[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

tirzasarah10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:57

Hoe zit het met het testen van de melk? Mijn merrie zit nu op 8 ph waarde. Zit daar een bepaalde lijn in daling in of is dat heel verschillend?

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:19

Ik zit echt even in mijn maag met mijn merrie. Toen ik haar vorig jaar liet insemineren iedereen opstal + stal eigenaar gevraagd vinden jullie het oke? Ja was leuk en noem maar op. Normaal is in overleg op deze stal heel veel mogelijk en sta ik al 5 jaar met veel plezier op deze stal. Nu is het sinds vorige week drama en ben ik er echt klaar mee. Verhuizen hier in de buurt is niet echt makkelijk en zeker niet een echt goede plek.Mijn merrie staat niet graag alleen maar zou nu dus of alleen moeten staan of blijft met haar 337 dagen buik staan maar komen er 2 nieuwe paarden in de groep bij. Nou staat ze de hele winter met maar 2 andere paarden en is het altijd super rustig. Ik vind het zelf dus super eng om haar met dikke buik met nieuwe paarden te zetten. Ik wil haar drachtig nu eigenlijk nirt meer verhuizen en wil na de bevalling zo snel mogelijk naar iets anders. Wat zouden jullie doen? Ben ik overbezorgd? Of gooien jullie wel vaker hoogdrachtige paarden zomaar in een nieuwe groep? Ik wil sowieso naar een andere stal omdat ik het geen stijl vind hoe er is gecommuniceerd dit weekend. Ik ben nu vooral heel gestrest en verdrietig over hoe het is gegaan en kan niet genieten van de laatste loodjes...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:36

Laurievc schreef:
En alleen staan, heeft ze dan wel zicht op andere paarden? Dan zou ik denk ik voorlopig daarvoor opteren. Mijn drachtige merrie staat ook alleen in de paddock, wel met paarden in de paddocks naast haar. Ik neem ook geen risico daarin. 2 nieuwe paarden zou ik ook riskant vinden.

Hier net gebeld met het centrum waar Julie heen gaat om te bevallen. Ik wacht morgen de diagnose af van mijn DA, maar als ik het niet vertrouw laad ik haar op en rij ik naar daar voor hun oordeel. Hij schrapte ook de optie niet dat de 2de inseminatie wel gelukt was en ze hierover hebben gekeken. Kleine kans, maar qua datum zou het wel perfect kloppen... To be continued. Ik ga heel gestresst de nacht in haha

Ja dat wel. Ze kunnen alleen dan ook een heel stuk bij haar weg lopen.

Ik duim dat je morgen positief nieuws van de dierenarts krijg!!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:40

Heel veel sterkte fleuribelle :(:)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 06:55

Gefeliciteerd redd!!

Hier alleen een hele onrustige merrie die ik om het half uur heb gecontroleerd omdat ik het niet wil missen haha

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:26

Gefeliciteerd iersas

Voyou wauw!!!!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:56

SparkYY_8 schreef:
Hoi allemaal!

De afgelopen maanden heb ik trouw meegelezen en iedereen gefeliciteerd, maar redde ik het niet om actief te reageren op alle verhalen. Vanaf nu wil ik dat graag wat beter gaan bijhouden, aangezien het hier richting de eindstreep begint te gaan en ik merk dat de behoefte groeit om vragen te stellen aan jullie. Dan is het ook zo eerlijk als ik netjes ook op alle andere verhalen van andere reageer, dus bij deze een mijn eerste bijleespost van de berichten van gister en vandaag :)

Tirzasahara10 hoeveel nachten ben je al aan het waken? Nog geen luciferstokjes nodig voor je ogen? :P

Laylah2002 en Dieuwke hopelijk duurt het niet lang meer voor haar…. Ik volg jullie topics ook en zit vol spanning te wachten op jullie gouden veulentjes :)

Fijn dat het langzaam beter gaat WietskeK, lijkt me erg moeilijk dat je het veulen niet helemaal kan knuffelen, ze zien er altijd zo knuffelig en zacht uit!

Al_Zawraa ik heb je verhaal gevolgd, wat super sneu dat de opstart zo moeilijk ging maar tegelijkertijd ook een enorme opluchting denk ik dat het nu wel beter gaat, weer een zorg minder! Het is wat, dat fokken….

Knap paard Tinniie, maar die heeft ook veel tijd gehad in de baarmoeder om afgemaakt te worden whaha!

Kabayo knappe zilver, ik volg je topic ook al :)

xYaartje, Voyou, AstridJ, Fotsy, Cioccolato en Max66, wat een rijkdom! Super schattig filmpje Astrid

Stal_HD, Riv_Q, BusyMissy, Lauraax, Laurievc, Diertjec, Corinadrenth, Jael89, Miekies0710, Siptje bij jullie begint (of is) het ook spannend te worden! LEUK!! Laurievc en Celestex ik geloof dat niemand het precieze antwoord weet op die vragen :P Gekke merries met hun gekke draagtijden… Jael89, die lijkt wel drachtig van kingkong zeg!

Welkom terug Dustinlover :) :+: En Alicelover, hopelijk voel je je snel beter…. Fijn dat er in ieder geval een stijgende lijn in zit.

Wij zitten inmiddels op 295 dagen dracht. Mijn merrie is maiden maar de veranderingen beginnen wel overduidelijk te worden! Dik buikje maar vooral ook veel uierontwikkeling de laatste week, daar zou ik graag jullie mening over willen horen: is dit normaal?? Na een dagje in de wei is het uier nog redelijk gevuld, na het rijden loopt ie helemaal terug/leeg.

[ [url=m/u80Uke.png]Afbeelding[/url] ]

Verder rijden we nog zo'n 4 à 5 keer in de week. Stap en draf gaan moeiteloos, galop wordt lastiger (ze wordt sneller moe, logisch, dus die slaan we ook vaker over). Ze glimt als een spiegel, heeft appeltjes en staat verder lekker hele dagen in een wei vol gras. Ook Daisy-tv is afgelopen weekend geinstalleerd dus we kunnen alvast beginnen met spioneren :)

[ [url=m/XqbR2K.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yMEhzL.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PHgnCZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MEfJ0M.png]Afbeelding[/url] ]

Ze is nu 4 nachten aan het spoken en ik ben kapot hahah. Dat ik chronisch ziek ben helpt ook niet mee.

Ze heeft al behoorlijk uier! Ik ben verslaafd aan het paard bespieden

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 06:38

Gisterenavond stond ik te stuiteren omdat de ph waarde heel laag waren geworden en ik overtuigt was vannacht een baby :+ Helaas... Soof staat er nog lekker bij en is niet van plan die baby met mij te delen. Misschien vandaag overdag dus mijn vader gaat even kijken, ik moet mijn laatste dagje werken door komen :z mag niet klagen hoor hen dan gelijk 3 weken vrij *\o/*
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:37

Ik stuiterrr!!! Na alle slapeloze nachten dacht ik vanmiddag nog even bij te kunnen slapen... toen ik werd gebeld door de stalhouder dat soof bezig was! Dus boor niks een dure camera in de stal := maar goed rond 5 uur is soof na 345dagen bevallen van een prachtig gezond merrie veulen!!! Ik heb nog geen naam... Ik vind het zelf een erg groot veulen
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:11

Bedankt iedereen!
Neonlight, ja soof is een grappenmaker...

CP en bauhdy gefeliciteerd!

Veulrn is tot nu nog naamloos maar de droog foto's wil ik wel even delen!
Afbeelding
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:49

Een vriendin kwam met een hele lijst namen en daar viel er 1 echt op! Ozarah ST <3 vernoemd naar mijn eerste pony die ik door heel veel pech heb laten inslapen. De naam betekent rijkdom/schat.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:32

@fotsy het is een behoorlijk groot veulen voor de eerste keer :) moet wel zeggen dat het niet opvalt omdat soof hele lange benen heeft en een dun buikje. Veulen past er ook niet onderdoor.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:51

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes! Het lijstje begint nu wel een stuk korter te worden.

Voor alle merries met mega uiers zet hem op! En baasjes heel veel succes *\o/*

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:58

Hier een beetje twijfel over het naar buiten doen. Vanmiddag werd ik gebeld door een buurvrouw dat ze toch wel bezorgd was om Ozarah omdat het zo koud was. Ik heb ze buiten van 9/half 10 tot uur of half 7 en ze ziet er niet koud uit. Ze is afgelopen dinsdag geboren. De buurvrouw zei dat ik moest oppassen voor een longontsteking... Zal ik morgen een dekentje halen of minder lang buiten? Eigenlijk wil ik zoveel mogelijk buiten omdat wij ook best een donkere stal hebben en mijn merrie is het ook niet gewend om overdag binnen te staan. Hoe doen jullie het?

Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:32

Bedankt voor de antwoorden dan haal ik morgen toch maar een dekentje. Het even binnen/buiten zetten meerdere keren per dag zie ik niet zitten omdat ik en iemand nodig heb en lichamelijk niet het aan kan. Haar vacht viel mij heel erg tegen precies die van haar moeder oftewel niks. Met veel regen haal ik ze uiteraard wel binnen.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:33

Kabayo schreef:
Friezen hebben best vaak een groot uier. Maar fijn ik ga er niet meer op in. Ik lig nou eenmaal niet al 2 maand te waken als er nog niks hoort te geboren. Ik ben er super blij mee ;)

Ik snap je helemaal hoor! Ik was een uurtje van te voren nog bij mijn merrie geweest en nog niks aan de hand. Ik had een camera en was al 5 dagen aan het waken maar toch buiten op het land is ze bevallen. Fijn dat het goed gaat!

Iedereen gefeliciteerd.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:00

Gefeliciteerd diertje en vulina!! Prachtige veulens <3

Wij zijn bij de DA geweest met soof+Ozarah(Ik dacht peesblessure) en gelukkig was alles goed. Ik heb daar gelijk de vraag over het rijden en oppakken gevraagd die hier ook veel gesteld werd. Hij gaf aan toch echt 6 en liefst 8 weken te wachten met rijden/longeren omdat het bekken moet herstellen. Hij zei dat er grote kans is dat het scheef hersteld als je er snel opstapt en dat dat zoveel meer problemen geeft als gewoon heel even wachten. Voor degene die het hier hebben gevraagd is het misschien handig.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:36

Wanneer doen jullie een veulen met merrie weer in een kudde? Mijne moet van de stal eigenaar volgende week bij de rest... ze is nu 11 dagen. De kudde is compleet anders als dat ze er uit gehaald is, 2 nieuwe er bij. Merrie vind de andere niet leuk en binnen zetten is een dingetje :Y), merrie gaat geheel in de aanval naar iedereen.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:28

juval schreef:
tirzasarah10 schreef:
Wanneer doen jullie een veulen met merrie weer in een kudde? Mijne moet van de stal eigenaar volgende week bij de rest... ze is nu 11 dagen. De kudde is compleet anders als dat ze er uit gehaald is, 2 nieuwe er bij. Merrie vind de andere niet leuk en binnen zetten is een dingetje :Y), merrie gaat geheel in de aanval naar iedereen.

Ow jeetje, dat klinkt niet heel fijn. Is er geen mogelijkheid ze apart te houden?

Nee de stalhouder zei toen ok het vroeg dat er dan geen plek meer voor mij is. Sta je dan na 5 jaar probleemloos bij iemand te hebben gestaan. Wil graag verhuizen maar alleen naar een goede plek. Ben benieuwd hoe andere bokkers over het samen zetten denken zodat ik zelf ook zekerder in mijn mening kan zijn

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:25

Heel veel sterkte knolselderij. Bambi kom op hoor Y;(

Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe veulens.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 03:59

Gefeliciteerd neonlight!

Zo vervelend, hier al een tijdje klaar met waken maar slaap toch slecht. Gisteren een aanvaring met de stal eigenaar gehad en nu moet ik voor 1 juli een ander plekje hebben. Veel mensen vinden het geen probleem maar wel met veulen... mocht iemand nog een plekje in de buurt van westzaan/zaandam/assendelft weten heel graag :=

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:58

Gefeliciteerd iedereen! Sorry weinig tijd gehad om te reageren.

Soof is vanmorgen met kleine Ozarah verhuisd naar hun tijdelijke stal! het was een hele zoektocht want echt niemand had plek... of er was wel plek en dan betaalde je de hoofdprijs. Voor oktober mogen we weer iets anders zoeken... gelukkig kan ik op deze manier wel genieten van me veulentje en ga ik mijn laatste dagen vakantie optimaal benutten!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:20

Nog even ozarah spammen!! 3 weken oud en al super bijdehand. Rooie en valen zijn....
Afbeelding
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:36

Ik gebruik voor zowel bijten als vliegen pbh spray! Werkt top als ik haar 1x in spray heeft ze 2 dagen geen last meer van een vlieg of iets. Bus kost een 10tjr bij ej en doe er minimaal het hele seizoen mee :) alleen niet handig voor witte paarden...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:33

Rubi_ schreef:
Fijn dat alles goed is gegaan goeroe!

Hier nog geen veulen. Wel een overvol uier en allemaal melk nu op de benen en er loopt steeds vocht uit de vulva.
Ik verwacht hem toch echt aankomende nacht!!

Of overdag? :P
Had het bij die stresskip van mij nooit verwacht maar toch wel :j

Sarah 08'10'10~ 12'09'17