Mijn lymewarrior, Aquito de lusitano

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EarthFocus

Mijn lymewarrior, Aquito de lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-22 22:24

Hoe mijn maatje veranderde in een hoopje ellende en hoe hij nu weer opknapt ♡

Een paar maanden geleden namen de spieren van Aquito in een week tijd enorm af, hij werd mager, liep steeds kreupel op verschillende benen, ontwikkelde een wintervacht midden in de zomer en ik moest hem wel scheren, want het was te warm.

Angst gierde door mijn lijf, mijn beste maatje mankeerde iets en ik wist niet wat.
Bloed laten prikken door de dierenarts, die dacht dat hij Cushing zou hebben.
Het is mogelijk, maar hij is pas 11 en was voordat de spierafname en wisselende kreupelheden begonnen echt kerngezond.
Iemand wees mij erop dat het de ziekte van Lyme kon zijn en ik heb erop gestaan dat ze ook dat zouden testen.

Ik kreeg de eerste uitslag binnen, een worm die zich jaren geleden heeft ingekapseld is eruit gekomen en Aquito had dus een wormbesmetting die enkel met een injectie met ontwormingsmiddel te bestrijden was. Ook zou hij een infuus met vitamine en mineralen krijgen.

Een aantal dagen later kreeg ik de uitslag van de Borelia (Lyme). Aquito bleek de ziekte van Lyme te hebben bovenop de wormbesmetting.

Wekenlang heb ik mij zorgen gemaakt, de dierenarts is de eerste week iedere dag gekomen om hem antibiotica te spuiten en vitamine infuus te geven.
Na een week ging ik over op de poedervorm van antibiotic, waar hij nu zijn vijfde week van ingaat.
Drie weken lang heeft hij het tweemaal daags gekregen en de eerste twee weken was er geen vooruitgang, enkel maar achteruitgang.
Maar toen we de derde week ingingen merkte ik dat Aquito meer zichzelf werd en energie kreeg.
Ook was hij qua gewicht een heel stuk bijgetrokken door extra veel eiwitten en vetten.

Hij is er nog niet, hij mist nog spieren en conditie, maar hij is weer zichzelf en zit goed in zijn vel!

De eerste foto is hoe hij er op zijn slechtst aantoe was.

De overige foto's zijn van afgelopen donderdag.

Kijk en hopelijk genieten jullie net als ik van de vooruitgang!

Hier was hij dusdanig ingevallen, afgevallen, dat ik echt bang was hem kwijt te gaan raken. Hij had geen energie, struikelde veel en was niet Aquito...

Afbeelding

En nu 5 weken later...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The best therapist never said a word to me...
They look into my soul and he knows everything.

Marigo

Re: Mijn lymewarrior, Aquito de lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:49

Wat fijn dat het goed gaat en de behandeling helpt! Hij ziet er goed uit!
Je verhaal is heel herkenbaar. Ook hier begin van dit jaar een zelfde traject voor Lyme gehad. Week intraveneuze antibiotica en daarna 8 weken poeder. Ook mijn lieverd is enorm opgeknapt. Maar wel eerst een pittige periode gehad nadat de antibiotica klaar was en het herstel van de darmflora moest komen. Daarvoor kan ik je aanraden echt samen met een holistische DA te gaan samenwerken.
Heel veel beterschap nog en hoop dat deze stijgende lijn zo blijft!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-22 23:15

Marigo schreef:
Wat fijn dat het goed gaat en de behandeling helpt! Hij ziet er goed uit!
Je verhaal is heel herkenbaar. Ook hier begin van dit jaar een zelfde traject voor Lyme gehad. Week intraveneuze antibiotica en daarna 8 weken poeder. Ook mijn lieverd is enorm opgeknapt. Maar wel eerst een pittige periode gehad nadat de antibiotica klaar was en het herstel van de darmflora moest komen. Daarvoor kan ik je aanraden echt samen met een holistische DA te gaan samenwerken.
Heel veel beterschap nog en hoop dat deze stijgende lijn zo blijft!

Gelukkig is jouw paard er ook helemaal bovenop gekomen!
Aquito krijgt probiotica die speciaal door een dierenarts is ontwikkeld en als zijn antibiotica kuur afgelopen is, dan krijgt hij nog een vitamine infuus en komt er een lymfedrainage therapeut/masseur, om alle afvalstoffen af te kunnen laten vloeien!

Ook heb ik het nummer van een holistische dierenarts gekregen, mocht het niet helpen. Maar tot nu toe heeft hij geen last van zijn darmen. Hij heeft nog geen enkele keer ook maar een lichte vorm van dunne mest gehad. Wat dat betreft is hij ijzersterk gelukkig!

The best therapist never said a word to me...
They look into my soul and he knows everything.

Elisa2

Re: Mijn lymewarrior, Aquito de lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:32

Ah wat sneu en wat fijn dat hij weer aan het opknappen is! hij ziet er nu weer goed uit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie