Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 19:51

We hebben een hele woelige tijd achter de rug. Eerst verloren we onze labrador Nuka, vorige zomer onze knettergekke lieve kat Mokka en in oktober onze Bombon, ons eigengefokte veulen . Ze was pas 2,5 jaar oud. Bombon was bestemd om ons rijpaard te worden, deze zomer zouden we haar laten beleren. Helaas mocht dat niet zo zijn, ze kwam niet meer uit een ernstige koliek.

Daardoor besloten we dat we als rijpaard dan Lily zouden aanhouden, maar we lopen tegen de 60 en Lily is veel te sterk voor ons. Ze is een ontzettende kroelkont en lieverd, maar om haar te berijden gaat ons niet lukken.

We belden een vriend van ons om te vragen of hij geinteresseerd was in een ruil en dat was hij. Hij had een 16jarige lusitano/arabe, waarmee hij altijd groepen met buitenritten begeleid heeft en waar hij shows mee gedaan heeft. Een rustig , makkelijk paard, precies goed voor ons.

Dus afgelopen zaterdag was het zover, Pampero werd afgeleverd en Lily opgehaald, er zijn best wat traantjes gevloeid, want we zijn dol op Lily. Maar het is beter zo. Het kostte nogal wat moeite om haar te laden maar met veel geduld lukte het.

Hier de fotos van Lily en Pampero.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shows met Pampero


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Buitenritten met Pampero


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vertrek van Lily

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aankomst van Pampero.

We hopen veel buitenritten te maken met Pampi en heerlijk te genieten!!

http://boktimg.nl/img/m/sbi4uI.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-04-23 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

edith2

Berichten: 511
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:57

Fijn dat je er blij mee bent maar ik zou het niet kunnen.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 23:10

Tja Edith2, het is natuurlijk voor ons erg moeilijk, maar soms moet je keuzes maken die voor het paard ook beter zijn. Want Lily mag daar in Cantabria lekker de hele dag op het weiland, dat hebben we hier niet, in Cataluña is het daar te droog voor en mag fijne buitenritten maken. Ze gaat naar een heel goed huis en dat is eigenlijk voor ons het allerbelangrijkste. Anders had ze hier bij ons als grasmaaier haar hele leventje geweest en dat vind ik persoonlijk dan weer erg sneu, want ze zit vol leven en vindt het heerlijk om te rennen, springen , buitenritten maken , raids etc.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:31

edith2 schreef:
Fijn dat je er blij mee bent maar ik zou het niet kunnen.


Wat een nare reactie. :?

Fijn dat jullie zo een mooie ruil konden doen, en je hoeft je natuurlijk tegen een wildvreemde op internet niet te verantwoorden.

Voor iedereen is het beter zo!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:49

Edith schijnt even vergeten te zijn dat zij haar paard heeft omdat een ánder het verkocht heeft!


Fijn dat jullie dit zo konden doen TS. Ik hoop dat je heel lang heel veel plezier hebt met de aanwinst..

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:09

Wat heerlijk dat je nu een passend paardje hebt en wat woon je op een mooie plek. Heb even in je profiel gespiekt en woon je prachtig.
Leuk dat je in Altea hebt gewoond. Wij overwinteren altijd in Benidorm of Alfas :)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 11:46

Bedankt voor de leuke reacties <3

Ja, Altea blijft voor ons een heerlijke plek, we gaan er nog steeds vaak heen. Leuk dat jullie in Benidorm of Alfaz del Pi overwinteren. :)

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:51

rocymax schreef:
Bedankt voor de leuke reacties <3

Ja, Altea blijft voor ons een heerlijke plek, we gaan er nog steeds vaak heen. Leuk dat jullie in Benidorm of Alfaz del Pi overwinteren. :)



Altea is een prachtig plaatsje, veel klimmen, maar de uitzichten zijn geweldig.
Benidorm vinden wij echt nog leuker. Komen er graag. Je ziet er alleen echt weinig paarden, in Alfas stond er een op steenworp afstand van waar wij zaten, maar dat was het dan ook :)

Gerardyolo
Berichten: 285
Geregistreerd: 24-11-21

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:58

Wat een prachtig paard heb je!
Heel veel plezier met de knapperd <3

Snap je ruil heel erg goed! fijn dat ze bij een vriend terecht is gekomen.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:12

Eerlijke oplossing.
Denk voor zowel jullie al voor Lily een goede oplossing.
veel plezier met jullie nieuwe lieverd. Veer rijplezier.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:16

Oh wat al je dat moeilijk hebben gevonden, maar wel een mooie ruil zo, en je weet waar ze is en verblijft dat geeft ook wel een heel fijn gevoel denk ik...Ik begrijp wel dat je deze keuze maakt ivm ook je leeftijd, we zijn de jongste niet meer he, :D :D

Je hebt er een knappe vent voor in de plaats gekregen, ik hoop dat jullie veel plezier van hem gaan hebben... <3

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 09:23

Yavanna, Ja, Altea is erg pittoresk, wij zijn er iig dol op. :j

Gerardyolo, Dankjewel. Ja , we zijn erg blij met deze ruil. We weten zo iig dat Lily in een goed thuis terecht is gekomen. <3

Thanks , Sabbientje. :)

Hhahaha, Kimmie, nee idd, we zijn de jongste niet meer, de tijd dat ik alle paarden aankon en er ook nog eens plezier om had is voorbij. We willen nu heerlijk rustige buitenritten maken. ;)

Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:55

Joh Astrid wat een pech hebben jullie gehad zeg :(

Hopelijk komt er nu een betere tijd aan met meer plezier met de beestjes <3

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 21:00

Ja, dat kan je wel zeggen Cchanny, we zijn er ook nog niet overheen.

We bekijken het positief en we hopen dat er nu weer betere tijden aankomen.

pien_2010

Berichten: 43230
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:49

Jullie hebben een pittige tijd achter de rug. Duidelijk was voor mij hoeveel pijn het deed om te besluiten dat Lily niet meer bij jullie kon blijven.
Diep respect heb ik voor die keuze. Lily is nog zo jong.
Verstandig en leuk om deze 16 jarige die rustig is en zoveel heeft gezien toe te voegen aan jullie dieren gezin.
Iedereen wordt daar blij van en ik wens jullie veel geluk toe na alle pech en veel plezier met deze nieuwe knapperd.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 23:21

Dankjewel Pien. Dat is erg lief van je om dat te zeggen <3 Het doet nog steeds pijn, maar Lily heeft het gelukkig naar haar zin in Cantabria.
En ja, we zijn erg blij met Pampero , het is een lief paard en erg gemakkelijk in de omgang. <3

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:15

Hi Rocymax ik had dit heftige topic helemaal gemist. Tjee, wat een enorm moedige beslissing hebben jullie genomen! Zo ontzettend dapper, je kent mijn topic en hoe vaak heb ik niet gedacht om Callas in te ruilen. Haar een mens te gunnen waarbij ze haar uitspattingen misschien niet had. Die beter met haar door 1 deur kon. Die tweestrijd die altijd bij je is, is slopend. De beslissing is nu voor mij gemaakt. Callas is voorgoed erg kreupel en zal nooit meer bereden kunnen worden. Dus heb ik er een ander paard bijgekocht. Ik geloof nooit dat ik zo moedig als jij zo zou zijn geweest, haar te ruilen.

Daarnaast vind ik het ook dapper dat je het op bokt zet. Reacties als van Edith, zijn erg naar om te krijgen. Daar weet ik alles van. Als je je open opstelt (op bokt) word je vaak afgemaakt.

Gelukkig zijn er heel veel mensen die beseffen hoe moeilijk dit is geweest voor je, zeker na het overlijden van je veulen, die jullie toekomstpaard had moeten zijn.

Dus Rocymax, ik vind dat je een heel dapper, moedig en mooi besluit hebt genomen en wat heb je er een beauty bijgekregen. Ik hoop dat jullie daar heel veel fijne tijden mee gaan krijgen! Post je af en toe nog wat foto's?

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:28

De opmerking van Edith is een beetje kort, en ik mis ook de uitleg waarom ze het niet zou kunnen. Maar ik zie het ook niet als dat ze ts "afmaakt"?
Zij mag er toch anders tegenaan kijken?

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 19:05

Dankjewel Monique, jahoor, ik wil best af en toe wat fotos posten. :)

Nikass, natuurlijk mag Edith dit vinden, het kwam alleen een ietwat rot over omdat het ons juist zoveel moeite heeft gekost om deze beslissing te nemen. Maar juist doordat het voor Lily de beste oplossing is, hebben we ondanks verdriet toch een dappere beslissing genomen. Was het maar waar dat Lily een gewoon doorsnee rustig paard was geweest, dan had dit natuurlijk niet gehoeven.Maar we geloven echt dat dit zo toch het beste is.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:11

Dat neem ik ook helemaal van jou aan hoor!

Het ging mij om de opmerking van Monique. Misschien heeft ze gelijk, ik weet hoe hard en veroordelend bokt kan zijn, maar ik vind het wat te snel geconcludeerd. Misschien was het de insteek van Edith helemaal niet.
Maar het zou helpen als Edith de opmerking zou toelichten.

Ik maak uit jouw verhaal op dat Lily een goed nieuw thuis heeft gekregen, en dat jullie bepaald niet over één nacht ijs zijn gegaan. Soms kan zo'n beslissing voor alle betrokkenen goed uitpakken.
Kun je Lily nog af en toe bezoeken, of een email of filmpje krijgen hoe het met haar gaat?
Veel plezier met Pampero! Fijn dat hij onder zijn stoere uiterlijk zo'n brave jongen is :)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 22:19

Ja, we kunnen Lily af en toe bezoeken, of eigenlijk wanneer we kunnen, want Cantabria ligt nog best ver van Cataluña af. Maar we hebben voor oktober al een bezoekje gepland staan *\o/* En we krijgen af en toe fotos door of we bellen elkaar.



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
De andere twee dames vinden het bar interessant :)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:22

Oeh leuk paard hoor! <3

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:37

Wat fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden Rocymax. Ik weet zeker dat dat dit niet over één nachtje slapen is besloten en hoeveel jullie van jullie dieren houden. :(:)
Ik ben benieuwd op welke nieuwe avonturen jullie met Pampero mogen beleven. Veel plezier en geluk met hem gewenst <3

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 20:06

Dankjewel Nikass :)

Nee het is zeker niet over één nachtje slapen gegaan Kevinsky. Wij zijn ook heel benieuwd!


Vandaag fotootjes gekregen van Lily in de wei.


Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Een afscheid en een welkom. Bienvenido Pampero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 00:50

Eerlijke ruil , naar jezelf en naar het paard toe :j
Veel plezier gewenst met je knappe man ! Hij lijkt erg relaxed en betrouwbaar!