Even voorstellen: Tommy

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maxi90
Berichten: 22
Geregistreerd: 19-03-04

Even voorstellen: Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 23:16

Ik ben nieuw op dit forum en wou hierbij mezelf en mijn pony Tommy even voorstellen. Of eigenlijk is Tommy mijn leasepony, doordat ik studeer heb ik helaas alleen in het weekend tijd om hem te rijden. Ik deel hem dus met iemand anders die hem doordeweeks rijd. Wat voor ras hij is, ik zou het niet weten, maar we hebben altijd aangenomen dat hij een kruising is met een haflinger. Wat betreft de leeftijd is Tommy al wat ouder, we schatten hem ergens tussen de 15 en de 18. Ik lease hem pas vanaf september, daarvoor heeft hij altijd met manegeruiters op de rug in de lessen meegelopen. Nou ja op zijn rug, zijn ruiters lagen er meer naast dan dat ze erop zaten. Lachen
Ik denk dat zijn eigenwijze koppie ook wel genoeg zegt.

Afbeelding

Deze foto is trouwens genomen na een trial, die we wonder boven wonder hadden gewonnen. Normaal gesproken is de gehoorzaamheid bij Tommy heel ver te zoeken. Tong uitsteken


Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 05:42

mooi hoofdje heeft ie!
palomino toch?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:09

Weet diegene waar je hem van geleased hebt ook niet wat het is en hoe oud hij is?
Rij je er zelf ook op?

Geen onderschrift.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:22

Hij is leuk en kijkt inderdaad best ondeugend! Lukt het jou wel om op zijn rug te blijven zitten...
Wel cool dat jullie de trial gewonnen hebben!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:27

hij straalt het zeker uit met dat ondeugende hoofdje van hem!Rijfoto's Tong uitsteken

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:04

welkom op bokt
leuk beessie
ben benieuwd naar rijfoto's

maxi90
Berichten: 22
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 14:44

Bedankt voor de leuke reacties. Lachen

Chamayalover, het is inderdaad een palomino, de kleur dan. Het klopt toch dat een palomino een kleur is en geen ras?

Marsje, ik heb hem van een manege geleased. De manege is ermee gestopt en is nu een pensionstal. Hij staat er al zolang, vanaf zijn derde jaar dat ze niet precies meer weten hoe oud hij is. Aangezien ik zelf 12 jaar op de manege rijdt, hebben we geschat dat hij op zijn jongst 15 jaar is. Maar waarschijnlijk stond hij er toen al een paar jaar, dus hij kan ook wat ouder zijn. In hun administratie zal het vast wel ergens vermeld zijn. Wat betreft het ras hebben zij geen enkel idee. Hij heeft geen papieren en ze hebben hem pas vanaf zijn derde jaar. Vanwege zijn uiterlijk en karakter denken ze dat Tommy een kruising is met een haflinger, een zuivere haflinger kan hij niet zijn, aangezien hij daarvoor te groot is. Ik rij er zelf ook op, op zaterdag heb ik les en op zondag rij ik voor mezelf. Ik rij vooral dressuur, althans een poging hiertoe, het ligt eraan wat voor bui Tommy heeft. Springen schijnt hij ook goed te kunnen, maar hij gaat het liefst zonder zijn ruiter over de hindernis. Dus onderweg weet hij altijd wel ergens zijn ruiter te lanceren. Tong uitsteken
Vandaar dat ik dat nog even niet probeer, zoveel controle heb ik er nog niet over.

En Kyona, zolang hij een goede bui heeft blijf ik er wel op zitten. Maar af en toe is het echt een brokje dynamiet, vooral wanneer hij leukere dingen weet te doen. Maar ik krijg steeds meer controle over hem, dus het gaat wel steeds beter. Of hij heeft nu gewoon een wat rustigere periode, dat kan natuurlijk ook.

Misschien dat er nog wel een keer rijfoto's komen, maar de laatste keer dat we dat probeerden, ging niet zo geweldig. Hij zag de camera en besloot toen heel vrolijk een rodeo show te geven en mij te lanceren. Overigens was dit meer uit vrolijkheid dan dat hij ergens bang voor is. Het probleem is dan ook dat hij de brutaal is. Alhoewel je hier ook wel van kan profiteren, hij is nergens bang voor. Toen ik laatst probeerde om hem door een kralengordijn te laten lopen, besloot hij om met zijn tanden het gordijn omlaag te trekken en vervolgens het gordijn mee te slepen met zijn tanden. Een zeil overleefde hem ook niet toen ik daar overheen wou lopen, hij begon heel bijdehand met zijn voorbenen erin te slaan. *LOL*

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:50

hihi! mooi paardje, wat een verhalen...

Live your dreams

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:03

Welkom op bokt, ik vind het echt een hele mooie pony. Lachen

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:45

heeeeey welkom joh
leuk beesiej hoor Kwijl
goede manieren ook zeg Schijnheilig

'In het land der blinden is eenoog koning'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers