Paardrijden in Ierland 2004: het was weer super!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Paardrijden in Ierland 2004: het was weer super!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 18:20

Het wordt langzamerhand traditie; een weekendje paardrijden in Ierland. En zo kwam het dat ik afgelopen vrijdag met 4 meiden naar Dublin vloog om op zaterdag over het wonderschone strand van Curracloe, Wexford te galopperen.

Wie zegt dat het altijd regent in Ierland?? Check die blauwe luchten!!

Afbeelding
Ik op Tinker Conto en Sandra (Allegro op Bokt) op Sparky Cool

Afbeelding
Bijna allemaal Tinkers! v.l.n.r: Monique op Felix, Wendela op Suzy, Belinda (Talida op Bokt) op Spencer, ik op Conto en Sandra op Sparky

Afbeelding
En daar hield het strand op. Er doken een paar zeehondenkopjes op om te kijken waar al dat hoefgetrappel vandaan kwam. (helaas te ver weg voor een foto)

Afbeelding
Zondag een ritje over de groene heuvels van Redcross, Wicklow
v.l.n.r: Sandra op Lady, Wendela op Waldo, Belinda op Zoe, Monique op Swift en ik op Bonfire (hij bleef piaffes dribbelen!! Haha! )

Het was weer geweldig!! Goede reden om in 2005 weer te gaan!!
Voor foto's 2003 en meer vakanties te paard check m'n website!! OK dan!

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:29

Ben je nou puur voor het paardrijden met je vier vriendinnen een enkel weekendje daarnaar toe gegaan? Is dat soms een soort traditie? Wel een hele leuke moet ik dan zeggen Haha!

Foto's zien er lekker blauw en groen uit Haha!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 18:35

Maya schreef:
Ben je nou puur voor het paardrijden met je vier vriendinnen een enkel weekendje daarnaar toe gegaan? Is dat soms een soort traditie? Wel een hele leuke moet ik dan zeggen Haha!

Foto's zien er lekker blauw en groen uit Haha!


Ja, ik kom er zelf al jaren en de laatste jaren rijd ik er ook wel eens paard. Het is juist zo leuk om een land vanaf een paardenrug te verkennen Het is maar 1 uur en 2o minuten vliegen en tegenwoordig zijn tickets ook niet meer zo duur. Bovendien heb ik gratis onderdak (familie), dus dat scheelt!! OK dan!

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:50

prachtig!!! dat zou ik ook zeker een x willen doen!
maar zie ik het nou goed, hebben ze bij al die tinkers de manen geschoren????

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 18:56

ChiChi schreef:
prachtig!!! dat zou ik ook zeker een x willen doen!
maar zie ik het nou goed, hebben ze bij al die tinkers de manen geschoren????


Ja dat zie je goed. Was me al eens eerder opgevallen dus ik heb maar eens gevraagd "waarom?". De begeleidster zei dat ze dat deden omdat dat 'netter' is. Verward Ik heb meteen verteld dat we in Nederland juist moeite doen om de manen zo lang mogelijk te laten groeien! Conto was ook de enige met sokken, maar misschien had de rest wel mok ofzo dat ze de sokken eraf hebben gehaald. Wel zonde he?! Scheve mond

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:01

HEEEEL erg zonde!!!! Boos!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:11

ach we hadden een beugelriem om de nek zitten voorals ze heeeel wild gingen doen Haha! Haha!
Ze waren echt super lief en braaf en vlot en het strand was echt zo gaaf!
De pony van de dag daarop was wat minder braaf, dus helaas geen rijfoto's van die tocht.

Heb je de stallen voor volgend jaar al geboekt Knipoog

Leuk he, we hebben gewoon ons eigen pony kamp georganiseerd in Ierland, kompleet met paardenfilm op zondagavond (Seabiscuit) en veel in de pub hangen om warm te worden, bij te komen, voedsel tot ons te nemen, of drank, genoeg excusen te vinden Schijnheilig

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:13

Ik wil dat ook een keer doen Lachen!

Mooie foto's!
Wat leuk zeg.. Dat je zo zeehonden kopjes boven het water ziet komen Lachen
Hihi Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:13

Wauw, dit soort vakanties zijn nou het leukst!!
Djiez, wat zijn er eigenlijk nog veel dingen die ik moet doen!!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:47

Talida schreef:
Leuk he, we hebben gewoon ons eigen pony kamp georganiseerd in Ierland, kompleet met paardenfilm op zondagavond (Seabiscuit) en veel in de pub hangen om warm te worden, bij te komen, voedsel tot ons te nemen, of drank, genoeg excusen te vinden Schijnheilig


Hadden jullie ook een bonte avond? Is wel heel toepasselijk met bonte tinkers Haha!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:59

Ik wou dat ik rijk was en niet zo knap..... Haha!
Dit lijkt me dus het ultieme genieten en zou dat heel graag ook eens willen doen.

Mendi

Berichten: 2278
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:01

Hier nog zo'n Ierland-fanaat ! Ik ga volgende maand voor de 13e of 14e keer (ben de tel kwijtgeraakt Haha! ), ook paardrijden maar dan echt cross country, dus springen over muurtjes en vaste hindernissen (boomstammen e.d.). Kan niet wachten tot ik er weer ben!
Ken jij trouwens Willie Leahy? Hij zit in Loughrea en is geloof ik de grootste paardenman van Ierland.
Vorig jaar ben ik naar Greystones geweest, richting Belfast, ook een echte aanrader!

Bessy, Neala, Hazel

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:05

wauw, geweldig!!!

ik heb ook zoon zwak voor Ierlad, maar ik ben er jammergenoeg nog nooit geweest....

is het duur om daar paarden te huren? wat is de gangbare prijs voor tochten zoals jullie dat doen?

(pb mag hoor, hoef je hier niet op te zetten)


lijkt me echt zoo mooi.... Bloos

sjalalaaaaa

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:07

Ik vond het vrij prijzig, bijna het dubbele van wat je hier zo betalen voor een lesje. Maar ach, we waren op vakantie, dus who cares!
wauw 13 x redden we nog niet hoor. Volgens de eigenaar van de paarden van de 2e rit moetsen we absoluut eens gaan hunteren. Toen beschreef hij de hindernissen en hadden we zoiets van nejjjjjjj.
Crossje was ook nog de bedoeling, maar kwam er niet van

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:10

hoort dit niet bij HAW? Maar het ziet er iig leuk uit. Mooie omgeving!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 11:24

Nandoman schreef:
Hier nog zo'n Ierland-fanaat ! Ik ga volgende maand voor de 13e of 14e keer (ben de tel kwijtgeraakt Haha! ), ook paardrijden maar dan echt cross country, dus springen over muurtjes en vaste hindernissen (boomstammen e.d.). Kan niet wachten tot ik er weer ben!
Ken jij trouwens Willie Leahy? Hij zit in Loughrea en is geloof ik de grootste paardenman van Ierland.
Vorig jaar ben ik naar Greystones geweest, richting Belfast, ook een echte aanrader!


Nee, Willie ken ik niet, maar wat niet is kan nog komen! Haha!
Is er nog een Greystones? Er ligt ook een Greystones bij Dublin. Wij zitten meestal in de buurt van Wexford en Wicklow, omdat daar het zomerhuisje van m'n vriend z'n oom staat. Cross is niets voor mij hoor! Brrr!!

Dus jij komt er ook al jaren! Ook een Ierse vent? Heb jij ook dat gevoel van heimwee als je in het jaar nog niet geweest bent??

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

Mendi

Berichten: 2278
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:34

Greystones ligt idd in de buurt van Dublin (ik geloof iets van 2 uur rijden richting Belfast) in het plaatsje Glasslough. Ik heb daar vorig jaar wel een ontzettend leuke Ierse vent ontmoet, maar helaas ben ik weer alleen naar huis gegaan... Knipoog
Waar ik nu heen ga (richting Galway) is weer heel anders dan de oostkant. Kom daar al jaren en ken er al veel mensen. Ook ontmoet ik er weer vrienden die er in dezelfde week ook weer zijn en dan is het echt gezellig in de pub! Misschien kunnen we eens een meetinkje in Ierland gaan doen ofzo? Haha!

Bessy, Neala, Hazel

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:38

Dat ziet er heel leuk uit.
Lijkt mij ook heel leuk om eens te doen OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 11:43

Nandoman schreef:
Greystones ligt idd in de buurt van Dublin (ik geloof iets van 2 uur rijden richting Belfast) in het plaatsje Glasslough. Ik heb daar vorig jaar wel een ontzettend leuke Ierse vent ontmoet, maar helaas ben ik weer alleen naar huis gegaan... Knipoog
Waar ik nu heen ga (richting Galway) is weer heel anders dan de oostkant. Kom daar al jaren en ken er al veel mensen. Ook ontmoet ik er weer vrienden die er in dezelfde week ook weer zijn en dan is het echt gezellig in de pub! Misschien kunnen we eens een meetinkje in Ierland gaan doen ofzo? Haha!


Is dat dan Brennan's Town Equestrian geweest, of ligt dat weer ergens anders? Jammer van die Ierse vent Knipoog Had zeker van die mooie Ierse ogen! Ben al eeuwen niet meer in en om Galway geweest. (mijn vriend toevallig nog van het weekend, die had daar een bruiloft, maarja ik moest natuurlijk paardrijden met de meiden!)
Ik kan je de omgeving van Wicklow ook aanraden en nu dus ook het strand van Curracloe. Echt geweldig!!

Een meetinkje zou grappig zijn misschien volgend jaar?

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:46

Ik ben in maart in Wicklow en Cork gaan rijden, echt heerlijk, heel fijne paarden gereden en prachtig landschap. Wel heel veel aansprakelijkheids papieren moeten tekenen en echt heel veel betaald voor een paar buitenritjes en een springles of 2. (50 euro voor een springles was echt heel normaal, en dan zit je nog in een groep)
Passen jullie wel op dat je het woord Tinker niet gebruikt? Aangezien tinkers niet echt de meest gerespecteerde groep mensen in Ierland is en het ook nog een vrij grove benaming voor zigeuners is vinden veel mensen dat aanstootgevend Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 11:58

batje schreef:
Passen jullie wel op dat je het woord Tinker niet gebruikt? Aangezien tinkers niet echt de meest gerespecteerde groep mensen in Ierland is en het ook nog een vrij grove benaming voor zigeuners is vinden veel mensen dat aanstootgevend Lachen


Ja hoor, daar zijn we ons van bewust! Haha! Alhoewel het woord in Nederland erg is ingeburgerd, dus je moet inderdaad oppassen dat je het in Ierland ook niet gebruikt. Bloos

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers