[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 04:14

Wat gaat het hier hard! Ik heb een beetje moeite om jullie bij te houden.. Maar aan iedereen met een veulen die ik vergeten ben, van harte gefeliciteerd! Het zijn stuk voor stuk allemaal plaatjes <3 Zo word ik toch wel een beetje ongeduldig hoor :o

Maar ik zag dat iemand vroeg door welke hengsten alle merries in het topic gedekt waren. Leuk om alle combinaties zo weer eventjes voorbij te zien komen! Mijn merrie (Welsh Nwr) is gedekt door Cassanova du Bois;

Afbeelding

Kabayo Mooie Zilver! Ze lijkt zo op de foto nog mooi bescheiden te dragen. En de 300-dagen mijlpaal is altijd een mooie :D
Ze heeft inderdaad al redelijk wat uier, fijn dat er niets aan de hand is! Bloed uit de vulva kan ook een geknapt bloedvaatje zijn, door de toenemende druk. Dat had Myrthe ook :j Verder is voor haar 38.0 redelijk normaal in de middag/avond. Heb je haar al vaker getemperatuurd?

Keresa Fijn dat jou merries je lang wachten bespaard hebben, gefeliciteerd, de eerste 2 zijn sowieso super knap! Ben benieuwd naar foto's van de laatste.

Luna2006 Fijn dat Muis 's avonds niet meer terug loopt. En inderdaad, dat laatste stukje vullen lijkt nog het lastigste te zijn :D

Cioccolato Dat is om te compenseren he :+ Zo kom je alsnog een beetje op het gemiddelde uit :') En de eerste tik van de stroom, oh oh := Hij lijkt er wel van geleerd te hebben := Wel fijn dat hij al een dagdeel naar buiten kan, dat is vast goed voor hem :j En het blijft echt een scheetje.

Baudyh Oxbow heeft in ieder geval al genoeg beweging! Wauw, wat een knapperd, en die voorbenen := Ik hoop voor je dat hij dit niet doet als je hem zadelmak gaat maken :')

siko Owni vult ook al mooi, alleen het kan nog altijd voller. Al zegt dat natuurlijk ook niets. Ik zou gewoon waakzaam blijven, ik denk dat jij je merrie het beste kent :j Wat zie jij als witte puntjes? Hars is meer gelig, daarna gaan ze over het algemeen kegelen en dan melk lekken. Ben je bekend met het boek van Paul de Vries? Daar staat heel veel informatie in over waar je op kunt letten en wat belangrijk is tijdens en na de bevalling. Heb je ook pH-strips in huis? Dat geeft ook een goede indicatie :j Mocht je dat willen gaan gebruiken, ik heb er nog wel wat liggen eventueel.

Neonlight Jij inmiddels de 320 mijlpaal bereikt! En cameratroubles... Om gek van te worden :n En balen dat je het zo druk hebt :( Wel fijn dat je man haar verzorgt.

Luca03 Het is altijd zo lastig te zeggen door wat voor hengst je merrie gedekt is als je er verder niets over weet. Maar het kan best zijn dat je merrie wel gedekt is door een Shetlander, veulens kunnen altijd groter/kleiner uitvallen. Je kunt er pas echt wat meer over zeggen als ze uitgegroeid zijn, en dan alsnog is het lastig... Voor mij lijkt ze wel gewoon op een Shetlander. Wel echt een schatje <3

sanowa Balen dat Noa niet fit was :( Wel fijn dat ze direct opknapte, niet fijn die zorgen :n Ik hoop voor jou en haar natuurlijk dat het gewoon goed blijft gaan! Als haar uier echt heel erg op spanning staat kun je natuurlijk altijd proberen om er wat uit te melken, maar ik zou gewoon eventjes overleggen met je dierenarts.

Imre Nu het veulen er bijna is kunnen we natuurlijk alles verzinnen waarom het veulen nu zou moeten komen :D Volgensmij kunnen we het er ook wel uit staren haha. Maar het was inderdaad een prachtige maan! Helaas heeft het niets opgeleverd....

Am_Horses Heerlijk weer een veulenspam van jou <3 Wat een prachtige veulens, en hele mooie foto's! Ze zijn ook al flink gegroeid :))

Miekies0710 Lekken klinkt altijd goed! Dat zou toch niet zo heel erg lang meer moeten duren...

Dakario Gefeliciteerd! En wat een leukerd! En zo te lezen ook al een vlot veulen :j

Brusi06 Die van jou maakt er een potje van := Ik kan wel begrijpen dat je ongeduldig wordt, ondanks dat je je er op ingesteld had.

WietskeK Balen dat het veulen van Silke werd afgepakt, fijn dat ze nu weer rustig staan. Ik hoop voor je dat dat zo blijft, merrie en veulen moeten toch samen wat rust kunnen krijgen.

CubraLibre Die is uhm, flink :D Heb je dit keer ook een andere hengst gebruikt?

Lovelyn Ushi ook al bijna op de 300 dagen mijlpaal! Dat gaat ineens hard dan :j En jullie hebben dus ook al genoeg veulentjes op stal :D Mogen de merries en veulens straks ook lekker bij elkaar?

Siptje Ook alweer een mijlpaal behaald! Nu echt nog de laatste loodjes.

veronique56 Wachten duurt lang! Maar ze maakt er ook nog niet echt werk van voor het aantal dagen dat ze is := Sterkte met wachten.

xYaartje Gefeliciteerd met Isaac! Fijn dat alles goed gegaan is.

Orchidee96 Jij ook nog in de wacht-stand... Balen dat ze nog geen uier heeft. Maar 1 troost, ooit komt het er een keertje uit! Fijn dat het met je andere veulen goed gaat.

_Karin Jillz is inderdaad lekker rond! Ze maakt er goed werk van :j

Hier maakt merrielief het ook nog niet zo spannend op vandaag 343 dagen. Gisternacht wel vrij onrustig en vaak liggen rollen volgens mijn vriend, maar nu is ze weer de rust zelve. Haar pH was gisteren wel gezakt naar 6,5 dus daar zit iets vooruitgang in, maar haar uier en spenen moeten nog altijd nog wat vullen.
Vanmiddag op de weide is ze ook flink aan het rollen geweest, en ze begon met een ronde buik, en toen ze weer wegliep lag het in een duidelijke punt en was er iets van een beentje te zien aan de rechterkant van haar buik :=

Afbeelding

Afbeelding

En zonet lag ze lekker uitgebreid plat te slapen, dat hebben we haar al heel lang niet meer zien doen.

Afbeelding

Enquête

Al heel veel mensen hebben de enquête ingevuld zag ik, echt super!! Voor diegene die al een veulen hebben maar hem nog niet ingevuld hebben, zouden jullie dit nog willen doen?

Hierbij nogmaals de link naar de enquête;

*KLIK - Enquete*

Om alvast een sneek-peak in de resultaten te geven;

Tot nu toe zijn 84.6% van de merries in één cyclus drachtig geraakt.
We hebben een 50/50% score of de merrie Maiden was of niet.
Tot nu toe heeft niemand gependeld op geslacht.
Tot nu toe geeft niemand aan dat het geboorte-alarm de bevalling (het beste) voorspeld heeft, aan de leiding gaat de bewakingscamera met daarna de pH-strips.
En we hebben momenteel ook een 50/50% score op hengst/merrie!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:04

Gefeliciteerd Brusi!!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:32

Met vroege uier ontwikkeling en druppen zou ik inderdaad ook zo snel mogelijk de dierenarts erbij halen. Better safe than sorry, Zou zonde zijn als je daardoor je veulen verliest, terwijl het gewoon goed te behandelen is.

Wij hadden net een lage 6.5 met de pH *\o/* we gaan vooruit. Ook de banden worden nu steeds losser.

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:05

Ik zou met 337 dagen ook niet verhuizen en haar apart zetten. Grote kans dat ze straks helemaal geen behoefte meer heeft aan de andere paarden om zich heen. Ik zou het risico nu niet nemen als het niet hoogst noodzakelijk is. Wij gaan ook verhuizen, maar pas als het veulen er al even is.

Wij hadden zojuist een pH net van de 6 af, het papiertje kleurde nauwelijks meer *\o/* Ook hadden we dikke hars aan de spenen, en het is nu echt een melkachtige vloeistof.
Toen we weer weg wilden gaan werd ze ook eventjes onrustig, een hap eten, door de stal heen en weer lopen, weer een hapje eten, enzovoort enzovoort... Kan natuurlijk zijn omdat wij er waren, maar dit gedrag is wel anders voor haar... Ik denk nog steeds niet vannacht, maar ik zet mijn stem in voor morgen overdag! Wij verliezen haar in ieder geval geen moment meer uit het oog.

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:00

Hier iets over 8 een Palomino merrieveulen met 4 hele hoge witte benen!

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:22

Dankjulliewel!! We zijn echt zo ongelofelijk blij met haar <3 het is nu al een enorm wijsneusje. Ook staan en drinken gaat ook al goed en zelfstandig.

Moeders is ook onwijs lief <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:43

Er zijn alweer een hoop nieuwe veulentjes geboren, gefeliciteerd allemaal!!

Lisanne, lijkt ze nou zo slecht in de vacht te zitten? Geen luis oid? Daardoor kunnen ze ook erg schraal worden. Daarbij ga ik ook mee met de rest om voor de zekerheid toch de da te bellen en misschien nog eens te scannen, just in case...

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:54

Ik heb ze hier wel de hele dag buiten lopen van sochtends vroeg tot savonds laat. Maar toen ze 2 dagen was lag ze toch enorm te rillen (ook in stal) dus nu loopt ze toch met een dekentje. Ze lijkt het ook wel prettig te vinden.

Nog een spam van onze Just a Fortunate Event aka Eve/Eefje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mama is gisteren ook weer geinsemineerd, moesten vanmiddag dus eventjes kijken of het eitje eraf was! Eve was er voor wat mentale support :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 02:45

Jeanine, nog van harte gefeliciteerd met je prachtige merrietje, het is je echt gegund! <3 laat je ze nu daar staan tot het afspelen, of haal je ze wel weer naar huis?

En ook aan alle anderen die inmiddels hun langverwachte veulens hebben mogen ontvangen, gefeliciteerd!! Het is voor mij momenteel een beetje moeilijk bij te benen :o Maar het lijstje is goed ingedund! Ik dacht dat er vorig jaar veel meer nakomertjes waren, of heb ik me dat ingebeeld? :')

Wat betreft de opfok, Eve blijft thuis in de kudde. We zijn wel op zoek naar een merrie veulen voor erbij, van onszelf of van iemand anders. Aangezien we de tijd, de ruimte en een fijne kudde hebben. Dus als iemand nog op zoek is naar een opfok plekje in een kleinschalige kudde of een leuk merrieveulen te koop heeft, mag er altijd een berichtje gestuurd worden!

Ons kleine monstertje groeit goed, en ze is echt onwijs lief en makkelijk. Vanavond eventjes afgesponsd omdat ze allemaal ontzettend stonden te zweten, maar ze blijft gewoon heel braaf los staan. Inmiddels hebben we ook alle 3 de merries voor volgend jaar drachtig, dus hopelijk geeft ze volgens jaar 3 leuke speelkameraadjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 05:56

Gefeliciteerd Elfje!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie