arme vissen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:28

wat ziet dat er creepy uit zeg Nagelbijten / Gniffelen
en zielig zeg..
heb medelijden met die vis Ach gut

(wat schijnheilig Haha!)

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:50

Edda schreef:
wat ziet dat er creepy uit zeg Nagelbijten / Gniffelen
en zielig zeg..
heb medelijden met die vis Ach gut

(wat schijnheilig Haha!)


beetje te schijnheilig hahahaha.
maar toch doe die plantjes verdommelt weg Haha!

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 14:26

maaar het komt niet door de plantjes hoor ... want het lijken er hier heel veel maar zijn het niet en ze zijn net nieuwe dus zijn ze erg groot maar ik heb dus al special voer maar helpt niet en die vissen blijven echt de hele tijd zo liggen maar ze kunnen soms ook weer normaal zwemmen hoor!
maar ja dat is niet altjd zo, das dat is heel erg vervelend en zielig....
maar mijne leven al best lang want een week nadat ik ze had deden ze dit , en dan was ergens vorig jaar maar ja we zullen wel zien

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:40

Het mag toch wel duidelijk zijn dat er hier iets niet klopt ? lijkt me stug dat het beestje om zijn plezier zo ligt !

Probeer eens ander voer, en haal toch eens een plantje uit het water, wat heb je te verliezen ?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:45

niet normaal, en ook niet normaal dat mensen hier om kunnen lachen en het grappig vinden.
Dat beestje ligt idd niet voor zijn plezier zo lijkt me, dus er om lachen vind ik best wel behoorlijk dom.
Ander voer, plantje er uit ...

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:16

Inderdaad, hier is iets mis hoor! Ik zie dat je ook niet een al te grote bak hebt en die ook nog eens stampvol plantjes zit! Zo kunnen ze toch niet zwemmen? Misschien er een paar uithalen.

En er om lachen.. Als dit met een paard was ofzo werd hier niet gelacht!
Sneu voor het visje hoor.

Volgens mijn moeder heeft dit arme visje problemen met zijn luchtblaas. Dat hadden haar vissen ook. hier gaan ze op den duur aan dood.
Ze krijgen dit vaak als ze in een te hoge smalle kom zitten. En dus vaak naar boven en beneden zwemmen.

Misschien even terug naar de dierenwinkel?

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:55

Ander voer nemen! Het ziet er misschien lollig uit, maar het is voor de vissen geen pretje. Het schijnt dat ze er trouwens sneller dood van gaan. Mede door verkeerd voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:04

Wij hebben ook zo'n sluierstaart die dat doet. Hij leeft al drie jaar.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:45

Er moeten juist waterplanten in een bak.... die zorgen namelijk voor extra zuurstof.... bovendien eten vissen bepaalde waterplanten!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:58

Ahh gossie arme vis.
Zier er wel raar uit hoor.

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:03

hahah lollige en rare vis Verward Tong uitsteken Haha!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:11

Ik vind die planten zielig hoor..Koop dan een grote kom als je er perse zoveel planten in wilt hebben. Dat beest heeft ja geen ruimte!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:15

xxxelinexxx schreef:
hahah lollige en rare vis Verward Tong uitsteken Haha!


HA-HA-HA ! Lollig hoor ! Stoom uit je oren

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:16

ehe, sluierstaarten moeten speciaal voer hebben (korrelvoer) omdat ze anders lucht happen.
Deze vis heeft er wel last van hoor!!
waarschijnllijk leeft hij niet meer zo lang
Ik zou als je nog een keer een sluierstaart koopt toch ander voer geven, dit is niet altijd bij iedereen bekent maar dit gebeurt 9 van de 10 keer, erug zielig idd.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:17

ik snap sommige mensen hier niet
VINDEN JULLIE HET LEUK OFZO ALS DAT BEEST IETS MANKEERT ?
Als het jullie (verzorg)pony/paard is die iets mankeert ( ookal is het AMPER iets ) dan is het janken, gillen, flippen om NIETS en hier is wel degelijk iets aan de hand, dus grappig ... haha ... Verward

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:17

Citaat:
Ze krijgen dit vaak als ze in een te hoge smalle kom zitten. En dus vaak naar boven en beneden zwemmen.

Zo ziet de kom er inderdaad uit ..

misschien een idee om een andere kom te kopen, en ander voer te geven ? als je dan een grotere kom koopt is het ook niet zo'n probleem om meerdere plantjes te hebben !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:27

Onze kom ziet er niet zo uit, maar onze sluierstaart doet dit wel. Wie weet welk voer je moet kopen voor een sluierstaart? Het voer wat wij hebben staat namelijk ook op dat het voor sluierstaarten is. Maar blijkbaar is het dus niet goed voor ze. Scheve mond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:28

Sammm schreef:
Onze kom ziet er niet zo uit, maar onze sluierstaart doet dit wel. Wie weet welk voer je moet kopen voor een sluierstaart? Het voer wat wij hebben staat namelijk ook op dat het voor sluierstaarten is. Maar blijkbaar is het dus niet goed voor ze. Scheve mond


Hmm .. ik heb er zelf niet veel verstand van, maar misschien kun je even bij iemand informeren die er WEL verstand van heeft ?

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:30

mmeerreell schreef:
maaar het komt niet door de plantjes hoor ... want het lijken er hier heel veel maar zijn het niet en ze zijn net nieuwe dus zijn ze erg groot maar ik heb dus al special voer maar helpt niet en die vissen blijven echt de hele tijd zo liggen maar ze kunnen soms ook weer normaal zwemmen hoor!
maar ja dat is niet altjd zo, das dat is heel erg vervelend en zielig....
maar mijne leven al best lang want een week nadat ik ze had deden ze dit , en dan was ergens vorig jaar maar ja we zullen wel zien


ik denk dat je ze toch maar uit hun lijden moet verlossen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:30

Yellowfish"]
[quote="Sammm schreef:
Onze kom ziet er niet zo uit, maar onze sluierstaart doet dit wel. Wie weet welk voer je moet kopen voor een sluierstaart? Het voer wat wij hebben staat namelijk ook op dat het voor sluierstaarten is. Maar blijkbaar is het dus niet goed voor ze. Scheve mond


Hmm .. ik heb er zelf niet veel verstand van, maar misschien kun je even bij iemand informeren die er WEL verstand van heeft ?
[/quote]
Ik ga morgen wel even bij de DW langs. Lachen

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:55

whahahah die vissen, zijn ze wel 100% ?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:26

chamayalover schreef:
whahahah die vissen, zijn ze wel 100% ?


Wahahahaa- grappig he! Stoom uit je oren

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:29

Ik heb ook twee sluierstaarten. De een blijft ook vaak op de kop drijven. Ik heb sluierstaartkorrels die naar beneden zakken, een filter met borrelaar voor de zuurstof en regelmatig frisse waterplanten, ook voor de zuurstof.
De ene sluierstaart blijft luchthappen en de ander doet het nooit. Volgens mij heeft die ene die het wel doet gewoon een aquarium-ondeugt.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen om te voorkomen dat hij weer gaat drijven.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:34

Dit is behoorlijk foute boel!

Ik zou ze uit hun lijden verlossen, maarja hoe? (Weet wel een aantal manieren maar vind het zelf ook altijd moeilijk).

Kennelijk hebben ze last met hun luchtblaas, maar op wel een heel absurde heftige manier, nou heb ik weinig met goudvissen te maken maar dit heb ik nog nooit gezien (ik heb zelf een groot aquarium met afrikaanse cichliden).

En degene die in een dierenwinkel staat en zegt dat dit niet kwaad kan mag van mij onmiddelijk aangeklaagd worden!!!!
Wordt er een beetje boos van Boos!

Ikzelf haal mijn vis bij kwekers vandaan of bij een goed aangeschreven speciaalzaak (die gericht is op de verkoop van vis).

Veel mensen die vissen aanschaffen hebben weinig tot geen verstand van vissen, wat een dierenwinkel dan op zijn minst kan doen is goede informatie verschaffen. (Dit geld natuurlijk ook voor andere dieren, maar vissen worden veelal niet als dieren gezien, en ook daar kan ik me een beetje kwaad om maken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:47

Llewella schreef:
Dit is behoorlijk foute boel!

Ik zou ze uit hun lijden verlossen, maarja hoe? (Weet wel een aantal manieren maar vind het zelf ook altijd moeilijk).

Kennelijk hebben ze last met hun luchtblaas, maar op wel een heel absurde heftige manier, nou heb ik weinig met goudvissen te maken maar dit heb ik nog nooit gezien (ik heb zelf een groot aquarium met afrikaanse cichliden).

En degene die in een dierenwinkel staat en zegt dat dit niet kwaad kan mag van mij onmiddelijk aangeklaagd worden!!!!
Wordt er een beetje boos van Boos!

Ikzelf haal mijn vis bij kwekers vandaan of bij een goed aangeschreven speciaalzaak (die gericht is op de verkoop van vis).

Veel mensen die vissen aanschaffen hebben weinig tot geen verstand van vissen, wat een dierenwinkel dan op zijn minst kan doen is goede informatie verschaffen. (Dit geld natuurlijk ook voor andere dieren, maar vissen worden veelal niet als dieren gezien, en ook daar kan ik me een beetje kwaad om maken).

Ik zou ze niet uit hun lijden verlossen, misschien is er ja nog een oplossing met ander voer. Scheve mond

Morgen krijgt onze sluierstaart ander voer, ben beniuwd hoe hij daar op reageert. Lachen