaan?

Alicelover. Wat is ze mooi <3 fijn weer lekker thuis.

Wat gaat het allemaal snel. Al heel wat veulens zijn op kamers gegaan.

Mijn dametjes doen het ook super op de opfok. Beginnen echt al jaarlingen te lijken :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:25

Nynkster. Wat is ze prachtig <3

Riv_q. Nieuwsgierig Aagje

Wat een lief snuitje heeft Isaac.

Hier geen denkens bij de veulens of moeders opgehad. Dus ook geen ervaring mee.

Vorig weekend had ik een showblok met Formidable. Echt wauw, wat een paard <3 gewoon een paar 2 ers en 1 ers kunnen laten zien. Als de veulens ook zo'n karakter als hem zouden hebben. Dan ben ik helemaal happy :):)

Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:19

Alicelover. Komt vast goed! Mijn 3 jarige van Formidable zijn ondertussen allebij zadelmak. Eerlijk en vlug, daar houdt ik wel van :j

Sammy. Mooi veulen! Verwacht je aankomend jaar ook een veulen?

Corinadrenth. Gefeliciteerd met de eerste premie!
Is er op de keuring van IHW ook echt opkomst?
Ik zie met regelmaat stamboeken die keuringen afmelden ivm te weinig deelnemers. Zo jammer altijd...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:07

Tirzasarah. Fijn dat het afspenen goed is verlopen. In het begin is het altijd wat moeilijk, met een paar dagen zal het vast beter gaan.

Jobamara. Zijn moeder heb ik ook gekend. Die wilde zo graag werken... Heel eerlijk karakter had ze

Hagelkruis. Je kan nog lekker genieten van je baby. De meeste zijn al op kamers.

Diertjec. Odilia is zo'n clown <3

XPenny. Fijn dat je merrie het zo goed volhoudt.

Imre. Hopen dat ze snel bijtrekt

Cubalibre. Fijn dat ze het zo goed doet.