Baron toen die een jaar of 4 was. In tsjechie nog.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:16

Wat een onwijs gaaf dier! Ik zou het een Perlino noemen.
Heb op internet al wat gezocht naar de Kinsky want hiervoor had ik er nooit van gehoord...daar liggen misschien wat kansen?!! Mooie kleurpaarden!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:37

Lusitano schreef:
Wat een onwijs gaaf dier! Ik zou het een Perlino noemen.
Heb op internet al wat gezocht naar de Kinsky want hiervoor had ik er nooit van gehoord...daar liggen misschien wat kansen?!! Mooie kleurpaarden!

Wat voor kansen bedoel je?

Verder zijn zelfs de kenners (internationaal) er niet over uit of het nu perlino of smokey cream is. Maar waar Baron vandaan komt, werd het altijd al smokey cream genoemd, wegens bepaalde donkere punten ofzo... (Mijn engels is niet zo denderend, ik doe mn best de relevante punten uit de mails te halen Tong uitsteken )

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 10:52

Lusitano schreef:
Wat een onwijs gaaf dier! Ik zou het een Perlino noemen.
Heb op internet al wat gezocht naar de Kinsky want hiervoor had ik er nooit van gehoord...daar liggen misschien wat kansen?!! Mooie kleurpaarden!


Die kansen kan je alleen maar via een dna vast stellen. het verschil is heel moeilijk te zien ivbm die verdunningskleuren. over drie maanden doe ik een dna met hem maar hij is waarschijnlijk zilver of smokey cream.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:35

Psycho_Horse schreef:
maar hij is waarschijnlijk zilver of smokey cream.


Dat is hetzelfde Knipoog smokey cream is het engels voor zilversmokey Lachen

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:37

Haha jah weet ik veel ik kon dat topic niet meer volgen over de kleuren. "D

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:40

Lusitano schreef:
Heb op internet al wat gezocht naar de Kinsky want hiervoor had ik er nooit van gehoord...daar liggen misschien wat kansen?!! Mooie kleurpaarden!


Ja, probleem is alleen dat er officieel nog maar weinig over zijn. Ik heb er een half jaartje geleden ook over nagedacht om er eentje te kopen maar mijn eigen paardje was me toch te dierbaar en 2 kan ik nog niet betalen, dus een toekomstdroom voor me (mits ze dan ineens 'in' raken, want dan hoeft het voor mij niet meer )

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:46

ik ga wel met hem promoten voor het kinsky stamboek. Ben officieel gevraagt door www.kinsky.de om hem te promoten dus word eerdaags goe dmijn best doen op concour. Vandaar dat ik ook in de dressuur ga proberen veel uit hem te halen. en peeky even een keer een datum prikken dan maar Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:01

Psycho_Horse schreef:
ik ga wel met hem promoten voor het kinsky stamboek. Ben officieel gevraagt door www.kinsky.de om hem te promoten dus word eerdaags goe dmijn best doen op concour. Vandaar dat ik ook in de dressuur ga proberen veel uit hem te halen. en peeky even een keer een datum prikken dan maar Lachen



Geertrui... als je nu 29 aug komt, ben ik er ook Tong uitsteken

korlin
Berichten: 100
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:09

hahaah Haha! OK dan! een prachtige paard! mag ik hem hebben??? Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:22

korlin schreef:
hahaah Haha! OK dan! een prachtige paard! mag ik hem hebben??? Tong uitsteken


Ik denk niet dat ze hem zo snel weer uit handen geeft. En een prachtig paard is leuk, maar als je er niet op kunt rijden wordt het een heel ander verhaal (schijnt met de huidige nieuwe eigenaar wel goed te klikken...)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:27

snowdon schreef:
Geertrui... als je nu 29 aug komt, ben ik er ook Tong uitsteken


Lijkt me leuk, moet alleen even zien of ik vrij kan krijgen van mijn vriend Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:29

Cassidy schreef:
Ik denk niet dat ze hem zo snel weer uit handen geeft. En een prachtig paard is leuk, maar als je er niet op kunt rijden wordt het een heel ander verhaal (schijnt met de huidige nieuwe eigenaar wel goed te klikken...)



Huidige eigenaar is een HIJ Knipoog

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:31

Kwijl
Als Mo nu nog niet drachtig is wil ik ook zo'n paard.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 14:34

Cassidy schreef:
Ik denk niet dat ze hem zo snel weer uit handen geeft. En een prachtig paard is leuk, maar als je er niet op kunt rijden wordt het een heel ander verhaal (schijnt met de huidige nieuwe eigenaar wel goed te klikken...)


Ben een hij hoor :p Ik ben de nieuwe eigenaar. en het klikt zeker goed Lachen Hij gaat ook nooit meer weg wat er ook gebeurt hij staat bij mij op nummer een. kan echt alles met hem. wat mensen bij hem doen en ze werden erafgegooit dat doet die bij mij zonder problemen. ik kan hem een uur dressuurmatig doorrijden zonder problemen terwijl die oude eigenaresse niet eens een kwartier 20 min dressur op hem kon rijden want dan vond die het niet meer leuk. en kwam die in protest. maa rhet gaat echt super en ben er heel erg blij mee.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:38

coydog schreef:
:~
Als Mo nu nog niet drachtig is wil ik ook zo'n paard.



Nou Wes, weer een gegadigde Tong uitsteken

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 14:41

snowdon schreef:
Nou Wes, weer een gegadigde Tong uitsteken


de 7 de al. Hij staat ter dekking maar ben nog even aan het kijken hoe het met de papieren zit (van de toekomstigeveulens) bijvoorbeeld als ik een kinsky zal kruisen met een kwpn wat voorn papieren krijg ik er dan bij??

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:42

komt hij dan niet in het KWPN hulpstamboek??? EASP kan je er geloof ik ook bijkrijgen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:47

Psycho_Horse schreef:
ik kan hem een uur dressuurmatig doorrijden zonder problemen terwijl die oude eigenaresse niet eens een kwartier 20 min dressur op hem kon rijden want dan vond die het niet meer leuk.


Hmm....zegt misschien wel wat over de rijkunsten van de oude eigenaresse? Lips are sealed Bloos!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:48

Prachtig paard Je krijgt zo pb Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:49

peeky schreef:
Hmm....zegt misschien wel wat over de rijkunsten van de oude eigenaresse? Lips are sealed Bloos!



Hoeft niet Lachen Is puur het karakter, wat botst.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:00

peeky schreef:
Hmm....zegt misschien wel wat over de rijkunsten van de oude eigenaresse? Lips are sealed Bloos!


Of het is een echt mannenpaard...

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:03

LiSSy schreef:
komt hij dan niet in het KWPN hulpstamboek??? EASP kan je er geloof ik ook bijkrijgen


EASP Ga ik ook proberen maar moet even kijken hoe het met zijn schouder zit. Die is gekneust ivbm met een aanvaarding met een andere hengst. Dus eerst moet dat over zijn meeer als een maand niet rijden alleen maar aan de hand stappen en dan weer opnieuw beginnen, of ja opnieuw ik bedoel rustig opbouwen

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:06

peeky schreef:
Hmm....zegt misschien wel wat over de rijkunsten van de oude eigenaresse? Lips are sealed Bloos!


het is puur het karakter geweest. Baron is heel erg eenkennig niet angst ofzo maar wel wat rijden en alles betreft. ik heb hem van een verwaarlozing (in een donkerstalletje in een hoek staan en er niet uitkomen) En zware hoefrot en mok, weer heelmaal opgeknapt en vandaar ook zijn respect gekregen. Dus het gaat onder het rijden puur om een vertrouwens band.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:24

Cassidy schreef:
Of het is een echt mannenpaard...


Daar geloof ik niet in, mannen - en vrouwenpaarden Lachen Karakter dat botst vind ik dan aannemelijker

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 10:32

Baron heeft gewoon een eigen karakter, Bij de meeste botst het maar dat is bij mij niet het probleem. het is een super lief paard. Maar angst of Zenuwachtigheid kan heel veel doen met je paard.