Moeder en dochter tussen de heide

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zebrastreep

Moeder en dochter tussen de heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 18:24

Disclaimer: Ik zag in een ander topic dat mensen heen vielen over het tussen de heide lopen met het paard. In dit geval zijn de foto's genomen op het pad van een mountainbike route die tussen de heide doorloopt. Het goed plaatsen van de paarden was daardoor ook niet gemakkelijk.

Mijn twee Fjordenkinderen zijn een aantal weken geleden op de foto gezet in het natuurgebied vlakbij stal. En niks is lastiger dan twee paarden met het niveau van een kleuter op de foto te zetten. Stilstaan kwam niet voor in het woordenboekje. Hun welvaartsbuik is gekomen door een lange vakantie door het warme weer en het emmertje bij Ofira die wat aan het overlopen was van alle nieuwe indrukken onder het zadel. Ik heb ze daarom lekker even een aantal weken vrij gegeven.

Udith en Ofira zijn twee prachtige Fjordenmerries. Udith is inmiddels al 23 jaar oud maar is begonnen aan haar tweede jeugd. Udith woont al 22 jaar op deze stal en kent de omgeving maar al te goed. Een wijs paard met veel levenservaring. Udith is altijd fokmerrie geweest maar geniet bij mij nu van rustige ritjes met haar bijrijdster en van het buitenleven. Udith is in mijn bezit sinds mei 2016.

Ofira is mijn eigen gefokte merrie uit Udith. Ofira is geboren op deze stal en vanaf de dag dat ze geboren werd in mijn bezit. Ik heb daardoor een hele leuke klik met haar. Ofira is inmiddels 4 en licht on het zadel aan het werk we nemen de tijd. Het is alleen nog wel een losgeslagen Fjord die veel duidelijke grenzen nodig is. Maar ze pakt het werk goed op!

Ik kan nog uren over ze doorkletsen maar ik denk dat de foto's al voor zich spreken.

1.
Afbeelding

2. Udith mag er zeker nog zijn ondanks haar leeftijd. Afgelopen zaterdag is Udith nog reservekampioen geworden bij de Stermerries.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Weer samen een foto
Afbeelding

5. Mijn trots , ze is precies geworden zoals ik voor ogen had. Met name haar lange voorpluk wat echt een eye-catcher is geworden.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! De foto's zijn gemaakt door Britt Sibie fotografie.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

MerleSimone

Re: Moeder en dochter tussen de heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:33

Heel mooi! Ze kleuren prachtig bij de heide <3

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:53

Prachtige foto's van twee prachtige paarden <3

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 06:15

Mooie foto’s zo! Ze kleuren er goed bij.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 07:56

Namens de mountainbikers bedankt :+

Super mooie platen en een fijn stel heb je daar staan.

schrik wel van de nog al overrijke conditie waar ze in verkeren

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 07:57

Mooie plaatjes zo!

“Horses were never wrong. They always did what they did for a reason, and it was up to you to figure it out.”
― Jeannette Walls, Half Broke Horses

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-22 08:25

MarliesV schreef:

Ik mountainbike zelf ook maar de conditie van de paden waren tijdens de shoot echt al te slecht om te fietsen. Het was na de enorme periode van droogte het is ontzettend mul op dit gedeelte. Dus het hersteld gewoon weer goed na een flinke regenbui die we hier ook alweer hebben gehad. Heb ook een moment uitgekozen waarbij het tegenkomen van fietsers zeer klein is en dat is ook niet gebeurd.

Overrijke conditie heb ik in de beginpost uitgelegd. Ze hadden vakantie gehad vanwege het extreme warme en droge weer. Ofira begon wat te protesteren onder het zadel en spanning te vertonen het was net even teveel allemaal. Dus ik heb haar 3 weken lekker haar gang laten gaan ( inmiddels weer gereden en veel minder spanning) haar emmer liep een beetje over. Ze blaast ook wat op door het gras. 3 dagen paddock en ze ziet er weer goed uit.

Udith ben ik vergeten te melden heeft een hangbuik door het enorm aantal veulens die ze heeft gehad. Haar bouw is daardoor ook laten we zeggen bijzonder geworden :') Ik zie haar liever ook wat dikker aangezien ze de winter ook 24/7 buiten staat en met haar leeftijd het wel wat moeilijker begint te krijgen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:51

ik vind ze prachtig.

Udith heeft echt een mega zachte uitstraling met haar lieve oogjes. echt een moeder <3

Lenny.
Inmiddels L2 + 7

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:58

mooie foto´s

Keep calm and love horses

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:10

Zebrastreep schreef:
MarliesV schreef:

Ik mountainbike zelf ook maar de conditie van de paden waren tijdens de shoot echt al te slecht om te fietsen. Het was na de enorme periode van droogte het is ontzettend mul op dit gedeelte. Dus het hersteld gewoon weer goed na een flinke regenbui die we hier ook alweer hebben gehad. Heb ook een moment uitgekozen waarbij het tegenkomen van fietsers zeer klein is en dat is ook niet gebeurd.

Overrijke conditie heb ik in de beginpost uitgelegd. Ze hadden vakantie gehad vanwege het extreme warme en droge weer. Ofira begon wat te protesteren onder het zadel en spanning te vertonen het was net even teveel allemaal. Dus ik heb haar 3 weken lekker haar gang laten gaan ( inmiddels weer gereden en veel minder spanning) haar emmer liep een beetje over. Ze blaast ook wat op door het gras. 3 dagen paddock en ze ziet er weer goed uit.

Udith ben ik vergeten te melden heeft een hangbuik door het enorm aantal veulens die ze heeft gehad. Haar bouw is daardoor ook laten we zeggen bijzonder geworden :') Ik zie haar liever ook wat dikker aangezien ze de winter ook 24/7 buiten staat en met haar leeftijd het wel wat moeilijker begint te krijgen.

Ik dacht dat de smiley alles zou verklaren over de mtb route, was een geintje omdat mensen zo vallen over bepaalde plaatsen voor een foto ;-)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-22 13:55

MarliesV schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik dacht dat de smiley alles zou verklaren over de mtb route, was een geintje omdat mensen zo vallen over bepaalde plaatsen voor een foto ;-)

Ah excuses! Was nog niet helemaal wakker :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:55

No worries, had wel door dat je de smiley had gemist :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie