Het monster van Loch Ness

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GUSTIxBILL

Het monster van Loch Ness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-22 20:33

Een van mijn paarden moet door een blessure onbelast getraind worden.
En hoe beter als door te gaan zwemmen in het meer vlakbij onze geweldige stal (in overleg met de dierenarts) voor wat afwisseling?

Bij deze, geniet mee, en zoek het verschil tussen het monster van Loch Ness en mijn First Choice aka Fristi

Beginnend met mijn vriend die hem aan het water laat wennen (alhoewel wennen, vooral tegenhouden). En ik die niet nat wou worden en aan de kant bleef staan.
Afbeelding
Afbeelding

Echter merkte we dat hij in mijn vriend niet het vertrouwen vond om toch het echte diepe in te gaan. Dus hup, de schoenen maar uit en volledig net gekleed het water in.
Eerst nog aan de longe dat ik zelf kon staan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar uiteindelijk gewoon het korte touw aangeklikt en samen gaan zwemmen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De beelden hoe ik als verzopen kat het water uitkwam zal ik jullie maar besparen :’)

Hier nog 2 filmpjes van onze geweldige tijd samen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:34

Wordt die deken niet enorm zwaar? Waarom doe je die tijdens het zwemmen niet gewoon af en daarna weer op?

Wat dapper dat hij zo het water ingaat!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-22 20:42

Suzanne F. schreef:
Wordt die deken niet enorm zwaar? Waarom doe je die tijdens het zwemmen niet gewoon af en daarna weer op?

Wat dapper dat hij zo het water ingaat!

Omdat letterlijk 30sec zonder deken bij hem eindigt in bultjes en uitslag waar hij weken last van heeft.
Vandaar ook elke keer zo een korte stukjes.
Zijn in totaal denk ik 10min in het water geweest. Waarvan nog geen 2-3min in tussenpauzes gezwommen.

Hier was het echt kiezen tussen 2 kwade. Zeker aangezien het eigenlijk ook niet de bedoeling was om echt te zwemmen. Bedoeling was gewoon in het water heen en weer wandelen zoals met een aquatrainer, alleen dan in de natuur. Echter trok hij (net zoals onder het zadel) zelf naar het diepe, keer op keer. Dus heb ik hem overgenomen om te zien hoe ver hij durfde en zou gaan als ik zou volgen.

Tevens viel de zwaarte van het deken gelukkig mee. Hebben we na het zwemmen ook direct afgedaan om te wisselen met een droge die in de auto lag. Maar extreem verschil in gewicht was er (gelukkig) niet.
Ik snap je zorgen, maar we hebben echt gekeken naar wat hij aangaf en naar hem geluisterd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:23

De dekens zijn ook gemaakt om in de regen gebruikt te worden, denk niet dat deze extreem zwaar wordn eigenlijk :)

Hele leuke foto's en filmpjes.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

PipMarly

Re: Het monster van Loch Ness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:13

Ziet er heel leuk en fijn uit! Weet alleen wel dat wanneer je echt je paard laat zwemmen de belasting juist hoog is. Dut is anders dan bij mensen. Wanneer je echt onbelast wilt trainen dan kun je beter je paard door het water laten lopen ipv zwemmen.

Dierenfysiotherapeut in Overijssel

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-22 10:16

Dank je wel voor de tip. Weer iets geleerd.
Dit houd ik zeker in het achterhoofd voor volgende keer.
Hij heeft last van zijn knieën, wat met correct bekappen volledig onder controle is.
Echter heeft mijn smid ergens een fout gemaakt waardoor op nog geen 3 weken alle spieren weg waren en hij dit keer de stand iets te rigoureus heeft moeten aanpassen. Met gevolg dat zijn knie weer opspeelde. En vandaar in overleg met de da beslissing voor momenteel zijn spieren weer aan te sterken. In principe zou dit ondertussen ook weer onder het zadel mogen. Maar dit is voor hem een fijnere manier

En zoals gezegd, heb ik vooral naar hem en zijn lichaam gekeken en is het zwemmen elke keer in Max 10-20seconden geweest waarna hij weer aarde onder zijn hoeven had.
Hij was het lijdend persoon, en verder heb ik vooral moeite gedaan om niet te verdrinken en hem tegen te houden
Aangezien hij groter is als mij :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:27

PipMarly schreef:
Ziet er heel leuk en fijn uit! Weet alleen wel dat wanneer je echt je paard laat zwemmen de belasting juist hoog is. Dut is anders dan bij mensen. Wanneer je echt onbelast wilt trainen dan kun je beter je paard door het water laten lopen ipv zwemmen.

Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ze bij de watertherapeuten een loopband erin hebben liggen? Wist niet dat zwemmen belastender is.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-22 08:28

Shenavallie schreef:
PipMarly schreef:

Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ze bij de watertherapeuten een loopband erin hebben liggen? Wist niet dat zwemmen belastender is.

Ik ook niet.
Op dat gebied wel heel blij met bokt en hun adviezen.
Je leert dagelijks bij

Rule_Breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:32

Monster van Loch Ness :D
Eens dat training in het water zwaar is vooral ook met een deken op die zich volzuigt met water.

Alive and OK :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie