[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:32

Knolselder schreef:
Ja ik moet nogal kunsten uithalen om zo laag bij de grond een foto te maken, het is serieus werk, haha!

Knolselder, hier was dat ook, maar dit jaar voor het eerst geleerd dat ik via de camera van mijn telefoon het beeldscherm ook om kan draaien. Of te wel. De selfie knop/stand aan zetten :D .
Zo kon ik het scherm van mijn telefoon omhoog houden, hoefde ik geen gekke toeren uit te halen, maar kon ik zo mooi zien of de uiers goed in beeld waren zonder er half onder te hangen. Echt ideaal!
Eerder hing ik er namelijk echt half onder om de uiers er goed op te krijgen _O- (gelukkig zijn de dames hier zo braaf dat dat kan)..

Wat is Bambi toch een knappe merrie! Heel benieuwd wat daaruit komt :D .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 00:29

Knolselder schreef:
xYaartje schreef:
Knolselder, hier was dat ook, maar dit jaar voor het eerst geleerd dat ik via de camera van mijn telefoon het beeldscherm ook om kan draaien. Of te wel. De selfie knop/stand aan zetten :D .
Zo kon ik het scherm van mijn telefoon omhoog houden, hoefde ik geen gekke toeren uit te halen, maar kon ik zo mooi zien of de uiers goed in beeld waren zonder er half onder te hangen. Echt ideaal!
Eerder hing ik er namelijk echt half onder om de uiers er goed op te krijgen _O- (gelukkig zijn de dames hier zo braaf dat dat kan)..

Wat is Bambi toch een knappe merrie! Heel benieuwd wat daaruit komt :D .

Die truuk ken ik al laaaaaang, maar met 71cm is zelfs de selfieknop een hele kunst _O-

71 cm is idd wel heel erg klein. Zelfs voor de selfie knop. Het stomme is dat ik na jaren telefoon gebruik nu dit jaar pas die selfie knop heb ontdekt voor de uiers :') .
Ik hoop voor je dat je Bambi de kleine snel laat zien aan je zodat je niet meer van die hele gekke capriolen hoeft te maken om de uiers er goed op te krijgen! Al is het natuurlijk wel een leuke uitdaging om ze er elke keer goed op te krijgen _O-

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:08

Gefeliciteerd Knolselder!
Hoop ook voor je dat Bambi snel weer in de benen is!

xYaartje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:26

Ook hier word hard geduimd voor Bambi!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:36

freedomshet schreef:
weet niet of ik dat hier mag vragen maar zijn er nog mensen met een veulen binnen een uur om Arnhem.

ik ben beginnend fotograaf en zoek nog veulen (kan natuurlijk ook met moeder) voor mijn portfolio.

linkje naar mijn website
https://milavpfotografie-nl.jimdofree.com/

enige eis is dat het buiten moet zijn en binnen een uur om Arnhem.
bij intresse stuur me even een pb

Ook van mij heb je en pb!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 00:08

Knolselder, wat een verhaal, maar wat heb je zo te lezen ontzettend goed gehandelt! En wat fijn te horen dat alles nu de positieve kant op gaat en hopelijk blijft het de positieve kant op gaan! Komende week houd ik jou, Bambi en Oops zeker nog in mijn gedachten!
Maar wat is Oops toch een leukerd!

En hoe snel kan het gaan he? Zo zaten we gister nog te geinen over de moeite die we moeten doen om uiers goed op de foto te krijgen en zo zijn ze aan het bevallen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:53

Ohhh knolselder, wat is Oopsie lief! En ook Buzz is al zo leuk! Ik ben een beetje verliefd op die kleintjes van je <3 .
En wat fijn te lezen dat Bambi er nu ook al achteraan rent! Dat gaat zo te lezen de goede kant op met haar :) ?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:52

Ook hier helaas te weinig tijd om op iedereen te reageren, maar iedereen met veulens: Gefeliciteerd!
En alle wakers: Heel veel succes! Hopelijk laten de merries die bijna bevallen jullie niet lang meer wachten!

Hier word er niet met ballen gespeeld, maar oefent meneer alvast voor hoe het moet als hij later groot is :') _O- . Hebben een merrie hengstig staan en zag van de week al dat hij precies na doet wat paps doet. Beiden heren stonden aan elk hun eigen kant van de merrie te snuffelen op precies dezelfde manier _O- Jong geleerd is oud gedaan toch? :

Afbeelding

En hij heeft zijn grote broer ook al zo ver gekregen om met hem te spelen _O- Ze hebben dezelfde moeder, andere vader en grote broer is mijn eigen pony. De rest verzorg pony's :) . En no worries. Mijn pony kan niks meer. Hij is al een aantal jaar ruin :D .
Soms trouwens wel tot grote ergernis van grote broer als hij net lekker aan het grazen is, maar stiekem weet ik dat mijn pony het maar al te leuk vind om met die kleine te spelen:

Afbeelding

En hier nog een foto van eerder deze week:

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:28

Door al die balfoto's krijg ik zin om mijn bal van de week ook mee te nemen (moet mee op de fiets dus neem hem niet altijd mee. Beetje onhandig zo'n groot ding). Morgen maar eens doen :D . Eens zien hoe Isaac er op reageert!

Knolselder: Ahhh kijk Oopsie nu gaan dan! Te schattig!

Ciocccolato: Komt vast vanzelf dat Oliver er mee gaat spelen! Hier werkt het vaak heel goed om de bal gewoon weg te schoppen. Dan gaan de oortjes vanzelf naar voren en gaan ze erachteraan. Al moet ik bekennen dat voorgaande veulens er vaak ook weinig interesse in hadden. Mijn eigen pony vond het vroeger leuk, maar nu? Niks... Nadda.. Noppes. Terwijl hij er als jaarling juist heel fanatiek mee kon spelen :j .
Veulen wat ik vorig jaar op het adres van Brenda en Jennie verzorgde vond als eerste van alle veulens die ik heb gekend de bal leuk!
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 21-05-19 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:02

Siko. Zit hier met hetzelfde probleem. Ook omgeving Doetinchem.
De klinieken die ik hier ken doen wel mestonderzoek en dat wil ik juist niet. Geld voor mijn eigen pony trouwens (veulen is niet van mij. Die verzorg ik alleen :) ).
En eer dat ik de drollen heb gevonden die zo vers mogelijk zijn hebben ze de grond al geraakt. En zie ze maar eens te vinden welke drol dan weer van de juiste pony is met 24/7 buiten staan. Niet echt handig.
Iemand die mij hier evt ook wat tips kan geven over welke Dierenklinieken ze wel zo zonder mest onderzoek leveren en mij daar bij kan helpen :) ?
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 22-05-19 09:07, in het totaal 2 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:09

Iemand die het volgende weet?:
Voor mijn pony krijg ik nu Equest Pramox thuis gestuurd. Zou Maria (moeder van Isaac) die ook mogen hebben of liever niet en wachten tot Isaac als hij oud genoeg is is afgespeend?

Houd genoeg wormenkuur over dat ik altijd in overleg met de eigenaar van mijn verzorgpony's ook de vriendjes van mijn pony kan ontwormen.
En hoeveel zou ik mijn eigen pony mogen geven? DA adviseert volgens gewicht, maar daar ben ik niet zo heel handig in om te bepalen hoeveel. Dacht dat ik mijn pony de laatste keer rond de 100 heb gegeven.

Isaac krijgt Equest Pramox uiteraard niet.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:02

Gefeliciteerd tinniie!

Hier was het even druk de afgelopen tijd. Mooi weer betekend veel buiten zijn en veulens knuffelen, maar deze actie foto's zijn toch te leuk :D Kleine broer en grote broer! Mijn pony is met zijn 5.5 gelukkig nog steeds erg speels wat maakt dat de kleine vooral hem opzoekt en er zo af en toe word gerend en gespeeld :D .

Afbeelding

Afbeelding

En hier kwam mama er bij om Isaac op te halen. Speeltijd was voorbij. Al boeide dat Isaac niet want die ging vervolgens nog vrolijk door met spelen bij mama _O- .

Afbeelding

Om daarna nog weer lekker eigenwijs te zijn en weer met grote broer te gaan spelen _O-

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:36

gossa4ever: Gefeliciteerd met je prachtige veulen!

Jobamara: Ja, haha! En dat heeft ze ook wel nodig hoor. Drukte maker dat hij is :') .

Kaplaars: Zeker fijn! Scheelt echt een hoop! Anders waren de dames constant de klos (zijn ze nog steeds wel hoor, maar dan meer om het 'dekken' te oefenen _O- ). Het echte spelen laat hij aan grote broer over.

BianCatjee: Ja het is echt een heerlijk stel om naar te kijken! Iets te eigenwijs soms haha. Hij probeerde vandaag ook al of hij zijn vader mocht dekken maar gelukkig heeft hij voor onze hengst toch nog enigzins respect en blijft het vooral bij achter hem staan := .

Foto van vanmiddag.
Papa heeft mij geleerd dat ik eerst moet snuffelen dus dat doen we maar even. Nee, mag het niet? Okay, dan niet pa _O- :

Afbeelding

Afbeelding

Pa leert vast aan zijn zoon hoe hij later een echte hengst moet zijn :j :

Afbeelding

En ehm.... Dat dekken? Dat komt later wel goed geloof ik als hij volwassen is haha. Merrie stond los bij mij, maar hij zat er al een paar keer bovenop vandaag. 1.5 maand oud nog maar _O- .

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:23

Hier hoef ik de beslissing over de veulens evt verkopen gelukkig niet te maken. Al vermoed ik dat ze als ze oud genoeg zijn wel verkocht zullen worden. Een hengst veulen kunnen we niet houden in de kudde. Hebben al een dekhengst en ruin lopen. Vermoed dat nog een volwassen man er bij te veel word voor de dekhengst. Hij heeft op dit moment zijn handen (eh hoeven) al vol aan mijn puberende ruin en zijn kind.
Hoe jammer het ook is want Isaac is echt te leuk <3 . Zelf een tweede pony er bij nemen gaat helaas ook niet. Anders had ik het wel geweten.
Van Jennie durf ik het niet te zeggen wat de eigenaar gaat beslissen. Daar heb ik nog niks van gehoord.
Ik wacht het gewoon rustig af en geniet van het kleine spul :j .

BB: Heel veel sterkte met het verlies van je veulen Y;(

Goeroe: Van harte gefeliciteerd met je veulen!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:38

Willen jullie niet wat van die regen hier heen sturen? Wij kregen gisteravond het staartje/einde mee, helaas -O- . Wel flitsen gezien in de verte, donkere lucht en wind gehad, maar oh wat viel het tegen.

Vanmiddag maar even kijken hoe het erbij staat bij de kudde, maar heb niks gehoord dus geen bericht is goed bericht zeg ik altijd :D .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:06

Lovelyn, wow Kahrim is gaaf zeg! Strikje hoeft niet hoor. Mag zo afgeleverd worden *\o/* . Heb je ook een veulenfoto van hem?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:43

Ook ik lees nog mee, maar ontzettend druk op het moment.

Iedereen van harte gefeliciteerd met alle veulens! En wat is dat ezeltje leuk Setteli! Die oren zijn zo schattig <3 .

Zal zien of het lukt om vanmiddag nog wat recente foto's van de kleine te maken.
Voor 2020 hebben wij nog niks drachtig. Onze hengst doet zijn best, maar de twee dames pakken nog niet. Dus dat word even afwachten of het 2020 word en anders hopelijk 2021 :) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:24

Voor alle wakers: Veel succes de komende nacht(en)! Zo te zien maken een aantal merries het spannend.

Isaac heeft goed geluisterd naar mij vandaag en wat leuke actie foto's van hem kunnen maken. Zet ze zo op de pc en hoop ze vanavond al met jullie te kunnen delen :j .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:00

Hier alvast een voorproefje. Nog niet de beste foto van de middag, maar wel een hele stoere van Isaac en zijn grote broer Asfaloth.
Asfaloth ziet er inderdaad een beetje gehavend uit bij de billen op de foto, maar meneer is lekker aan het puberen en zoekt aardig de grenzen op in de kudde (en bij mij) wat resulteert in dat Fabulous (hengst) hem nu ook even goed op zijn plek aan het zetten is. Het gaat inmiddels weer de goede kant op en de rust is alweer terug aan het keren tussen de twee mannen :) . Beter nu even goed opgevoed worden en er later profijt van hebben dan helemaal niet opgevoed worden.

Het is ook wat. Een puberende pony en een veulen opvoeden ;) .

De twee broers <3 .

Afbeelding

En okay dan, een actie foto van de papa :j

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:03

Qua kleur ziet het er trouwens uit dat Isaac zo te zien gewoon zwart bont is als ik het goed heb? Is dat eigenlijk wel mogelijk met een vosbonte hengst en een donkerbruin bonte merrie?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:18

Gefeliciteerd met alle veulens!

Wat zijn ze weer allemaal ontzettend knap!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:56

Isaac zijn favoriete bezigheid. Spelen met grote broer <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:54

Succes vannacht Vulina!

Okay, ik kan het echt niet laten. Isaac zat Asfaloth vanmiddag heerlijk uit te dagen waarna er weer gespeeld werd. Heerlijk om te zien dat ze zo met elkaar kunnen spelen! Zo fijn voor Isaac ook!

Eerst van te voren even kijken of er melk te halen valt bij je grote broer:

Afbeelding

En dan is het tijd om te spelen *\o/*
Had zelfs nog een foto waar ze tegen elkaar aan aan het steigeren waren, maar helaas had ik toen net iets te ver ingezoomd en zaten de hoofden er niet op -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:32

Siko, ja he! Hij groeit gewoon echt iets te hard. Voelt zich met zijn 1.5 maand oud ook al helemaal thuis in de kudde. Fabulous (Hengst) was vanmiddag ook aan het dekken en mooi dat meneer er naar toe liep om het af te kijken van pa :') .
Al heel wat veulens mee gemaakt in de kudde, maar deze is wel heel speciaal in alles wat hij doet <3 .
En dank je wel!

Hoe gaat het met Koda?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:42

Succes vannacht BianCatjee!

Zieke, ach, nog steeds niks? Ze houd je wel volop in spanning zo!