Aangespannen Working Equitation clinic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 05:54

Afgelopen zaterdag organiseerde wij als de Shetlander Menritten een aangespannen WE clinic.

Ik ben me er van bewust dat er geen aangespannen WE bestaat, maar dat wil niet zeggen dat je de hindernissen niet kan oefenen.

Jaren terug ben ik eens bij een WE dag geweest in Kootwijk. Ik vond het erg leuk en leerzaam om te zien en het paste ook in mijn straatje van leuke dingen doen. Maar ik heb er nooit actief iets mee gedaan.

Bijna 2 jaar geleden ben ik gevraagd om bij het bestuur te komen van de Shetlander Menritten. Ik vroeg mezelf wel af wat ze met mij wilden, ik men tenslotte niet :+ Maar ik ben creatief genoeg om om te denken.

Zodoende kwam er vorig jaar eindelijk de TREC clinic waar ik al zo lang naar verlangde. Bedenk me ineens dat ik daar helemaal niet aan mee heb gedaan :')
Ook had ik toen al bedacht dat ik iets met de WE wilde, maar wat dat wist ik nog niet zo goed.
En om eerlijk te zijn weet ik van WE ook veels te weinig af in tegenstelling tot de TREC.


Aandachtig luisteren

Afbeelding


Met de TREC clinic hadden we last moment een switch in instructrice en zij kwam uit de WE wereld.
En toen kwam ik op het idee om toch ook een WE clinic te gaan organiseren. En zo geschiedde :D


Eerste hindernis;

L insturen, halthouden, belletje trek, L achterwaarts

Afbeelding


Voordeel van bestuurslid zijn is dat je mee kan doen met je eigen bedachte clinic en die kans liet ik niet aan me voorbij gaan. Dus behalve een aangespannen variant kwam daar ook de lange lijnen/ dubbele teugel les bij.


Even opletten weer

Afbeelding


Ik ben ooit begonnen met Bam om hem voor de kar te zetten, maar na jarenlang geld verkwisten en 2 ongelukken ben ik daar mee gestopt. Hij kan nog steeds slepen en lange lijnen maar ik doe er eigenlijk niks mee.


Lekker nonchalant met die zweep zo :')

Afbeelding


Dus toen ik mezelf had opgegeven moest ik er weer aan geloven.
Althans dat was mijn voornemen, het liep allemaal net even iets anders :Y)


Eitje

Afbeelding


We hebben welgeteld 1 keer geoefend in aanloop naar deze dag.


Stilstaan kunnen we heel prima

Afbeelding


Maar dat mocht de pret niet drukken, ik weet dat we het kunnen.
We zijn sinds een klein jaar ook sporadisch bezig met R+ dus ik dacht we gaan er gewoon een leuke dag van maken en we zien wel hoe het gaat.


Ringsteken

Afbeelding


Ik moet eerlijk zeggen ik was positief verrast. Hij was zo braaf, deed exact wat ik vroeg en zelfs meer.
Hij ging netjes stilstaan na elke oefening (niet altijd handig) en werkte hard en dacht goed mee.
Zo goed zelfs dat ik tijdens het rondsturen een drafje probeerde.


Even poseren

Afbeelding


Helaas zag de instructrice dat en zij vond dat we de hindernissen prima in draf konden afleggen -O-


<3

Afbeelding



Het hele parcours;
L, bellen, L achteruit
Klavertje 3
Slalom
Halthouden
Waterbak
Ringsteken




Bloopers :+




En daar sneed ik mezelf gigantisch mee in mn vingers.
Bij het plannen van het ringsteken had ik al gezegd doe voor de lange lijners de kleine ringen (4 cm) maar. Dat is eerlijker, zij (wij) lopen slechts. De menners hebben het moeilijker, ergo grotere ringen (5 cm).


Valsspelen O:)



Maar ik wist natuurlijk niet dat ik moest draven.
Na een paar mislukte pogingen mocht ik dan toch ook maar een grote ring 8-)


Succes



*\o/*


We hebben als deelnemers en ook als bestuur veel lol gehad en vooral veel bekijks.
We waren zo populair dat ze zelfs van het blad de Mensport zijn komen kijken en interviews hebben afgenomen van de deelnemers :wow:

Ik zal kwa WE en al helemaal kwa LL veel dingen verkeerd gedaan hebben, maar het ging me om de lol en dat is gelukt.


En ja het is een houten speelgoed zwaard :')

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 07:13

Wat gaaf! Jammer dat ik dit helemaal gemist had. Had me erg leuk geleken.

imaudy
Berichten: 5039
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 03:38

Leuk hoor! Hoop dit ook eens te doen met mijn minipaardje :D

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 07:20

_Nelleke_ schreef:
Wat gaaf! Jammer dat ik dit helemaal gemist had. Had me erg leuk geleken.


Ah wat zonde, het was echt ontzettend leuk om te doen.


imaudy schreef:
Leuk hoor! Hoop dit ook eens te doen met mijn minipaardje :D


Doen! :D

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:23

Geweldig.
Jullie hebben gewoon een nieuwe WE discipline gemaakt en lekker lol ermee beleefd.
Ziet er echt zo leuk uit.

Akshay
Berichten: 2062
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:42

Ha wat super leuk om zo te doen! :) Leuke foto's ook!

Ik heb 2 maanden terug ook zoiets gedaan. Er was een WE clinic in de buurt en ik wilde graag met mijn jonge paard (5,5) op stap, maar die is nog niet onder het zadel. Mijn idee was ''gekke dingen in de bak en daar aan de lange lijnen tussendoor en eventueel wat extra dingen doen is training zat voor hem''

wij hebben ons ook echt geweldig goed vermaakt toen :))
Afbeelding
Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:57

Oh wat ontzettend leuk om te zien dit, erg creatief bedacht! Ik moest hard lachen om je valsspeel-video :))

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:55

Wat leuk om te zien en wat deed Bam het goed!

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:54

Hé wat leuk om tegen te komen op bokt. Ik heb ook meegedaan :D
Wat was je pony braaf!
Was heel leuk om zo eens op een andere manier bezig te zijn! Kijk altijd uit naar nieuwe activiteiten *\%/*

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 17:06

Sabbientje schreef:
Geweldig.
Jullie hebben gewoon een nieuwe WE discipline gemaakt en lekker lol ermee beleefd.
Ziet er echt zo leuk uit.


Dankjewel :D


Akshay schreef:
Ha wat super leuk om zo te doen! :) Leuke foto's ook!

Ik heb 2 maanden terug ook zoiets gedaan. Er was een WE clinic in de buurt en ik wilde graag met mijn jonge paard (5,5) op stap, maar die is nog niet onder het zadel. Mijn idee was ''gekke dingen in de bak en daar aan de lange lijnen tussendoor en eventueel wat extra dingen doen is training zat voor hem''

wij hebben ons ook echt geweldig goed vermaakt toen :))
[ [url=m/949PO1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zr9yMo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf!!
En ja zo leren ze het spelenderwijs.


Suikerspinda schreef:
Oh wat ontzettend leuk om te zien dit, erg creatief bedacht! Ik moest hard lachen om je valsspeel-video :))


O:)
Ik dacht serieus dit kan ik, man wat viel dat tegen.


vilheide schreef:
Wat leuk om te zien en wat deed Bam het goed!


Ja heerlijke vent <3


lies1998 schreef:
Hé wat leuk om tegen te komen op bokt. Ik heb ook meegedaan :D
Wat was je pony braaf!
Was heel leuk om zo eens op een andere manier bezig te zijn! Kijk altijd uit naar nieuwe activiteiten *\%/*


Haha, kleine wereld zo. Jullie hebben anders ook heel hard gewerkt.
Voor volgend jaar heb ik al meerdere ideeën, nu nog verder uitzoeken hoe en wat.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:11

Wat leuk. Wij hebben een paar weken geleden een TREC training aan de had gedaan. Het is idd gewoon leuke dingen doen samen.

Lize_1
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-01-12

Re: Aangespannen Working Equitation clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:47

Super leuk!! Shetland pony's zijn ook heel veelzijdig.

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:14

Echt onwijs leuk! Eindelijk iets waar de mini's ook de show kunnen stelen. Dit zou ik graag vaker zien :j

Jorex

Berichten: 9935
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:59

Super leuk!

Ik zit nog te wachten op foto's en video's, ik heb later meegedaan met beide heren voor de sulky. Ik heb in galop met ringsteken ook vals gespeeld anders duurde het te lang voordat ik het onder de knie had. Dus toen heeft ze het zwaard ff aan me gegeven. :+
Ik denk dat mijn jongste uk vol in de mensport komt met zijn lange dromerige manen en expressieve manier van lopen. Hij kon niet echt tegen het wachten, dus hij kwam helemaal hyper binnen. En ik hoor mijn moeder en mezelf op jouw filmpje. "Doch us even rustich", tegen de jongste en de oudste mocht niet in de dozen snuffelen hahaha. Friezen een end van huis xD