Afspenen en alle kritiek

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:06

Jessix schreef:
Die van mij is met 9 maanden inderdaad bijna zelf uit huis gegaan! :D

En de hummel hier huisde met 4 maanden uit. :+ Toen had ze een vriendje gevonden in één van de pony's die niet bij haar in de weide stond en haar innerlijke houdinie kwam boven. Na een week terug zetten heb ik het op gegeven. Ik ging er van uit als ze van de ene naar de andere weide raakte omdat ze liever bij Phara stond, dat dat andersom dan vast ook wel zo zou werken. _O- Maar ik heb haar nooit terug bij haar moeder aan getroffen (en moeder was blij zat daarover. := _O- )
Dus tja, die "minimum zes maanden" is IMO ook echt heel erg relatief. Trees hier was met 4 maanden al klaar met haar moeder kennelijk. :+ En je gaat geen socialer paard vinden dan deze merrie trouwens, die kan echt met elk paard om, kan je overal bij gooien. :) Toen ze 2 uur ademde was ons trouwens al duidelijk dat dit echt een heel onafhankelijk en eigenzinnig dier was. := De moeder heeft echt flink met haar af gezien. _O-

Ayasha
Blogger

Re: Afspenen en alle kritiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:23

Klopt, ik wilde haar eigenlijk minimum zes maanden er bij en gezien het toch een merrie was zou ik dan nog niet gehaast geweest zijn om af te spenen gezien ze toch haar eigen moeder niet kon dekken. :+ Dus als ze langer nodig gehad had was dat ook oké. Maar Rêve dacht er anders over. _O- _O- ( ze heeft toch wel wat eigenschappen van mij. _O- Ik huisde ook ver voor "mijn tijd" uit. _O-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:25

superpony schreef:
Als je je merrie met veulen in een goede kudde merries met veulens houdt, pakken de andere merries het over als de moeder mocht overlijden of het niet trekt.

En ik lees dat ze zelf kiezen? Ja, omdat de situatie vaak niet in orde is. 1 merrie met 1 veulen is geen ideale situatie. Logisch dat er dan ook dingen verkeerd gaan, zelfs als ze 6 maanden bij elkaar mogen.

Bij honden gilt iedereen moord en brand over de broodfok en waar je moet kopen etc, maar bij paarden mag blijkbaar nog alles en iedereen maar wat aanklooien.

Ik heb niet het ide dat er met die hier veel verkeerd gegaan is eerlijk gezegd. :+ Ondanks dat de situatie niet voldeed aan jouw eisen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:23

tja, iedereen kan ook maar kinderen maken indien ze daar zin in hebben. :)
Ik denk dat er (helaas) erger dingen zijn die aangepakt zouden moeten worden dan dat er mensen zijn die een veulen niet in de, volgens jou, ideale omstandigheden, ter wereld laten komen. Ik zie eigenlijk op bokt maar weinig veulens die nu echt in nadelige omstandigheden op groeien eigenlijk. Ideaal wellicht niet maar nadelig zie ik niet zo veel eigenlijk. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie