Samen met mijn paardje het water in.
Rory Rapunzel, aka Punzel, is een nu 11 jarige Connemara merrie die ik als veulen gekocht heb.
Ze is als vier jarige ingereden, maar de eerste paar jaar heb ik haar, in verband met haar snelle reageren, haar enthousiasme, energie, sensibilteit maar zeker ook brutaliteit, niet zelf kunnen rijden.
Ze is toen (semi) professioneel gereden voor me, waarna ik nu sinds ongeveer een jaar of 3 toenemend in staat ben om zelf op deze ferrari in Connemara verpakking te rijden. Inmiddels kunnen we het op buitenrit prima met elkaar vinden en ook in de bak gaat het tegenwoordig best goed, doen een poging tot dressuur en ook hier en daar een klein sprongetje lukt. (En daarbij wordt ze ook nog bijgereden door een ruiter die haar tussen de paarden de eventing start (B, L startgerechtigd).
Ik had echter nog nooit zonder zadel op haar gereden.. .wat natuurlijk wel zo handig is als je het water in wil. Dus domweg besloten haar te vertrouwen en zadelloos van trailer naar water gereden, wat voor mij in dit geval dus echt het meest stoere van de hele 'water-actie' was

En verder:
Wat was mijn witte stoertje fantastisch. Geen enkele reactie op feit dat ik nu zadelloos op haar zat. Wel ongelofelijk "áán" en enthousiast... Maar joh.. wat hebben we samen ongelofelijk genoten.
Eerst even samen "terrein verkennen"

Maar er al snel weer op

En zo vertrouwd dat ik wel mijn telefoon er bij durfde te pakken om even wat foto's te maken en te filmen:

Genieten:

En voor wie het leuk vind..Nog even een videotje met het uitzicht van boven af: