Eerste jaar met Kaika

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mariska_vD

Eerste jaar met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-22 16:19

Precies een jaar geleden kwam mijn grootste droom uit, een eigen paard!
Na heel lang paarden te hebben gereden voor andere mensen was het tijd voor een vriendje die echt bij mij hoort.
Helaas had ik niet veel geluk in mijn zoektocht waardoor ik eigenlijk alles wat ik in mijn droompaard zag heb laten vallen in de hoop dat ik zo mijn maatje kon vinden. Toen zag ik ineens op bokt een advertentie van mijn droompaard! Een jonge Frederiksborger ruin, nog groen en mooi groot. Het ging om Kaika (Honestas Kaiser Karl) die ik al vaker in topics voorbij heb zien komen en waar ik stiekem al verliefd op was! Zo snel mogelijk gereageerd op de advertentie met in mijn achterhoofd het idee dat zo'n prachtig paard mij toch niet gegund zou worden. Van het 1 kwam het ander en zijn we wezen kijken bij Kaika. Ik was zo onder de indruk van hem, zo'n imponerend, groot en machtig paard (begrijp me niet verkeerd, ik heb altijd erg grote paarden gereden maar dat waren ranke kwpn paarden en dit was echt een paard!). Hierna snel weer een afspraak gemaakt om een tweede keer te kijken. Onder het zadel was Kaika nog erg groen maar de tweede keer mocht ik op hem stappen. Ik vond het zo spannend maar toen ik zat verdween alle spanning, wat gaf hij een fijn en safe gevoel <3

Afbeelding

Hierna snel een afspraak gemaakt om hem te laten keuren en een klein maandje later had ik ineens mijn eigen paard!

Afbeelding

Eenmaal thuis namen we lekker de tijd voor alles en deden we alles op zijn eigen tempo. We hadden ook nog geen zadel dus werkte lekker vanaf de grond. Na een tijdje mochten we een zadel van een stalgenootje passen en ben ik er daarmee op geklommen. Helaas lag het zadel toch niet lekker maar omdat hij zo braaf was zijn we zonder zadel verder gegaan tot de zadelmaker kwam.

Afbeelding

In september werd het nog mega lekker weer en heeft Kaika gelijk zijn eerste kennismaking met het strand gehad! Met het strand als achtertuin is het natuurlijk de bedoeling daar heel veel tijd door te brengen! De volgende dag zijn we gelijk wezen zwemmen in de zee wat echt 1 van onze hoogtepunten was

Afbeelding

De winter was niet mega bijzonder, Kaika deed het super! We reden ons eerste wedstrijdje, een f2 proefje omdat de galop nog niet bevestigd was dus lekker voor zijn vertrouwen en de ervaring.
In december kwam de tandarts voor Kai. Helaas bleek dat hij een slechte voortand had en dat deze getrokken moest worden :( . Gelukkig kon hij deze er zelf uithalen en hoefde Kaika daar niet helemaal voor naar de kliniek toe. De wond is zonder problemen super mooi genezen en gaat nu met een fietsenrekje door het leven die hij ook maar al te graag laat zien :')

Afbeelding

In februari kwam Juud-Did-It langs voor zijn eerste shoot! Hij heeft zich voorbeeldig gedragen en wat zijn er super toffe foto's uit gekomen <3

Afbeelding

In maart vond ik hem klaar voor ons eerste buitenritje er op. Na heel veel wandelingen naar het strand, dorp en door de landen voelde het goed om er op te gaan. Gewapend met 2 paarden die allebei niet voorop bleken te durven 8)7 gingen we naar het dorp. Kaika heeft gelijk de hele weg voorop gelopen en nam de andere paarden mee op sleeptouw XD

Afbeelding

In maart maakte we onze eerste echte strandrit!! Dit was zo erg genieten tot we op de terugweg waren. We reden langs een land waar een boer al een beetje raar deed. Toen wij er net voorbij waren kwam de boer ineens met tractor de weg op en kwam vol gas op ons af. Ik stuurde Kai naar het midden van de weg in de hoop dat hij zou remmen maar hij gaf nog even extra gas bij... Paarden in paniek en wij lagen bijna onder de tractor, de boer is verderop gaan keren en heeft ons opgewacht om ons helemaal verrot te schelden en toeterend weg te rijden, terug naar het land waar hij aan het werk was... Ik doodsbang dat ik mijn paard had verpest en hij nooit meer langs de weg zou durven maar gelukkig koste het hem maar 1 buitenrit om van dit trauma af te komen, wat een wereldpaard!

Afbeelding

https://youtu.be/fgY8W7P_8cE

In april mocht Kaika aan de slag als opleidingspaard voor E-quine! Ze kwamen met leerlingen bij ons op stal en zijn met Kaika aan de slag gegaan. Iedereen was zo gek op hem dat ze hem ook voor de examens hebben gebruikt en iedereen is geslaagd *\o/* . Verder heeft een stalgenootje rijfoto's gemaakt en heb ik heerlijk genoten van mijn beide mannen

Afbeelding

https://youtube.com/shorts/1c0WcTd41_o

Afbeelding

Afbeelding

In mei voor de grap eens wat voltigeoefeningen geprobeerd toen ik zonder zadel reed wat hij een wonderbaarlijk goed deed! Ik dacht dat hij het doodeng zou vinden maar niets was minder waar := daarna na de voltigetraining Kaika er eens bij gepakt en in stap met de voltigespullen erop voor de grap wat oefeningen geprobeerd wat hij weer geweldig deed!!

https://youtube.com/shorts/GzZ81qEazlE

https://youtu.be/R1SqpKEPjSA

In juni lekker bezig geweest met rijden en heel veel naar buiten geweest want daar geniet hij het aller meest van! Toen het eind juni zo warm was hebben we weer heerlijk gezwommen met de paarden en wat geniet hij daar toch mega van.

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/V8jnKBygtbU

Sinds juli staan mijn mannen lekker 24/7 buiten en zijn ze echt dikke maatjes geworden. Elimar is niet zo'n sociaal paard maar Kaika vind hij nu wel een leuk gezelschap (Zolang hij de boel niet terroriseert _O- dan komt Elimar achter hem aan). Ook hebben we weer een fotoshoot gedaan bij Juud-Did-It waarvan we nu 1 foto binnen hebben gekregen <3

Afbeelding

Afbeelding

Wat hebben wij van het afgelopen jaar genoten en ik hoop dat ieder komend jaar net zo kan verlopen _/-\o_ . De doelen die ik had gemaakt om over 5 jaar te bereiken hebben we allemaal in dit jaar al gehaald! We hobbelen soms zonder tuig rond, zijn zonder zadel naar het strand gegaan, hebben een paar wedstrijden gestart, voltige gedaan en ga zo maar door. Als dit allemaal al mogelijk is in 1 jaar ben ik zo benieuwd wat de toekomst ons verder gaat brengen, ik kan niet wachten :o

Het is een iets langer verhaal geworden dan gepland maar er is zoveel gebeurd dit jaar! Hopelijk hebben jullie ook genoten van dit overzicht <3

Elimar
Honestas Kaiser Karl

Instagram: @eli.maris.kai

pien_2010

Re: Eerste jaar met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:27

Wat een ongelooflijk leuk en gaaf topic. Je hebt zo'n mooi tof paard en zo relaxed. Heel erg leuk beschreven. Ook ik ben benieuwd waar jullie over 5 jaar staan. Met de vriendschap zit het wel goed.

Geƫmigreerd naar Zuid Frankrijk de Limousin

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:33

Wat zijn jullie een match made in heaven! Super leuk om te zien hoe jullie genieten samen. Veel plezier en geluk <3

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:27

Wat en gaaf topic! Jullie zijn echt voor elkaar gemaakt <3 hou ons vooral met zulke leuke topics op de hoogte :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:22

Genieten dit topic <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:16

Wat heb je die al lekker aan het lopen en wat een lief koppie zit er op. <3

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-22 13:30

Wat een super lieve reacties! Heel erg bedankt allemaal <3
Ik ben ook echt zo blij met zijn geweldige karakter! Heerlijk paard is hij!

Elimar
Honestas Kaiser Karl

Instagram: @eli.maris.kai

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie