Dit vind ik niet kunnen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:34

Mee eens. Ik ken zelfs mensen die een speciaal halster met een belletje hebben dat ze een hengst omdoen als ze dekken moeten. Gewoon om het verschil te maken tussen: halster om - dekken, en halster om - gewoon meelopen. En voorbereiding of niet, je kunt thuis nog zo oefenen, als ze eenmaal andere hengsten horen gaat die knop om. En niet iedereen heeft genoeg hengsten om zich heen waar ze mee kunnen oefenen. Een hengsteneigenaar die zijn paard (meestal jonge hengst) op een keuring voorstelt, heeft meestal nog niet de tijd gehad om dat paard op alle mogelijke situaties voor te bereiden, op het lopen van proefjes en alle reuring er omheen.

Je suis Charlie.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:37

Uums schreef:
Hmmmmm, dan mag je een hengst toch echt wel beter gaan africhten voordat je ermee op een wedstrijd of keuring komt. Ik ken veel dekhengsten bij het Groninger stamboek, het KWPN en het Welshenstamboek die 'werk' en 'privé' aardig goed kunnen scheiden. Die zijn tenminste goed opgevoed!



helemaal mee eens, maar bij jonge kwpn hengsten die als net driejarige naar de keuring gaan, das toch wel heel wat anders dat wat wij kennen Uums. Ramires was zelfs tijdens het dekken nog te controleren Haha! Die keek altijd met een oog naar Henk of het wel echt mocht Haha!. Marengo ook trouwens Haha!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:00

Ik blijf erbij dat als je naar de uitdrukkingen van het paard kijkt (oortjes naar voren geen wit bij de ogen) dat het allemaal nog wel meevalt.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:06

KingMarco schreef:
Ik blijf erbij dat als je naar de uitdrukkingen van het paard kijkt (oortjes naar voren geen wit bij de ogen) dat het allemaal nog wel meevalt.

ja misschien weet het beestje niet anders...

maar toch vind ik het ook niet kunnen...
ik loop toch ook niet in de mond van mijn vriendin te roppen
en haar op haar hoofd te slaan


>>voor degenen die dit geen vergelijking vinden:

een paard zie ik als een vriend Knipoog

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:09

KingMarco schreef:
Ik blijf erbij dat als je naar de uitdrukkingen van het paard kijkt (oortjes naar voren geen wit bij de ogen) dat het allemaal nog wel meevalt.

Wit in de oogjes zegt ook niet altijd alles, voordat daar vanalles bij bedacht word Tong uitsteken
Afbeelding

En cloverdale. ik hoop dat jou virend(in) ook nog ergens hersens heeft om mee na te denken en niet alleen maar 1 blok hormonen die alleen maar aan sex denkt Tong uitsteken

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:11

Hahah das waar Rk , maar ik denk dat wij elkaar wel begrijpen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:13

Dat denk ik ook wel, maar daarom een fototje om lekker te plagen Tong uitsteken Clown

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:15

hahahah, och van mij mag je, zolang wij elkaar maar snappen. Derest weet niet beter denk ik maar, tenminste dat idee krijg ik hier.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:23

runningkawa"]
[quote="KingMarco schreef:

En cloverdale. ik hoop dat jou virend(in) ook nog ergens hersens heeft om mee na te denken en niet alleen maar 1 blok hormonen die alleen maar aan sex denkt Tong uitsteken

Huh dit snap ik niet Verward Blond

Dat van die vergelijking bedoel ik mee dat er anders reacties op komen

een paard kan je niet met mens vergelijken.... Verward

of begrijp ik jullie niet ?

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:28

Wat RK al zegt, wit in de ogen wil niet alles zeggen

En daarbij vind ik ook nog komen dat die zweep alleen als hulpmiddel gebruikt word om hem te laten stoppen, zonder te slaan (aan deze foto zie je gewoon dat hij niet wordt geslagen). Heb zelf ook met hengsten gewerkt, maar altijd met hengstenketting. Ik durfde niet zonder, want die beesten denderen alles en iedereen om maar in de buurt van een hengstige merrie te komen als ze die ruiken..
No way dat ze mij omver denderen, dan probeer ik ze gewoon voor te zijn..

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:33

Cloverdale dat is niet iets dat ik vermeld heb hoor.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:42

ik zal mijn hengsten niet zo maar op hum kop slaan, dat niet. Maar er is 1 keer dat ze moeten leren wat die zweep voor de neus nou in houd.... als ze daar door heen lopen, ja dan krijgt ie 'm op z'n neus, op dat ie de volgende keer niet weer denk daar rag ik zo doorheen. een hengst moet je wel in z'n waarde laten. Die van mij mogen zo veel brullen naar merries als ze willen, laat ze maar stoer zijn, het hoeven geen dooie dienaars te worden. Maar ik wil wel dat ze ten alle tijden op mij letten, ookal kijken ze naar de merries. Als ik stop moeten zij nog eerder stil staan, zo zijn de regels. En geen enkele hengst hier doet dat anders. Brullen mag dus, klein beetje stuiteren ook, maar wel bij mij blijven, en op mij letten. Als 1 van die dingen niet aanwezig is, krijgt ie direct ernstig met mij te maken. En dat weten ze wel, dus dat hoef ik eigenlijk nooit te doen. respect heet dat. Het is iets anders dan luisteren met een haat gevoel, wat ik bij veel te veel hengsten zie. Die krijg je nog een keer ongenadig op je dak. Een hengst moet je in z'n waarde laten, brullen en showen hoort daar bij, laat 'm lekker.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:02

hier kan ik me helemaal in vinden,consequent,maar wel eenvriendelijke aanpak!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:00

Volgens mij krijgt hij gewoon een zwiepje tegen zijn hoofd wat een soort schrikreactie teweeg brengt. Zo van ohja tot hier en niet verder.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:06

Samm"]
[quote="Ellende schreef:
Ik vind het er ook niet zo vreselijk uitzien eigenlijk...

de zweep staat er volgens mij alleen maar voor als va n' tot hier en niet verder' het ziet er niet uit alsof ie in elkeaar gemept wordt


Mee eens!! Lachen
[/quote]
helemaal mee eens!!

Beetje penny achtig dit Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:30

Ik heb mijn paard vandaag ook een mep op zijn neus verkocht Lips are sealed

(met een zacht halstertouw)

Boodschap is geloof ik overgekomen bij mijn paard, en ik heb niet de indruk dat ze kopschuw ervan geworden is.
Volgende keer is een stemverheffing voldoende...(hoop ik dan)

Je suis Charlie.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:30

en als dat niet genoeg is probeer je gewoon weer met het touw toch? maakt ook niet uit....(gaat ie niet dood van Haha!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:45

Dat weet ik wel...en dat ga ik zeker doen ook. Ik ben van mening dat een correctie aan moet komen, ik straf liever te hard dan dat het niet tot haar doordringt. Meestal is dan 1 keer wel genoeg. Het is dan wel een merrie, maar gelukkig niet erg dominant of eigenwijs.

Je suis Charlie.

F_Orumster

Berichten: 15319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:15

Naar mijn idee wordt die zweep in de lucht gehouden, ter blokkade. En wordt er niet mee geslagen.

Een hengst tussen al die mensen en andere paarden en onwijs veel geluiden raakt nou eenmaal erg opgewonden. En om te voorkomen dat hij over je heen loopt (spreekwoordelijk gezegd) moet je toch even laten merken op wie hij nou ook alweer moet letten.
En in deze omstandigheden, plus dat het ook nog een haf is (kunnen koppig zijn) kun je naar mijn mening beter 1 x goed laten weten naar wie hij moet luisteren dan dat je het 30 x te zacht doet.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:36

Goh was het topic al uit het oog verloren Haha! Dat het nog zo lang door kan gaan over een bit wat scheef zit.. heel appart wel..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:37

heb je der zelf die foto gemaakt dat geloof ik niet

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:46

bij haflingers moet je wel streng zijn.
ze zijn zo sterk he,niet normaal meer.
mijn merrie beukte mij altijd gewoon omver als ze iets leuks zag(nieuwschierig),maar dan ook echt met een aanloop,beuken,en wegrennen maar!!!!
lag ik daar weer in de modder.
nu breng ik haar alleen met een hengstenketting door de mond naar de wei.
in het begin wou ze nog wel eens proberen,maar merkte dat ik dan een ruk gaf(auw),en nu loopt ze heel lief mee(meestal dan he:))
dus met zulke dieren moet je streng zijn,heel streng.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:06

BlazingBoots"]
[quote="Yellowfish schreef:
Ik vind het WEL overdreven .. zie dat bit .. Scheve mond je kunt het altijd eerst met beleid doen, kijk, mocht het daarna nog niet gaan, oke .. maar dan nog steeds niet met die zweep !


op de keuring heb je geen tijd om het eerst met beleid te proberen.. Scheve mond
beetje sneu...hou je zo weinig punten over Scheve mond
[/quote]

Met ander woorden, de punten gaan voor het welzijn van het dier ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:37

Yellowfish"]
[quote="BlazingBoots"][quote="Yellowfish schreef:
op de keuring heb je geen tijd om het eerst met beleid te proberen.. Scheve mond
beetje sneu...hou je zo weinig punten over Scheve mond


Met ander woorden, de punten gaan voor het welzijn van het dier ?
[/quote]

Beetje overdreven reactie hoor. Maar als de punten het verschil maken tussen een erkenning als hengst, en ze de beloning zijn op een paar jaar werk, de bakken met geld en de hoeveelheden energie die je in een dier hebt gestopt, mag je in mijn ogen wat harder (lees goed: WAT harder) ingrijpen. Een keuring is een momentopname. Net als bij een examen of een wedstrijd moet je er dan gewoon staan. En sta je er niet, dan is al het werk en het geld en de energie die je erin hebt gestoken voor niets geweest. Denk daar maar eens over na.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-03-04 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:38

Cassidy"]
[quote="Yellowfish"][quote="Yellowfish schreef:
op de keuring heb je geen tijd om het eerst met beleid te proberen.. Scheve mond
beetje sneu...hou je zo weinig punten over Scheve mond


Met ander woorden, de punten gaan voor het welzijn van het dier ?
[/quote]

Beetje overdreven reactie hoor. Maar als de punten het verschil maken tussen een erkenning als hengst, en ze de beloning zijn op een paar jaar werk, de bakken met geld en de hoeveelheden energie die je in een dier hebt gestopt, mag je in mijn ogen wat harder (lees goed: WAT harder) ingrijpen. Een keuring is een momentopname. Net als bij een examen of een wedstrijd moet je er dan gewoon staan. En sta je er niet, dan is al het werk en het geld en de energie die je erin hebt gestoken voor niets geweest. Denk daar maar eens over na.
[/quote]

Niets overdreven, dat is wat ze zegt, ik formuleer het alleen anders zoals het overkomt.

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers