[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:10

Fleuribelle, geen woorden voor en zo ineens.. heel heel veel sterkte Y;(

Verder wel gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes, een ware babyboom :o
En Astrid, super gehandeld en goed dat je er bij was, lijkt me doodeng...

Lisanne, ik denk dat ze gewoon drachtig is hoor. Sommige merries dragen nu eenmaal anders, zeker voor een maiden vind ik het niet zo gek :)

Merrie zit hier op 314 dagen. Haar uier is iedere ochtend vol en keihard maar slinkt wel na het rijden/werk.

Sinds vandaag is de doorzichtige vloeistof uit het uier echter een beetje gelig geworden en staat haar kling een stukje open aan de onderkant. Ook wilde ze haar laatste restje eten niet meer, wat niets voor haar is en keek ze steeds richting haar buik. Voor de zekerheid maar alvast halster alarm omgedaan, al is het om haar gedrag qua platliggen etc. een beetje te kunnen monitoren. Ze mag van mij nog even wachten tot ze veilig is en tot de regen weer is verdwenen. :j

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 06:31

Gefeliciteerd Max, Fotsy en Veronique, gewoon weer 3 in een nacht *\o/*

Toevallig Miekies, hier om 06:59 ook vals alarm haha. Ze stond toen ik aan kwam gewoon rechtop in de schuilstal :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:09

Proficiat Redd, wat een knapperd en zo groot :wow:

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:50

Hier verder nog rustig, uiers zijn vol maar kunnen nog een stuk voller en over 3 dagen is ze veilig.

Even genieten van de grasjes, hier hebben we nog redelijk weer gelukkig.

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:11

Gefeliciteerd Iersas!
Haha dat filmpje, ook als Bloem even verdwijnt meteen mama erachteraan <3

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:44

Gefeliciteerd Corina!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:01

Quenza is vandaag 320 dagen, ze mag ook op het lijstje :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:14

Sparky, lijkt mij vrij normaal. Dit had merrie hier ook met haar uier precies zo op 292 dagen ineens. :)

Dat lijkt mij indd ook gewoon zucht Laylah, horror he dat wachten..

Spannendd CP!!

Quenz uier is 's ochtends wel vollig maar na beweging 's avonds weer leger. Duurt nog wel even denk ik. Wel heeft ze al paar dagen soort harspuntjes, kunnen ook stopjes zijn.

Ochtend
Afbeelding

Na beweging :')
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:34

Gefeliciteerd Baudyh! Twee achter elkaar.

Lisanne, ik zou zoals veel anderen al gezegd hebben de DA even contacten. Die kan het beste zeggen hoe het ervoor staat en of ze nog wel drachtig is... vind haar al erg ver in de dracht voor zo weinig symptomen eerlijk gezegd. :=

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:25

Gefeliciteerd Lisanne (dus toch! :D), HD en Orchidee. Gaat hard nu iedere nacht.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:57

Zooo wat een nacht! Weer flink wat van de lijst af.
Gefeliciteerd Karin, Nicky, Cupido & Cubalibre!! *\o/*

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:14

Gefeliciteerd Timokyana! Had toch wel wat meer veulens verwacht de laatste 2 nachten maar misschien dan toch vannacht! Brigitte, ik duim voor je dat het iets onschuldigs is en Nicky, hopelijk hierna lekker genieten inderdaad!

Hier gaat het zijn gangetje. Quenza haar uier was zo vroeg begonnen dat ik dacht dat ze haar uitgerekende datum niet zou halen maar ze zit nu al op 329 dagen en doet nog rustig aan. Uier wordt steeds wat voller en ph is wel ietsje gezakt maar nog steeds wel boven de 7. Banden zijn nog aardig strak maar we hebben tot een week geleden gewoon nog gereden ook. Tot nu toe waak ik vanuit huis met alarm om, helaas geen camera. Vanaf maandag ga ik in het huis aan het weiland slapen en kan het echte waken beginnen. Begin het nu toch aardig spannend te vinden. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:29

Dank Jobamara :D
Heel fijn nieuws Brigitte!
Laleentje, kan het ook niet zijn dat ze wat meer bewogen/gerend heeft voor die laatste foto? Dan neemt hier het uier ook af

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:22

Gefeliciteerd Diertjec, Penny en Vulina!

Pff wat schrikken die redbag. Ik had vannacht gedroomd over allerlei doemscenario's tijdens de bevalling :x hopen dat het allemaal goed gaat.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:52

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's!

Hier even een vraagje. Ik meet af en toe de PH. Eerst was hij heel hoog en hij zakt nu steeds een beetje, nu trof ik het zo aan:

Afbeelding

Nu vroeg ik me alleen af, het is nog doorzichtig vloeistof wat uit haar uier komt. Heeft het dan ├╝berhaupt zin om te meten of moet er echt witte melk uitkomen om dit betrouwbaar te kunnen doen?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:04

Leuk gedaan Knolselder!

Ooohhh spannend Laylah! Zou ze de dan eindelijk gaan vannacht *\o/*

18 mei is volle maan, wie weet krijgen we een babyboom ;) Van mij mag ze nu ook wel gaan met dit heerlijke weertje..

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:36

Wat een schatje Karin :)

Merrie hier heeft wat opgedroogd bloed in/aan onderkant van de vulva zitten, is dit iets wat vaker voorkomt of gewoon gesprongen vaatje?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:46

Bedankt voor je antwoord Fotsy, ben weer gerust gesteld. :Y)

Hier sinds vandaag begonnen met staart schuren. Uier nog steeds heel hard en vol maar met vocht ipv melk. Ik voer haar meerdere keer per dag bij maar merk dat het veulen de laatste week steeds meer van haar vraagt, haar spekjes nemen weer af. Nu dus maar alvast lekker in de wei waar ze met veulen komt te staan.

Slaap sinds 2 dagen op stal in een kamer met uitzicht op de wei, dat neemt toch veel zorgen weg moet ik zeggen :j

Lekker in de avondzon

Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:06

Ja daar heb ik echt geluk mee inderdaad. Sta bij een ouder echtpaar waarbij de hele bovenverdieping leeg staat van het huis.

Wat een moppie Diertjec, hoe die naar de plantjes kijkt zo schattig..

Die zorgen kan ik me ook wel voorstellen inderdaad, ze zijn nog zo fragiel aan het begin.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:17

Woehoe Laylah Gefeliciteerd!! Mooi kleurtje

Spannend Neonlight

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:41

Ik ga met je mee Seven! Ik denk/hoop hier dat het ook 18 mei wordt, hier is de uier ook weer wat leger :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:52

Gefeliciteerd HD en een voorzichtige gefeliciteerd voor jou Knolselder. Hopelijk inmiddels alles goed met Bambi? Gadver wat komen die redbags vaak voor zeg!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:16

Wat een verhaal Knolselder jeetje, moet je nagaan als je er niet bij was geweest. Je hebt echt hun levens gered door zo enorm alert te zijn! Is een goede eye opener inderdaad voor degene die nog moeten, je hebt super gehandeld. Hopelijk komt Bambi er weer helemaal bovenop.

Hier al weken best 'vol' uier maar nadat ze even heeft gerend o.i.d slinkt hij weer. Komen groenige druppels uit. Denk dat ze me nog wel een week laat wachten.

Afbeelding

Edit: weer gefeliciteerd HD! Fijn dat alles goed is gegaan en het is een knappie.

Desi ik moet idd zeggen dat ik hem inmiddels aardig knijp. Zal blij zijn als het veulen er naast staat.
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 16-05-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:13

Gefeliciteerd Neonlight, mocht je eindelijk van het lijstje af!

Goed te horen dat het beter gaat met Bambi Knolselder! Nu volhouden die stijgende lijn..

Hier af en toe echt een dikke buik en soms is hij juist weer minder. Merrie staat na haar voerbeurt alweer voor het hek voor de volgende maaltijd _O-

Ze draagt in ieder geval naar de zijkanten ipv naar onderen :')

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:41

Siko ze is nu 337 dagen dus opzich mag ze wel gaan, maar daar denkt mevrouw anders over :D
Wat een schatje van een veulen heb je trouwens, heerlijk nieuwschierig.

Merrie is idd heel happy en rustig dus mijn voorspelling van volle maan morgennacht heeft plaats gemaakt voor volgende week.

Dat minder willen eten van Eusja wijst er denk ik wel op dat het niet zolang meer gaat duren Seven!

Diertjec, wat een spierbonk al zeg. Hou ervan :wow: