[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 05:53

Gefeliciteerd Miesje! Wel balen dat het net op je laatste avond is. Lekker rustig avondje om te bevallen dacht ze waarschijnlijk :Y).

Hier is het al een echte dondersteen. Draaft en galoppeert met zijn 2 dagen oud het hele weiland door. En hij drinkt echt constant, al een lekker melkbuikje krijgt hij _O-

Iedere avond rond 21:00 is het kinderbedtijd en brengt ze het veulen naar de schuilstal waar die dan de hele nacht lekker plat ligt in het stro, zo schattig.

Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:28

Gefeliciteerd Stalmilagro, lekker tijdstip!

En nog spannend vannacht voor een aantal dames lees ik :))

Ik heb ook de enquĂȘte ingevuld.
Hier nog een paar kiekjes van de 4 dagen oude spruit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:01

Gefeliciteerd Sparkyy! Fijn dat ze het zo duidelijk aangaf en vlotte bevalling, top *\o/*

Laleentje, hij blijft bruin denk ik! (Hoop het ook stiekem wel met zn sproetjes in zijn bles hihi.)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:57

gossa4ever schreef:
jobamara schreef:
Gossa, ha ha oke hoe werkt dat?

Dat is met een thermometer in de vulva :+ zodra de temperatuur een bepaalde aantal graden zakt is dat een teken dat de bevalling ingezet wordt :j

Temperatuur meten in het rectum bedoel je toch zeker? Niet in de vulva mag ik hopen haha :=

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:30

Gefeliciteerd Sassefras! Weer zo'n vlotte bevalling *\o/*

Hier even een vraagje. Quenza heeft sinds eergister afscheiding uit haar baarmoeder. Dat is het schoonmaken van de baarmoeder las ik. Heel haar 'niet meer zo witte' benen zitten onder.
Weet iemand hoeveel dagen dit mag/kan duren?

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:46

Spannend zeg.. ook nog niks bij jullie Gossa en Cadalisa?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:11

Gefeliciteerd Tinnie & Gossa! Dus toch veulentjes vorige nacht.

Lijkt wel een beetje navelbreukje penny maar heb er niet echt verstand van. Idd maar reactie van je DA afwachten :) zou ook niet weten wat normaal is...

Hier al een paar dagen geoefend met lopen aan een touwtje in het weiland (moet ook wel want meneer begint brutaal te worden) en moeders wilde zo graag weer even het terrein af dat we het hebben geprobeerd en het ging perfect! Zo trots met zijn week oud vandaag <3

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:23

Gefeliciteerd nog Candalisa, eindelijk!
Dorine ook gefeliciteerd.
Spannend Jeanna!
Het lijstje wordt kort zeg...

Don is nu 10 dagen en heb hem net ontwormd, wat liet hij dat braaf toe zeg. Hij krijgt ook al een beetje body nu :)

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:36

Gefeliciteerd Baudyh!

Zoo alicelover, dat ziet er eng uit zeg :oo
Echt een wonder dat dat zo goed is gekomen!

Tinkerbells, ziet er indd al een stuk beter uit, heerlijk dat goede nieuws.

Hier is Don nu 2 weken oud en is hij dikke maatjes met onze hond. Ik begin al echt een beetje zien dat hij de bouw van papa PRE aardig heeft meegekregen.. <3

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:06

Oeps, ja bedoelde Knolselder idd... :o

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:19

Ahhh nee Ziekie wat een narigheid ;(. Zolang wacht je erop en dan ineens een nachtmerrie... ik duim voor jullie dat het nog goed komt met het pleegveulen...

Voor de rest met een baby afgelopen nacht gefeliciteerd, knapperds zitten er weer tussen.

Hier de frummel over twee dagen 3 weken oud... hij groeit als kool en begint al streken te krijgen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:33

Hier vanmorgen een veulen met 40.6 gr koorts, spuitende diarree en krampen. DA erbij, pijnstiller en trailer kunnen regelen en op naar de kliniek... anderhalf uur rijden. Bij aankomst temperatuur 38,6 en veulen gedroeg zich zowat weer als vanouds %). Alle waardes waren goed en krijgt nu wel antibiotica en iets tegen de diarree. Nu word ik morgen gebeld hoe het gaat... pffffff wat een stress na 3 voorbeeldige weken.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:32

Nou en hoe het ineens kan veranderen zeg. Gisteravond niks aan de hand en dacht echt dat ik hem zou verliezen vanochtend...

Ik word net gebeld dat ze geen diarree meer hebben gezien en de temperatuur is normaal gebleven. Ze houden nog wel een slag om de arm natuurlijk.

Iemand dit meegemaakt? Enorm hoge temp, fikse krampen en acute diarree en even later niks meer aan de hand? Ze bellen morgen eind vd ochtend weer...

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:10

Vanmorgen een kleine pijnstiller gehad voor het opladen en krijgt nu antibiotica en tegen de diarree etc. De adrenaline kan ik me inderdaad ook erg goed voorstellen. Hopelijk mag ik ze snel weer naar huis halen.

Hoop wel dat er een oorzaak kan worden gevonden, ben idd bang dat hij iets fouts heeft gegeten.

Nou Vulina, als t veulen dan vannacht nog niet komt zou ik het ook niet meer weten :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:02

Vulina, hoe dan?! 8)7

Vanmorgen gebeld. Hij heeft nog steeds wat verhoging (39,3) maar de diarree lijkt te zijn gestopt :j. Hij moet sowieso nog een paar dagen blijven zei de arts.

Ga er zo weer heen, vandaag heb ik gelukkig de tijd.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:12

Gefeliciteerd Vulina!! Is dit nou je laatste of komen er nog meer?

Ja daar ben ik ook bang voor. Dat is denk ik ook de reden dat ze hem een paar dagen aan willen houden ik de kliniek en dat ie niet straks alsnog thuis achteruit gaat. Ze mochten de wei in vanmiddag en enorm gerend en al zijn energie terug. Nu die verhoging nog weg maar ben al zoveel meer opgelucht :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:19

Ahh Laurie wat een lief filmpje, en heel knap veulen inderdaad!

Krijg net telefoontje dat temperatuur goed is en morgen mogen ze naar huis *\o/*

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:19

Oh AM zeker spannend zeg! Hoog bezoek :wow:

Ja! Kan niet wachten om ze morgen mee te nemen :D. Merrie vind het niks om van 24/7 weidegang naar een box te gaan. Ze hadden dan ook flink wat energie toen ik ze even anderhalf uur buiten mocht zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:41

Ahhh Canda en Fotsy <3 lekker blijven spammen idd. Nou echt he, hier ook beide afgespoten, morgen nog warmer...

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:07

Haha Siko, net een maskertje op!
Hier wordt de merrie ook altijd snel schraal maar omdat ze nu nog niks hoeft te doen is er nog niks aan de hand.

Hier alle twee weer lekker thuis sinds gisteren. Het was me wel een partijtje heet in de trailer en de kleine had ook weer een beetje een vieze kont erna dus dat houd ik goed in de gaten. Verder weer goed fit en temperatuur perfect.

Morgen 4 weekjes oud :)

Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:34

Zo CubaLibre, Frosty wordt al echt een kanonnetje, mooi!

Ja hier lijkt alles okee weer. Staartwortel is weer droog en verder geen tekenen van diarree meer. Hij lag toen ik aankwam vanmiddag lekker op de warme stenen. Ze doen rare dingen die kleintjes :+

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:59

Ach Siko, sterkte! Wat een gedoe toch altijd met die kleintjes %) Ik duim dat de mestwaardes goed zijn, dat hij snel opknapt...

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:40

Ik vind het ook lastig. Wilde op 6 maanden veulen afspenen en dan lekker terug bij de kudde. Alleen nu is het dus een hengstje met nu al, pittig gedrag als steigeren tegen mams etc. Bij mams terugzetten voor hij geruind wordt is dus geen optie. 6 opfokbedrijven die enigszins in de buurt liggen (noord Holland) gemaild maar allen vol of nemen geen veulens aan helaas. Wordt nog een lastig klusje om iets te vinden...

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:48

Ik vind de temperatuur vandaag ook heerlijk. Beter dan 35 graden :') Ookal mogen we niet klagen.

Hier vanmorgen het laatste plekje op een zeer goede opfok bemachtigd dus ik ben blij. Wel wat duurder maar dan heb je ook wat.

Ik ben ook wel benieuwd naar de verassingen op het lijstje, of die al geboren zijn of nog op zich laten wachten.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:02

Ook fijn Laurie! Toch lekker die zekerheid.