[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:00

Gefeliciteerd Kabayo, wat een verrassing!
corinadrenth schreef:
CubaLibre schreef:
Kabayo jij ook gefeliciteerd!

Hier ook de da geweest, veulenprik gehad en morgen komt ze nog even op antistoffen checken....

Vruchtbare nacht geweest zeg!

Hier geen veulenprik. Mag niEt meer ?

Hier wel een veulenprik, vroeg het aan de da of dat nodig was. Hij zij dat het niet per se nodig is, mensen kiezen er vaker voor om het neit te doen, maar wordt wel preventief nog veel gedaan. Wij hebben het wel gedaan, onder het motto "Baat het niet dan schaadt het niet."

Kings Cadanza (Negro x Alfonso )
Kings Once upon a time (van Gogh x Negro )

*Kings Stable*

Wil jij ons helpen door mee te doen aan de gebruikersenquête van Bokt.nl? Alvast bedankt!
Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:54

Goh had meer veulens verwacht, gefeliciteerd black beauty!

Onze kleine donder doet het erg goed, misschien wel iets te goed. Ze wil continue galloperen en rent heel hard bij moeders weg. Die gaat er overbezorgd achteraan maar lijkt een beetje geirriteerd te raken van het wegrennen. Is het slim om ze in een wat kleiner stuk te zetten? Heb een wei van 20 bij 60 die ik dichtkan doen, ze hebben nu ook een paddock van 40 bij 120 ofzo, veulen rent nu elke keer van de wei naar de paddock. Veulen is overigens wel gewoon gehecht aan moeders en drinkt goed, maar ze weet gewoon dat moeders er toch wel achteraan komt :Y) .

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:49

Sterkte Happinez, verschrikkelijk.
Voor de wakers geen vruchtbare nacht geweest lees ik.

Onze Once doet het goed, ze is continue aan het galloperen. Heb de toegang naar de paddock vandaag maar dicht gemakt, moeders moest er continue achteraan gister.

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:02

Gefeliciteerd Timokyana!

Vraagje, wanneer doen jullie je merrie en veulen weer samen in de kudde met ruinen? We hebben haar normaal met 1 merrie en 2 ruinen staan.

De andere merrie is vooral bezig met gras, die heeft er al een paar uur bijgestaan. De ruinen zijn echter erg nieuwsgierig naar het veulen, ze staan achter een draad naast elkaar, maar als ik met de merrie en veulen langs de draad loop, staan ze nieuwsgierig te dringen. Merrie met veulen begint dan echt lelijk te doen en aanstalte te maken om te slaan (en als ik ze nu samen zet zal ze zich niet inhouden denk ik :Y) ). Vooral onze dominante ruin ben ik bang voor, die zie ik nog wel terugmeppen ook, en wil niet het veulen ertussen hebben. Vraag me af of het beter is om een paar weken te wachten, of dat ze als we ze samen zetten na een half uur wel doorhebben dat ze niet te dicht bij het veulen moeten komen.

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:09

Arm kind Kabayo :') .

Bij de oudere paarden doen wij mestonderzoek en als e rniets gevonden wordt nog 1 keer per jaar ontwormen voor lintworm. Maar veulen gaan wet och maar wel preventief ontwormen.

Merrie en veulen staan bij ons van 9 tot 6 buiten, maar kunnen wel in een schuilstal of onder de bomen schuilen. Moeders is wel heel voorzichtig met haar kind gelukkig.
Normaal gaat ze niet schuilen en blijft ze liever op de wei, maar met de regen van woensdag ging ze onder het afdak staan zodat veulen lekker droog kon slapen.

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:39

Gefeliciteerd stalmilagro!

Hier voorzichtig onze ruin geïntroduceerd bij merrie en veulen. Gaat echt heel goed, merrie en ruin staan samen te eten terwijl veulen ligt te slapen of aan het spelen is.

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:20

Gefeliciteerd Tinnie en kaplaars!

Hier na 3 weken toch de merrie voorzichtig samen gezet, eerst met de individuele paarden en toen de hele kudde. Gaat echt onwijs goed, merrie heeft er een extra oppas bij (onze grote bruine ruin) :) . Merrir en veulen staan nu ook dag en nacht buiten, snachts gaan ze achyer een drasdje zodat ze samen rustig in de inloopstal kunnen.

Afbeelding

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:01

Nicky1963 schreef:
BianCatjee schreef:
Gefeliciteerd Veerle *\o/*

Nicky als je de draden weg haalt is het dan groot genoeg dat ze elkaar uit de weg kunnen? Anders zou ik ze in een grote weide laten en er bij blijven, kijken hoe het gaat..

Het is 9000m2 groot, dus ruimte genoeg. Maar stel dat het niet goed gaat, hoe kan ik ze dan weer te pakken krijgen... :o?

Wij hebben beide volwassen paarden een halster omgedaan, kan je ze als het niet lekker gaat makkelijker pakken wn weer apart zetten indien nodig.

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:34

Sterkte Woogy.
Knap kind, diertjec!

Laatste tijd vooral meegelezen.
Wilde toch even een foto delen, Once is nu 2 maanden oud. Wordt een stevige bok denk ik :D .

Afbeelding

*Kings Stable*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:28

Die van ons at in het begin ook heel moeizaam brok, wel vanaf 3 weken langzaam opgebouwd vanaf een handje per keer. Intussen krijgt ze 2x daags een halve schep, en die eet ze graag op/

*Kings Stable*