Mn oude verzorgpaardje opgezocht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Mn oude verzorgpaardje opgezocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 14:00

Gisteren mn oude verzorgpaardje voor het eerst sinds 2 jaar weer eens opgezocht. Ze staat heel kort bij maar ik kom er eigelijk nooit meer.
Ik was eerst nog verrast, ik vond dat ze er best goed uit zag nu, ondanks dat er nauwelijks meer naar omgeken word.. Lachen
Maar wat schrok ik na een tijdje, ze kan bijna niet meer lopen! Scheve mond
De hoefsmid schijnt wel vorige week geweest te zijn? Misschien dat er iets mis is gegaan met bekappen? Misschien is die komen kijken omdat ze zo slecht loopt? Misschien heeft ze zich bezeert aan de rotzooi die in de wei ligt?? Ik weet het niet..

Nou genoeg gekletst hier zijn de foto's. Op de fotos ziet ze er helemaal niet slecht uit maar als je dr ziet lopen.. Scheve mond
Eerst een van gisteren:
Afbeelding

Zo trof ik dr net aan. Lachen Lovers
Afbeelding

Dr koppie
Afbeelding

Close-upje
Afbeelding

Nog een paar met mij erbij.. Ach gut
Afbeelding

Afbeelding

Ach gut
Afbeelding

Bah ik heb best wel met dr te doen...Een dezer dagen ga ik eens aan de eigenaar vragen wat er nou aan de hand is, ookal is het mijn zaak helemaal niet meer..

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:06

zijn erg leuke fotos! echt mooi paardje ... maar zou ik ook gewoon doen hoor naar de eigenaar gaan moet toch weten wat er met haar aan de hand is .. is toch zielig!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:11

Ze is verandert zeg! (of ligt dat aan mij? Tong uitsteken)
Wel leuke foto's!

maar wel sneu zeg dat ze amper kan lopen.. Scheve mond Ik hoop dat t niet te ernstig is!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:21

Aah ik hoop voor je dat het niet ernstig is fonnie Verdrietig Leuke foto's wel Lachen Lief met jouw dr bij joh!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:14

Waarom verzorg je dr niet meer?

Fox_xy

Berichten: 509
Geregistreerd: 26-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:38

ja waarom er mee gestopt? ik snap echte niet hoe die eigenaar die pony zo kan verwarlozen, en die troep achterlaten in de wei!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:43

Mooie paardje

ik vind echt sneu dat ze verwaarloost wordt.. zeker met de eigenaar spreken!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 17:49

Ik verzorg haar niet meer omdat ik een paar jaar geleden ruzie heb gekregen met de eigenaar. Waarom doet er nu even niet toe. Knipoog Omdat het niet zo klikte met mij en dit paardje, heb ik het paardje waar ik wel goed mee kon opschieten (die was niet van hun maar stond erbij in de wei) mee genomen naar een pensionstal (die is nu dus van mij, fotos in profiel).
Zodoende kom ik er niet meer. Maar ook al klikte het niet, dit verdient ze toch ook niet.
Er hebben nog wel eens meisjes op gereden maar ze is niet de makkelijkste en na die een paar keer zijn gevallen komen die ook niet meer.
En tsja, de eigenaar blijft toch een boer he, een koe of een paard maakt hem niet veel verschil...Ik laat nog wel weten wat die heeft gezegt. Lachen
Nathalie ik vind er niet veel veranderd. Ze is alleen veel donkerder geworden. Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:17

Ja idd donkerder! Maar ze lijkt ook gespierder? (of is ze gewoon dikker. Haha!)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:56

Dan zal ze wel dikker zijn geworden. Haha! Logish ook, 24 uur p.d. op dat voorjaarsgras (De wei is best vet en ze heeft maar zon klein stukje..)
Dr is toch 2,5 jr nauwelijks wat mee gedaan, dus. Haha!

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:11

heey leuk paardje hoor!!
Waarom verzorg je der niet meer????en weet je al wat je verzorgpony heeft???

Gr kelly

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 18:58

Even boven lezen Kelly... Knipoog
Gisteren gebeld, niemand nam op.. Scheve mond
Vandaag bleef ze gewoon in de wei liggen toen ik eraan kwam? Normaal springt ze meteen op dus echt een teken dat ze niet lekker was.
Weer gebeld, weer niemand opgenomen. Aanbellen, niemand. geen auto niks..
Andere buurman erbij gehaald. Die ging op het mobiele nummer bellen, weer niemand Rolleyes Hij dacht misschien dat ze dorst had, maar er zat nog wel water in de drinkbak, en uit de meegenomen emmer dronk ze dus niet...Ik wilde wel alvast het water bij vullen omdat er niet zo heel veel meer in zat, is het water afgesloten. Hoezo goed geregeld? Rolleyes
Maar de buurman heeft beloofd dat ie ze vanavond nog gaat proberen te bereiken, dus ik ben benieuwd...Ooh wat heb ik toch een hekel aan mensen die niet naar hun paard omkijken! Boos! Huilen Dat dier voelt zich zo ellendig, en niemand die het echt iets interesseerd.
Ondertussen staat ze wel weer, maar ze maakt van die hele kleine stapjes... Scheve mond

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:07

Wat onzettend kwaad kan ik me over zulke mensen maken Boos!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:14

Fonnie schreef:
Ondertussen staat ze wel weer, maar ze maakt van die hele kleine stapjes... Scheve mond


Is ze niet hoefbevangen??? Verward Scheve mond Dat maak ik er een beetje uit op.. dan lopen ze vaak ook zo moeilijk..

Iig veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 16:10

Vandaag een update....
Ik zag de eigenaar lopen dus meteen erop af natuurlijk.
Het schijnt dat ze vorige week heel ziek is geweest, en ze had hoeven die hoognodig gekapt moesten worden (dus vorige week is idd de smid geweest...), daarom liep ze dus ook bijna niet en ligt ze nog zo veel.
Ze krijgt nu iedere dag pijnstillers op een boterham.
Ik geloof het maar en ik hoop dat het echt waar is. Nagelbijten / Gniffelen
Het valt me heel erg mee dat ze een dierenarts hebben laten komen, hoewel ze het er zelf naar hebben gemaakt, maargoed.
Hopelijk komt het allemaal goed! Ach gut

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:18

miss te kort bekapt??

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 16:20

Nee de hoefsmid heeft hij op advies van de dierenarts laten komen omdat de hoeven veels te lang waren, daarom liep ze bijna niet en lag ze steeds heel veel. (Nu nog steeds een beetje)

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:38

Ik hoop dat het weer helemaal goed komt Lachen

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:51

nou dan maar hopen dat het weer helemaal goed komt. wel dom van die eigenaar het zover te laten komen, maarja, je hebt ze er tussen....

en jij had het erg warm zeker, aan je kleren te zien Knipoog

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:21

ach eigenlijk wel zielig hoor maar ik hoop dat het goed komt! Staat ze bij die koeien of staat er een hekje voor? 't kalfje is ook leuk! Tong uitsteken