jobamara schreef:Busymissy, heeeel veel suc6, echt aftellen nu!
Fotsy, even een vraagje, vorig jaar bij jou was water drinken toch 1 van de oorzaken vd diarree? Wat is een leeftijd dat, dat geen kwaad meer kan.
BianCatjee schreef:Laura en Eef_bam gefeliciteerd met jullie veulens! Wat fijn dat alles goed is gegaan!!
Bij mijn beide veulens (andere jaren) waren ze aan de diarree als de merrie hengstig was, mocht het achterhaald zijn dan is het toch wel erg toevallig dat het bij beide zo het geval was..
Diertjec schreef:El staat op 1 3/4 per dag op het moment en ruim hooi en kuil. Melk geeft ze zat en ze zit ook goed in dr conditie. Voer ik nu te weinig?
sjanien schreef:Gefeliciteerd met de veulens. Zag ook al weer een red bag voorbij komen. Is er ook een evt oorzaak bekend waarom een merrie dat krijgt? Komt dit jaar nu aardig vaak voorbij.
mijn da staat er juist heel erg op om veulen consequent te ontwormen. Hij geeft altijd een schema mee en houdt ook goed bij dat ze de jaren erop een andere kuur krijgen als de oudere paarden.
Onze merrie was vannacht ook vreselijk onrustig. heb er een uur bij gestaan kijken. Telkens hap eten en dan snel paar passen verder lopen wat eten en tussendoor telkens rondkijken. En dan ineens weer helemaal naar voren in de wei ging ze in de hoek staan en staan geeuwen. toen mijn man ging kijken vannacht was ze ook nog onrustig. En vanmorgen stond ze op drie benen en was ze weer rustig.
Hadden bij jullie de merries altijd hars op de spenen voor ze bevielen?
Gebruikers op dit forum: Trendiction en 3 bezoekers