Een geweldig voorjaar met draver Clara

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 13:22

Augustus 2022 kreeg ik de kans om mijn droompaard Clara te kopen. Ik werkte toen op een draversstal, en mijn baas wist dat ik op zoek was naar mijn eerste eigen paard. Ik wou een merrie van 1-2 jaar waarmee ik op internationaal niveau endurance zou kunnen gaan rijden. Het liefst een Akhal Teke, mijn droomras, maar een arabier was ook wel goed geweest. Max 1.55 want ik houd niet zo van grote paarden. Clara had ik altijd al geweldig gevonden, als de enigste op de hele stal, en stiekem wou ik wel vragen aan mijn baas of ik haar zou mogen kopen, want ze was niet zo goed als draver. Maar ik durfde het niet zo goed aan, de ongemakkelijkheid om daar te werken en hun weten dat ik dat paard zo graag wil kopen. :') Gelukkig hoefde ik het niet zelf te vragen, want een paar weken na haar teleurstellende eerste start, vroegen ze aan mij of ik haar wilde kopen :wow: Maar natuurlijk, zei ik direct zonder er ook maar een seconde over na te denken :D Niet helemaal passend bij mijn eisen, een 3-jarige draver van 1.65, maar ik had zo'n ontzettende klik met haar dat het me niks uitmaakte.

Onze start was niet heel makkelijk. Clara is geen lieve, knuffelige merrie en in het begin kon ik haar op sommige dagen amper poetsen. Ze was ontzettend boos op de hele wereld. Ook de grote omslag van 20 uur per dag op stal en 4 kg haver, naar 24/7 buiten was erg lastig voor haar. In het begin kreeg ze hetzelfde voer als op haar vorige stal, maar ze wou er niks van hebben. Ze heeft de eerste twee maanden amper wat gegeten en viel veel af.

Gelukkig ging het langzaam aan beter. Clara werd liever, na een paar maanden rust en heel veel wandelen aan de hand begonnen we wat te rijden en ze kwam aan in gewicht. Ze kon nog steeds erg humeurig zijn, maar buitenrijden vond ze heerlijk en daar was ze altijd in de mood voor :j Na een lange, koude, gure zuid-zweedse winter was het heeeerlijk om eindelijk de zon weer te zien!

Afbeelding
IMG_4700 by Aniek Oosterhoff, on Flickr


Helaas kreeg ze in maart, precies voordat ik met mijn nieuwe baan in Denenmarken zou beginnen, koliek en heeft ze een paar dagen niet mogen eten. Het was echt verschrikkelijk om haar zo te zien, mijn lieve paard die altijd vol met leven is, was nu echt een zielig hoopje. Drie keer is ze behandeld door de DA voordat ze eindelijk opknapte.

Na een week met 3-4x per dag bij haar langs, wandelen, grazen aan de hand, was ze eindelijk weer wat fitter. Clara is een werkpaard en wil graag dingen doen, dus we gingen maar weer lekker uit rijden. Ze leefde echt op in het bos, maar ze had maar heel weinig energie.

Ze wou wel even model staan met mijn wedstrijset, maar je ziet in haar blik dat ze nog niet helemaal de oude was :knuffel:
AfbeeldingIMG_4880 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

Ik ging twee keer, soms wel drie keer per dag naar stal om Clara te voeren, om te checken of het wel goed met haar ging, en haar deken te wisselen. Het was overdag nu rond de 10 graden en ze vond 't duidelijk heerlijk zonder dekens op!
AfbeeldingIMG_5047 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

Eind april, 3 weken na haar koliek was ze eindelijk pas weer terug haarzelf, en nog meer dan ooit. Ze had bergen met energie en ik had m'n handen vol op buitenrit :D Ze kwam heel mooi uit haar wintervacht en ze straalde me tegemoet. Nog steeds wat aan de magere kant, maar ze genoot om wat te doen. Met mijn nieuwe baan had ik meer tijd en energie voor haar, en dat deed ons beiden heel goed. Ze begon steeds liever te worden, en voor de eerste keer sinds ik haar had vond ze het fijn om (op haar termen) geborsteld te worden <3
AfbeeldingIMG_5144 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

We wonen zo'n 2 km van de zee af, maar we waren nog nooit het water in geweest. Ik had geen idee wat ze van het water zou vinden, ze was eerder altijd heel terughoudend met nieuwe dingen. Ze verbaasde me door in 1x achter me aan het water in te lopen en oh oh oh, ze vond het geweldig! Nog nooit had ik haar zo veel plezier zien hebben :D
AfbeeldingIMG_5331 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

Hiep hiep hoera, 4 mei werd Clara 4 jaar oud *\o/* M'n knappe merrie die nu een heuze volwassen dame begint te worden. We vieren haaer verjaardag door een lekkere buitenrit te maken.
AfbeeldingIMG_5432 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

Ze begint er echt geweldig uit te zien, ze zit prachtig in haar zomervacht, bomvol fijne, werkbare energie en ze is in de laatste paar weken zo veel liever geworden. <3 Al de moeilijke dagen met haar waren de moeite waard met wat ik nu van haar terug krijg :+:
AfbeeldingIMG_5492 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

AfbeeldingIMG_5470 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

We gaan nu wekelijks naar het strand en Clara vind dat echt geweldig. Ze weet altijd precies waar we heen gaan en kan niet wachten om in het water te spelen. :D
AfbeeldingIMG_5535 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

Eind mei kreeg ze een mini-shet als buurman, dus ze moest even haar moves laten zien. Ze heeft gigantisch lange benen en die gingen echt alle kanten op :))
AfbeeldingIMG_5584 by Aniek Oosterhoff, on Flickr
AfbeeldingIMG_5586 by Aniek Oosterhoff, on Flickr
AfbeeldingIMG_5587 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

Vorig weekend was een grote dag, want we zouden voor het eerst op een andere locatie trainen. Via facebook een mede endurance ruiter gevonden, en bij haar afgesproken. Ze was al een paar maanden niet op de trailer geweest, maar ze liep er zo in 1 keer op. Daar op locatie was ze ontzettend braaf tijdens het zadelen, en de hele rit liep ze met gespitste oren voorop terwijl we daar nog nooit geweest waren. Ik ben zo ontzettend trots op haar, zo jong en ze doet alles met zo veel moed. Vanaf volgend jaar mag ze starten in de endurance sport, en ik heb het gevoel dat ze het geweldig gaat doen als endurancepaard :+:
AfbeeldingIMG_5648 by Aniek Oosterhoff, on Flickr
AfbeeldingIMG_5656 by Aniek Oosterhoff, on Flickr

De zomer is nog maar net begonnen, maar hij is nu al fantastisch en ik kan niet wachten op meer avonturen met mijn lieve draver :D


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:25

Wat een leukerd! Die gaat vast een endurance topper worden!!!

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:31

Echt, wat een geweldig dier. Ik snap helemaal dat je die niet kon laten staan <3

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:18

Wat een mooie lieve oogopslag heeft deze merrie. Zo te horen heeft ze het fantastisch met jou, veel geluk samen!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:40

Je schrijft met zoveel liefde en enthousiasme over haar <3

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:09

Wat een mooi verhaal.
Geniet van elkaar maar zo te zien aan de foto's komt dat helemaal goed.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:26

Knap paard en een mooi verhaal. Benieuwd naar de endurance avonturen die jullie gaan beleven.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Nado
Berichten: 3349
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:19

Wat een mooi avontuur zijn jullie aangegaan samen! Heel benieuwd naar hoe het verder zal gaan. Werk je alleen in DK of ben je ook deze kant op verhuisd?

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-23 09:29

Ja ik ben echt ontzettend gelukkig met haar <3

Nado ik woon in het zuiden van Zweden aan de oostkust. Ik werk voor een Deens bedrijf maar voor hun Zweedse klanten. Ik werk een paar dagen per maand op kantoor, maar de rest thuis. :)

Nado
Berichten: 3349
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Een geweldig voorjaar met draver Clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:24

Ideaal zeg!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 09:41

Wat een lief verhaal! <3 Die moeilijke start zorgt natuurlijk ook voor een heel hechte band. Daar ga je nog veel plezier van hebben denk ik.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:38

Zo leuk dat je nu je eigen topper hebt en wat is ze al opgeknapt. Zo fijna na Q dat je weer een soulmate hebt gevonden. Ik volg jullie ook op insta super leuk alle avonturen!

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:49

Wat is ze super opgeknapt zeg, dat hoofdstel staat haar ook mooi en inderdaad wat heeft ze onwijze benen!

noviceh

Berichten: 4780
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:14

Wat een gaaf dier is Clara, hele mooie bouw! <3 Op naar een mooie endurance carrière!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."


Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 11:01

F_inley schreef:
Zo leuk dat je nu je eigen topper hebt en wat is ze al opgeknapt. Zo fijna na Q dat je weer een soulmate hebt gevonden. Ik volg jullie ook op insta super leuk alle avonturen!

Hé wat leuk om weer van jou te horen! Alles goed met jullie & Fin? <3

Helaas is Q een paar jaar geleden ingeslapen door complicaties. Hij was ook al wel echt heel erg oud!

Thanks Ellen! Ja ze heeft echt legs for miles :))

Grappig dat je dat zegt Noviceh. In m'n eerste topic waar ik haar net had gekocht ben ik onwijs afgekraakt want ze was zo raar gebouwd, te dun, te gestressed, dat soort dingen. Had 'r net een halve dag :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers