Dikke Bolivia in rusthuis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Dikke Bolivia in rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 08:13

Ik ben gisteren weer gaan kijken bij Bolivia (zie profiel van mij of Spirit). Ze zag er super uit, erg dik!! Ze was happy en binnenkort gaan ze weer 24/7 naar buiten. Nu staan ze 's nachts nog binnen.

Hier een paar foto's van haar (en mij). Ter vergelijking de eerste foto hoe ze was toen ze bij ons wegging 2 jaar geleden:
Afbeelding

En dan nu:
Afbeelding

Afbeelding

Zulke billen heb ik er nooit op kunnen trainen Haha!
Afbeelding[/list]

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:21

wow die is inderdaad wel een beetje aan gekomen
maar ja dat mag ook wel op der oude dag
super leuk beessie

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 08:39

Hihi, en ze is pas 11! Ze heeft artrose. Als ik zie hoe goed ze het daar heeft dan denk ik dat ze wel 30 wordt op deze manier.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:41

Ze ziet er super uit OK dan!
Moet voor jou een heerlijk gevoel zijn dat ze het nu zo goed heeft na alles wat je met haar hebt meegemaakt.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:41

Volgens mij zit dat wel goed daar.
Ze lijkt opeens veel ponyachtiger op de laatste fotos. Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:04

Idd, ze lijk ineens veel meer pony!
Maar ze ziet er goed uit, en heeft het er in ieder geval naar haar zin!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 09:04

Ze is ook niet zo groot, ik denk 1.64 m.

Ik ben echt super blij dat ze daar staat, die eigenaar is super en de kwaliteit van het gras en het kuil wat ze eten zorgt ervoor dat ze heel gezond zijn. Ze heeft echt nergens last van, ook geen gekke plekjes op haar huid enzo. Heerlijk! Ik laat haar daar echt met een gerust hart achter. Dit rusthuis is echt een aanrader!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:09

Zo zeg, die ziet er goed uit! Toch heel wat anders dan dat fokstation waar je haar weer vandaan hebt gehaald.

En wat was eigenlijk de reden dat je er niet mee kon fokken? Ben het even kwijt...

Je suis Charlie.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:18

zozo, dies een beetje aangekomen!!
Wel leuk dat ze het naar der zin heeft.

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:25

goh wat is die veranderd. en wat ziet ze er super uit zeg! fijn dat ze na al die ellende het eindelijk zo goed heeft!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:32

Nou Dikkie Dik ziet er echt goed en happy uit joh!! Haha!

XANTHA

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:08

Fijn dat ze het er zo naar haar zin heeft. Maar het moet mij toch even van het hart dat ik haar veel te dik vindt en dat zullen haar gewrichten niet ten goede komen !!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:14

die eerste foto dacht ik: zo dik is ze toch ook weer niet Haha!... maar toen las ik door Haha!

Lekker aangekomen, maar ze ziet er super tevreden uit!!! Party!!

:){

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:47

Wat lief!!
Ze heeft het idd erg goed :p
Ziet er lekker dik uit Knipoog
-xx-Madieke

:+:

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 10:58

Siggy schreef:
Fijn dat ze het er zo naar haar zin heeft. Maar het moet mij toch even van het hart dat ik haar veel te dik vindt en dat zullen haar gewrichten niet ten goede komen !!


Dat mag je zeggen hoor Haha!

Ze loopt de hele dag buiten en wordt niet bijgevoerd. Ze heeft nergens last van en de veearts is erg enthousiast over haar conditie, dus daar zal ik dan maar naar luisteren.

Ik kan niet met haar fokken omdat de veearts niet kan uitsluiten dat de artrose erfelijk is en haar bouw heeft ze ook niet mee, ze is licht overbouwd en heeft artrose aan haar voorbenen. Ik wil de gok niet nemen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:13

Staat ze nu eigelijk wel wat dichter in de buurt? of moet je nog zover reizen voor naar haar toe te gaan?
En als ze een goede conditie heeft, maakt dat beetje overgewicht ook niets uit.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 11:33

Ze staat in Leende, dat is 120 kilometer bij mij vandaan. Ik ga regelmatig met een stalgenootje naar de kliniek in Someren en dan rijden we meteen even langs, is namelijk heel dichtbij.

Het is dus wel ver weg en als ik ga kijken dan ben ik daar echt maar 10 minuten want ik kan haar niet gaan poetsen ofzo, ze heeft die natuurlijke beschermlaag nodig. Dus ik kijk naar haar, voel aan haar huid en aan haaar benen of alles glad is, maak een paar foto's en dan ga ik weg. Zij is meer geïnteresseerd in het gras dan in mij Knipoog

Het is absoluut het fijnste rusthuis wat ik heb gevonden. De paarden staan in een vaste kudde en staat in de winter 's nachts in een loopstal in een iets kleinere kudde. Zomers dus 24/7 buiten in een grotere kudde.

Kuil wat ze in de winter bijgevoerd krijgen komt uit het natuurgebied wat de eigenaar van het rusthuis ook beheert. Alle paarden die er staan zien er goed uit, zelfs de oudjes van 33.

Ze heeft vorige maand 1 x lichte koliek gehad en de eigenaar was er echt uren bijgebleven. Hij merkte iets geks aan haar toen hij haar binnen haalde en heeft gewacht tot ze echt liet merken wat er aan de hand was. Het bleek koliek te zijn en ik vind het super dat hij zo alert is.

Ben erg blij met hen en het is goed betaalbaar, 115 euro per maand!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:29

Wat heeft ze toch een geweldig koppie Lovers
Bij die vergelijkingsfoto zie je pas echt hoe dik ze is geworden Clown

Ik ga denk ik in de meivakantie ook weer een keer bij haar langs!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:29

Ze ziet er goed uit, tevreden zo te zien Lachen Heerlijk dat ze daar zo kan leven Lachen Wel een beetje dik (wanneer wordt het veulen verwacht Clown )

Erg fijn dat de eigenaar daar zo goed oplet OK dan! toppie!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

8Eveline

Berichten: 3205
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:36

ze ziet er gezond uit, mooie glazende vacht Lachen Goed verzorgd daarzo

Nog steeds dyslecties

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 12:49

Nou die glanzende vacht is alleen op de eerste foto hoor Knipoog toen stond ze nog op stal. Haar vacht is nu niet glanzend want ze is net bezig haar wintervacht eraf te gooien en wordt natuurlijk niet gepoetst. Het is een beetje zanderige massa hihi.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:12

nou die ziet er best gelukkig uit zo, lekker buikje !!!!!! fijn hoor dat het zo goed gaat daar !!!!!!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:19

zo een lekker buikje zeg, wat goed ook dat die staleigenaar ook zo alert is en de koliek ook snel heeft opgemerkt.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:20

En alweer een paard in een rusthuis! Jullie zijn goed bezig mensen!! gewweldig voor deze paardjes!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:23

Hij ziet heel goed uit ..
het is goed om te zien dat paarden goed hebben, en geweldig dat de eigenaar zo alert is!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fling en 79 bezoekers