[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

BusyMissy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:18

Wat een mooie foto! Gefeliciteerd Imre!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:05

Gefeliciteerd Brigitte! Blijft zó vertederend om te zien, dat eerste neuscontact tussen moeder en veulen <3 . Fijn dat alles nu goed lijkt te gaan!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:03

Mooi zo met datzelfde kolletje Eef, gefeliciteerd! Ziet er gezond uit!

Had ze je toch nog mooi gefopt Laura, gelukkig alles goed. Nu lekker genieten van de kleine!

Uier hier staat op klappen, spenen volgeschoten vannacht. Maar nog geen melk. Nog even geduld. Regumate nog 2 dagen de laatste milliliters en dan mag ze het weer helemaal zelf gaan doen. Andere merrie gisteren weggebracht voor inseminatie, dus alweer bezig met de volgende ronde.
Ben wel klaar voor een veulentje nu :D

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:54

Succes Vulina, klinkt veel belovend!

Hier vanmiddag harsjes, paar strepen melk op de benen, pH nog hoog, melk nog helder en zout. Ik gok op dinsdagavond :)
Afbeelding
Nu hopen dat de voetbalvereniging niet te gek doet vanmiddag. Zij hebben kans kampioen te worden en vieren dat altijd met flink vuurwerk. Voetbalterrein ligt precies tegenover mijn weides. Kreeg het gelukkig doorgegeven van een supporter die weet dat ik al meermalen zeer penibele momenten heb meegemaakt hierdoor. Helaas neemt het bestuur geen serieuze maatregelen en kunnen ze het niet onder controle houden, meldingen bij de politie hebben ook nog steeds niet het gewenste effect.
Gelukkig weet ik het nu wel en kan ik ze op tijd op stal zetten, drachtige merrie is echt panisch van vuurwerk.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:14

Heerlijk zo nog voor de nacht Karin! Mooi getekend, gefeliciteerd!
Succes voor de andere 3 vannacht!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:46

Je gaat je afvragen of ze dan toch liever bij kouder weer bevallen?
Gefeliciteerd Nicky, fijn dat alles toch nog gelukt is vannacht!

Gefeliciteerd Cupido, wat voor kleur is het veulen? Ziet er bijzonder uit? Leuke verrassing!

En Cuba Libre ook gefeliciteerd met je mooie merrietje. Ze lijkt heel flink op de foto.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:44

Dat is dan wel een domper op de vreugde al die zorgen! Ik duim voor jullie dat ze snel weer opknappen!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:18

Dat was vast even schrikken Kabayo!
Wat fijn dat alles goed gaat nu.
Maar een merrie? Meen me te herinneren dat Zilver gescand was op een hengstje? Of verwar ik je nu met iemand anders....

Gefeliciteerd, ook met je beppe!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:41

Zo te zien kan dat inderdaad Siko. Volgens mij wil ze gewoon graag van die ereplaats op de lijst af ;)

Gefeliciteerd Teuntje! Wat een heerlijk droppie om te zien!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:41

Gefeliciteerd Blackbeauty, die verjaardag vergeet je niet meer. Dubbel leuk zo en je hoeft niet meer te waken vandaag!

Hier ook veel alarm vannacht, ze ligt duidelijk niet meer lekker. En van bovenaf met de camera gezien lijkt ze ineens geen buik meer te hebben dus er is weer iets aan het veranderen. Ze is echt maatje mammut dus heel bijzonder deze verandering zo te zien. Blij dat ze er zo'n mooie volle dracht van maakt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:12

Jobamara, vanavond gaat het niet gebeuren. Gisteren drupte ze geen melk meer en vanochtend ook niet.
Verder krijgen we nu in principe een normale bevalling, geen spannende dingen zoals 2 jaar geleden. Weeën begonnen toen op 318 dagen met op 320 dagen een veulen, daar zijn we nu gelukkig al ruim voorbij. Vandaag de laatste (1ml haha) regumate gegeven, vanaf nu mag ze het weer helemaal zelf doen.
Ik wacht geduldig af, ben nu al helemaal blij met het resultaat tot nu toe, hopelijk mogen we een en ander af gaan ronden met een gezond veulen. En als het dan ook nog een merrietje mag worden mogen jullie allemaal beschuit met muisjes komen eten! Dan kan mijn geluk niet meer op :D

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:57

Wat een poppetje is het om te zien Kabayo, echt een meisje!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:59

Wat een domper Happinez, sterkte met het verlies. Daar doen we het allemaal niet voor....
Jaxx is trouwens fantastisch met die lichte manen!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:39

Hier zojuist ook witte druppels aan het uier. Melk is bijna echt zoet en plakt goed. PH 6 of lager nu, kan het niet goed meer zien. Merrie zondert zich af van de groep en staat constant te geeuwen, dus heeft duidelijk weeën nu. Moet eigenlijk nu naar Duitsland om sperma op te halen voor mijn andere merrie, maar gelukkig is mijn man zo lief om te gaan rijden. Ik durf nu niet weg te gaan. Ze is nog nooit de eerste nacht bevallen als ze kegelde maar je zult net zien dat ze het nu anders doet.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:03

Een paard heeft juist wel urenlang ontsluitingsweeën, vaak ook dagenlang. Dit is omdat het een vluchtdier is en in een korte tijd klaar moet zijn met de echte bevalling omdat ze dan zeer kwetsbaar zijn. De persweeën voor de uitdrijving daarentegen duren heel kort en zijn heftig.
Bij deze merrie is geeuwen een teken van weeën. Maar iedere merrie is anders en toont het anders.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:09

Vulina schreef:
Busymissy, gelukt?

Ja, het zit erin nu

Dat ziet er toch wel heel serieus uit Penny, hier is het druppelen helemaal gestopt. Merrie weer volledig relaxed.

Een vriendin van mij zei dat je aan ezels niet kunt zien wanneer ze gaan bevallen? Klopt dat Setelli?
Of kunnen die ook gaan kegelen en krijgen die misschien ook een lage pH?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:49

Nog even moed houden tot morgen Brigitte, misschien valt het allemaal mee. Ik hoop het voor je!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:39

Gefeliciteerd! Wat mooi bont ook weer!
Ik ben om 1 uur weer naar mijn bed gegaan. Alles was weer rustig, geen druppels meer, alleen weer helder gekleurde hars. Woon op nog geen 2 minuten afstand van stal dus met camera en birthalarm thuis verder gewaakt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:36

Het druppelt vrolijk verder, pH ongeveer 6, melk vanochtend weer iets zout en licht troebel. Merrie had wel haar achterste kapot geschuurd.Afbeelding

Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:01

Heerlijke foto's Cuba Libre. Dat tongetje ook...

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:23

Ik help het je hopen Neonlight, niet lekker als het tussen alle drukte door moet. Dan kun je er toch minder van genieten ook.

Ze maakt er wel meteen serieus werk van Eilinora!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 01:16

Gefeliciteerd diertje, prachtige bles! En wat een lange benen.

Eindelijk Penny, het wachten beloond! Mooie dame hoor!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:21

Als het mogelijk is inderdaad de droge uurtjes buiten zetten. De eerste week zijn die kleintjes nog best kwetsbaar.

Als alles gaat zoals andere jaren dan gaan we hier de laatste nacht in. Witte melk vanochtend. Afbeelding
Merrie is extreem rustig, net of ze extra bewust wil genieten van deze laatste dracht. Verder is ze nu voorzien alle ongemakken, naast een olifantenbuik nu ook olifantenbenen en ze kraakt en piept aan alle kanten, ze kan echt niet meer normaal lopen :')

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:48

Heerlijk snoetje Penny <3
Ik zou op het beentje gewoon acederm sprayen of als het echt alleen een schaafwond is CTC spray.

Pffff schrikken zo op het laatste moment Vulina, wat een geluk dat dit niet net een paar minuten later gebeurde. Jaag je ze altijd in de benen bij een redbag?

Dat blesje is echt fantastisch diertje! Lieve baby.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:08

Gefeliciteerd Birdie! Fijn dat alles goed gegaan is. Komt een redbag nu vaker voor bij kleinere pony's? Of lijkt dat nu alleen maar?

Herkenbaar CP, ik moest vandaag mijn andere merrie weer ophalen die net geïnsemineerd was. 45 minuten heen, opladen en weer terug. Manlief hield de hoogdrachtige merrie ondertussen in de gaten. Maar wat breekt dat op na een paar nachten waken zeg.

Toen ik terug kwam en de merrie terug in de groep zette kreeg ik het volgende probleem. De oudere merries deden net of ze een vreemd paard was, ze gingen vol gas met wijd opengesperde happende bekken achter haar aan, joegen haar in de hoek en mepten haar dan weer weg. Mijn drachtige olifant ging er ook vol gas achteraan, wat een secreet zeg :oo . Uiteindelijk de geïnsemineerde merrie kunnen pakken en op een apart stuk wei gezet. Twee uur later leek de rust wedergekeerd en deden ze weer vriendelijk over de draad heen.
Soms snap ik niks van die paarden....ik begrijp dat deze merrie wat anders rook nu en de naderende bevalling zal ook wel ander gedrag veroorzaken, maar ze is nog geen week weggeweest. Herkent iemand dit?

Vrees dat door al die stress de bevalling vanavond ook niet door zal zetten, maar zit er toch maar weer klaar voor.

Pluk de dag!