Update rescues

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Update rescues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 14:11

Dingo (hond van de ketting gered) maakt het goed, hij heeft Beer ook helemaal weer speels gemaakt en die is als gevolg daarvan lekker afgevallen. Holly, de oudere hond heeft er een tumor bij aan haar voorpoot ze heeft er verder geen last van, maar ze wordt nu wel heel oud en magertjes.

Van de poezen die ik voor de kerst geadopteerd heeft, leeft alleen Maria nog want Jacoba is met de Paas aangerden en is als gevolg daarvan overleden. Maria is een echte diva, ze is de poezenzussen Tyra en Tina (als kleine kittens gevonden) de baas. De kater Pompom niet, die is weer alle katten en honden de baas en zelfs niet bang voor de paarden. (Pompom heb ik als oudere kat geadopteerd).
Hier een foto van Dingo en Maria samen:

Afbeelding

Wat de watersituatie betreft, 1 put is gedempt, de andere hebben nog heel weinig en ik ben al jaren aan het kamperen in huis, met 1 x per dag de WC doortrekken, plassen op het bidet, 1 x per week douchen en de was naar de wasserette brengen om water te besparen, maar nu dat de eigenaar de ruïne wil gaan opknappen en gaan verhuren komt er ineens wél een boorgat, want ja van nieuwe huurders kun je niet gaan verwachten dat ze zo leven. Dus is er een wichelroede loopster geweest om te kijken waar water zit.
Een buurvrouw van me gaat verhuizen dus ik heb wat meubels gehad waar ik erg blij mee ben en ze had eerder ook al voerdepsensers voor de hondne en katten gegeven en dekens en kleedjes enzo voor in de hokken. een vaste huisoppas van me heeft onlangs zakken voer en zaagsel gebracht (en helaas ook covid, twee weken ziek van geweest), en die stuurt af en toe wat geld voor de paarden, maar verder is het wel een beetje opgedroogd met donaties, dus het is best zwaar voor me, moet elk dubbelte omdraaien en ben inmiddels meer dan twintig kilo afgevallen.
Ik zou gratis hooi krijgen van een de man die strandritten doet, maar dat zijn uiteindelijk maar drie grote balen geweest en toen was hij kwaad omdat ik teveel zeurde als het op was.
(Terwijl hij letterlijk had gezegd "als het op is bel je maar, het is maar tien minuten rijden")
Nog veel spanning gehad om hooi van mijn normale leveraar omdat zijn voorraad op begon te raken. Ik kan wel per baal kopen, maar niet ene voorraad bij een ander van meteen 500 euro ofzo, dus ik zag het niet meer zitten, maar gelukkig is er tot nu toe elke aand nog wel een baal voor mij en begint het gras nu weer te groeien en kan hij dus van het voorjaar weer maaien.
De omheining naar het zijland is weggehaald (ligt nog wel op de grond, hoop dat ze het binnenkort opruimen).

Enfin de paarden. Ik heb de hele zomer steeds 1 paard per dag gedaan (soms 2) en dat betekende dat ik Olímpio en Vincent 2 x in de week reed, op de weg of op het land.
Met Pocotó heb ik gewandeld en gelongeerd (springen aan de longe bleek ik haar een groot plezier mee te doen) maar niet veel gereden want ze wordt nog steeds hyper nerveus als je er op zit en ikje moet veel sturen om haar een beetje normaal te laten lopen en ik had niet altijd zin in haar gedribbel en gedoe en het is nou ook niet zo dat het noodzakelijk is dat ze bereden wordt.
Met Gandhi heb ik veel handwerk gedaan en hij is eindelijk weer gewend aan het zadel, met borsttuig en staartriem en beugels naar beneden in alle gangen en ik heb ook wel op en af gestegen aar verder ben ik nog niet gekomen. Ook langs de weg gelopen en vrachtverkeer enzo vindt hj wel eg, maar hij blijft rustig bij me staan.
Met Chico heb ik los gewerkt in en buiten de longeersingel en hij kan zijwaarts, wending om de voorhand en om de achterhand, achterwaarts etc. Ook met hem langs de weg gewandeld en vuil geraapt uit de bermen oa.
Nu het vroeger donker wordt doe ik niet zo veel meer met ze behalve verzorging.

Enfin fotootjes, ze waren nat van de regen en hebben allemaal gerold dus lekker vies. (Een foto van Olímpio is van gisteren en daarop is hij droog)

Vincent en Olímpo vallen altijd wat in om deze tijd, maar dat is ook zo weer bij getrokken. Heeft denk ik met de leeftijd en verharing te maken.

Vincent:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olímpio:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pocotó:
Afbeelding

Afbeelding

Gandhi:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chico:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Update rescues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:33

Ondanks alle goede bedoelingen is het leven daar wel heel zwaar voor je , je zit blijkbaar ook niet echt in een gebied waar je ritjes kunt aanbieden om wat geld binnen te krijgen.
Jammer vd hooiboer die zich niet aan de afspraak houd….niets verplicht maar als je zegt bel maar moet ook niet boos worden en niets meer laten horen. Hopelijk vindt de wichelroede loper een waterput dat maakt het weer een beetje makkelijker.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 11:47

Ja er zijn water aders gevonden en er komt dus wel een boorgat en dat betekent in elk geval weer voldoende water en een zorg minder. Weet alleen niet wanneer.
Ik kan geen ritjes aanbieden omdat dit paarden zijn met gebruiksaanwijzing en Olímpio loopt tegen de dertig. Er kan wel iemand op als ik meeloop bv of ze moeten goed kunnen rijden en dan is een beetje langs de weg stappen of op het land, ook niet zoveel aan als er verderop strandritten worden aangeboden.
Voorheen kon ik nog een leuke rit van drie of zes kilometer over zandpaden doen (en heb dat ook wel gedaan met vrijwilligers, waar ik nu ook geen geld meer voor heb, want je moet ze wel eten geven), maar dat is nu allemaal omheind met hekken met sloten afgesloten sinds het een nieuwe eigenaar heeft
Anders had ik zeker in die richting iets gedaan ik heb geen bak, anders kon ik nog iets met lessen, want daar wordt wel om gevraagd.
Ik heb nu tekeningen in een winkel etalage die tijdschriften enzo verkoopt en op een goed punt zit naast een snackbar en bij het punt waar alle bussen aankomen en vertrekken Ze heeft ook een portfolio binnen liggen en wellicht komt daar nog wat uit.
Oa deze oudere
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en deze nieuwere
Afbeelding

Afbeelding


Ik wil trouwens degene bedanken die de foto van Gandhi genomonieerd heeft voor Uitgelicht

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Update rescues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:28

Wat mooi dat jij dit allemaal doet. Op je fotos zien je dieren er heel blij uit. Heel veel succes met alles

hannelot
Berichten: 970
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:50

sorry maar hoe maak je een topic ik weet dat niet :P

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 12:55

hannelot schreef:
sorry maar hoe maak je een topic ik weet dat niet :P


Bovenaan de rij met onderwerpen waar je het wilt plaatsen vind je een knop met "nieuw onderwerp". Daar moet je op klikken.

Dandelion07 schreef:
Wat mooi dat jij dit allemaal doet. Op je fotos zien je dieren er heel blij uit. Heel veel succes met alles

Dank je wel, ze zijn er allemaal al jaren, Chico al meer dan tien jaar, maar ze zijn allemaal zielig en gebroken aangekomen en het heeft bij sommigen lang geduurd voordat het licht in de ogen aan ging en er weer vertrouwen in mensen was.
Vincent was de laatste die aan kwam in 2019 (toen had ik nog af en toe geld van mijn ouders, maar die zijn beide, binnen een week van elkaar, begin vorig jaar overleden) zijn verhaal kun je lezen in dit topic [PP] [VOLG] Nieuwe rescue

hannelot
Berichten: 970
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:37

Lusitana schreef:
hannelot schreef:
sorry maar hoe maak je een topic ik weet dat niet :P


Bovenaan de rij met onderwerpen waar je het wilt plaatsen vind je een knop met "nieuw onderwerp". Daar moet je op klikken.

dankjewel!

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:15

Mooi die tekeningen, en heel schattig die fotos waarop ze rollen ;)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Update rescues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 19:58

Dank je wel.
Chico probeert er altijd tussen te komen als Vincent rolt, wat dat is de zwakste in de groep en Chico de beschermer die is ook altijd het eerst bevriend met nieuwe paarden en haalt paarden die ruzie hebben uit elkaar.
Daarom staat zijn voorkant op de foto van rollende Vincent.