[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:14

Bij mijn vriend is het laatste veulen geboren! Een mooi bruin veulen, helaas een hengst -O-

Alles was vlot verlopen. Om de 10/15 minuten keken ze naar buiten, birthalarm niet om. Opeens stond er al een veulen langs.

Wel een flink veulen voor een Shetlander. Ze gaat de kleur van moeders krijgen waarschijnlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milagro gefeliciteerd met de mooie valk hengst!

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:58

siko schreef:
Gefeliciteerd met het veulen van je vriend Lisanne *\o/* Hij is groot of niet? Niet zoveel verstand van shetties. Had je graag een merrie gehad?

Hij is inderdaad flink! Lange benen inderdaad. Maar persoonlijk vind ik kleinere shets wel mooier.

Merrie heeft hier een grote voorkeur. Met de merrie kunnen ze verder fokken, de hengst moeten we verkopen.

xLisanneP1

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:48

Foxy likt best veel aan de grond.. en dan vooral op een kale plek waar dus geen gras staat maar zand. Ik ben bang dat ze op deze manier te veel zand binnenkrijgt.. maar weet niet wat ik er tegen moet doen. Heeft iemand tips?

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:53

Afbeelding

*\%/* <3

Mooi figuur, mooie kleur lief karakter

wat wil je nog meer _/-\o_

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:47

Ook ik heb de enquête ingevuld!

veel succes iedereen

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:54

Mooie veulens zijn er geboren gefeliciteerd!

Hier wat droogfotos van de hengst bij mijn vriend :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt een flink veulen en een mooie kleur en bouw! Helaas een hengst dus hij gaat verkocht worden.

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:27

candalisa schreef:
Vraagje al vermoed ik bij 99,9% een hengstveulen zijn er mensen die na een tijd overdragen ook een merrie hebben gekregen?

363 dagen, mooie Shetlander merrie hier

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:39

Ik ben op vakantie dus heb het voor de helft meegelezen.

Bij ons was het stompje van de navel er al na twee/drie weken af. Kan dit kwaad? Nu is ze 4 weken en ze heeft er geen last van gehad.

Verder gefeliciteerd met alle veulens en succes met waken! Ik ga weer verder genieten van de vakantie.

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:23

Ik moet nog circa 20 pagina's teruglezen wegens vakantie en ziekte momenteel.

Gisteren heeft mijn vader eens liggen zoeken op Google welke kleur het meeste met Foxy overeenkomt. Wij denken dat ze een vos is met hele lichte vachtkleur, maar cream dun komt veeel meer overeen met haar vachtkleur.

Weet iemand hoe het cream dun gen werkt? Is dit ook hetzelfde als wildkleur (heb ik ergens gelezen??)
Ben erg benieuwd!

Foxy :

Afbeelding

Een cream dun paard :

Afbeelding

Zelf verwacht ik gewoon dat het een vosje is, maar misschien heeft iemand hier meer verstand van, ik heb geen ervaring hiermee.

Later deze week of vandaag komt nog een bijleespost.

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:05

Beide hebben geen aalstrepen inderdaad. Wist niet dat crème dun verbonden was met aalstrepen, maar dan kan ze dat inderdaad niet zijn. Bedankte voor de uitleg!

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:19

Hier ben ik weer, tijdje terug. Geen motivatie om alles te lezen maar wilde toch weer even een kijkje nemen!

Gefeliciteert Cupido met de hengst. Hopelijk gaat alles snel goed.

Hier gaat alles ook erg goed! De shets kunnen hier lekker onder de sproeier staan om af te koelen. Ook Foxy begint wat te verkleuren! Rondom de ogen begint ze nu toch wel de voskleur te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Onder de benen en bij de staart wordt ze wel echt grijs/zwart. Hebbeb mensen hier ook ervaring mee?

Heb er geen duidelijke foto van, maar hier zie je het bij de benen.

Afbeelding

Verder is ze zo mak als maar wat. Hinnikt als ik uit de wei ga en blijft vaak achter me aan rennen <3

Wat denken jullie hoe Foxy gaat verkleuren?

Edit :

Ze krijgt ook echt donkere oren
Afbeelding

Afbeelding

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:37

Heehoi, tijdje geleden alweer. Met mijn shet en veulen gaat het wel goed opzich, maar ze eten de laatste tijd (te) veel zand. Vandaag maatregelen genomen.

Vandaag hebben we de wei wat kleiner gemaakt zodat ze niet meer bij het zandgedeelte kan komen.

Ook krijgt ze nu andere voeding. Eerst kreeg ze een bakje brokken in de ochtend, eentje in de avond. En wortels / brood tussendoor. De kleine eet met alles lekker mee.

Nu krijgen ze een bakje "Pavo daily health muesli" in de ochtend, een in de avond. En wederom ook brood/wortels.

Ook hebben we bietenpulp gehaald,ik heb echter geen flauw idee hoe groot die porties moeten zijn voor één shet en een 3-maand oud veulen.

Ze hebben ook onbeperkt ruwvoer.

Hebben jullie nog meer tips om het zandeten tegen te gaan? En hoe grote porties pulp?

De moeder is ook weer lekker hersteld van haar zwangerschap. Zoals sommige misschien nog wel herinneren zag ze er relatief dun uit voor een dragende shet. (veulen was uiteindelijk geboren op 363 dagen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:36

Vitamineblok // liksteen hebben ze al. Vandaag weer flink gebruikt door de kleine
Afbeelding

Bij mijn vriend vandaag naar de keuring geweest, eerste premie behaald en rood-wit-blauw lintje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:53

sterkte fleuribelle!

grappig met die tak van odin :D

vandaag even een stukje met het halster gewandeld buiten de wei voor het eerst met Foxy

Afbeelding