arme vissen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:25

Je wilt niet weten hoe ik het heb gedaan Scheve mond ik hoop dat ie het me vergeven heeft...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:29

lotteke schreef:
ff b.t.w. als iemand hier toch mocht besluiten zijn vis naar de eeuwige wateren willen sturen. Doe dat dan met een overdosis kruidnagelolie ( wel in een aparte kom dan he ) of snijd zijn kop dr af van kieuw tot kieuw. ( dit kan nog wel vervelend zijn in verband met stuiptrekkingen....... )Dit zijn de meest pijnloze en snelle manieren.

hmm ik zou het niet kunnen

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:34

Dat is een veel voorkomend probleem bij sluierstaart visjes!
Ik heb er ook twee en één daarvan doet het ook,zinkend voer (korrels)helpt!! de mijne drijft nu niet meer zo naar de oppervlakte,er zit dan teveel lucht in de darmpjes.
Enne als ik jou was zal ik alle plantjes bij elkaar binden met een elastiekje en op 1 plekje in de bak plaatsen op de bodem (met een steentje) want alles drijft aan de oppervlakte en dat is niet zo fijn voor je visjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:39

patrice schreef:
Dat is een veel voorkomend probleem bij sluierstaart visjes!
Ik heb er ook twee en één daarvan doet het ook,zinkend voer (korrels)helpt!! de mijne drijft nu niet meer zo naar de oppervlakte,er zit dan teveel lucht in de darmpjes.
Enne als ik jou was zal ik alle plantjes bij elkaar binden met een elastiekje en op 1 plekje in de bak plaatsen op de bodem (met een steentje) want alles drijft aan de oppervlakte en dat is niet zo fijn voor je visjes.

Maar die van jou eten het nu wel gewoon van de bodem? Lachen

By the way, die van ons heeft net 1 korreltje van de bodem gepakt. Haha!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:11

ja ze rommelt nu het eten van de bodem,gelukkig maar want ik was er zo mee aan!
hahahaha je visje gaat de goede kant op!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:14

Ik heb ook vissen gehad die zo deden... je kunt er helaas niks aan doen maar is neit goed voor ze.. mijne gingen na een paar weken ook dood ook!! Komt ws doordat je ze drijvend voer geeft waarmee ze dus luch mee naar binnen happen..ze moeten eigenlijke chte sluierstaart korrels hebben.. succes ermee!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:19

Haha! Een van de sluierstaartjes van mijn schoonouders zwemt altijd op zijn kop dus met het kopje recht naar beneden en het staartje naar boven Verward Kan me niet voorstellen dat dat fijn is maar goed Tong uitsteken

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:28

hoi, ik weet niet of je je sluierstaartjes nog hebt,maar ik heb er een heleboel, wat echt helpt is zinkend voer, ze mogen geen luchthappen, dus een zuurstofbel heb je ook nodig, als je wilt kun je ook diepvries larfjes voeren die zinken ook, met een beetje geluk kun je ze nog redden,poepen ze het lucht er weer uit..

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:53

Kennissen van mij hadden ook een vis die dit deed (was wel een wat groter maar goed)
En die zijn ermee naar de DA geweest
Hij heeft die vis toen ontlucht...
Oftewel; met een miniem speldje een gaatje prikken tussen de kieuwen...
MAARRE, PROBEER HET ALSJEBLIEFT NIET ZELF!

Persoonlijk vind ik het maar onzin, zon klein visje kan je beter uit zijn lijden verlossen als niets meer helpt...
En nieuwe is altijd nog goedkoper dan een DA-consult...

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:08

geef dat beest een scheutje cola door zijn water, misschien gaat hij dan boeren om zo de over tolligge lucht uit zijn darmen te krijgen.

Sorry hoor het slaat echt nergens op.
heb ook vissen gehad maar die sprongen telkens na het eten uit hun kommetje. Ziek

Sil1

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:22

Wij hebben op het werk ook zo'n gekke vis. Hij doet het al sinds we hem hebben. En dat speciale voer dat naar de bodem drijft, werkt ook niet. s'ochtends zwemt hij nog vrolijk rond en als hij eten heeft gehad, dan gaat hij ff uitbuiken. Heel veel mensen denken altijd dat hij dood is.

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 11:08

Sil1 schreef:
Wij hebben op het werk ook zo'n gekke vis. Hij doet het al sinds we hem hebben. En dat speciale voer dat naar de bodem drijft, werkt ook niet. s'ochtends zwemt hij nog vrolijk rond en als hij eten heeft gehad, dan gaat hij ff uitbuiken. Heel veel mensen denken altijd dat hij dood is.


ik heb precies het zelfde Verward