Mijn twee Fjordenkinderen zijn een aantal weken geleden op de foto gezet in het natuurgebied vlakbij stal. En niks is lastiger dan twee paarden met het niveau van een kleuter op de foto te zetten. Stilstaan kwam niet voor in het woordenboekje. Hun welvaartsbuik is gekomen door een lange vakantie door het warme weer en het emmertje bij Ofira die wat aan het overlopen was van alle nieuwe indrukken onder het zadel. Ik heb ze daarom lekker even een aantal weken vrij gegeven.
Udith en Ofira zijn twee prachtige Fjordenmerries. Udith is inmiddels al 23 jaar oud maar is begonnen aan haar tweede jeugd. Udith woont al 22 jaar op deze stal en kent de omgeving maar al te goed. Een wijs paard met veel levenservaring. Udith is altijd fokmerrie geweest maar geniet bij mij nu van rustige ritjes met haar bijrijdster en van het buitenleven. Udith is in mijn bezit sinds mei 2016.
Ofira is mijn eigen gefokte merrie uit Udith. Ofira is geboren op deze stal en vanaf de dag dat ze geboren werd in mijn bezit. Ik heb daardoor een hele leuke klik met haar. Ofira is inmiddels 4 en licht on het zadel aan het werk we nemen de tijd. Het is alleen nog wel een losgeslagen Fjord die veel duidelijke grenzen nodig is. Maar ze pakt het werk goed op!
Ik kan nog uren over ze doorkletsen maar ik denk dat de foto's al voor zich spreken.
1.

2. Udith mag er zeker nog zijn ondanks haar leeftijd. Afgelopen zaterdag is Udith nog reservekampioen geworden bij de Stermerries.

3.

4. Weer samen een foto

5. Mijn trots , ze is precies geworden zoals ik voor ogen had. Met name haar lange voorpluk wat echt een eye-catcher is geworden.

6.

Bedankt voor het kijken! De foto's zijn gemaakt door Britt Sibie fotografie.