Bambam weet niet beter, voor Liberty was het de eerste keer.
Best spannend dus.
Ook hebben Lib en ik er een moeizaam half jaar opzitten dus ik heb nog lopen twijfelen of ik hem überhaupt wel mee zou nemen.
Maar ik dacht een goede les voor ons beide en mocht het echt niet kunnen dan breng ik hem gewoon terug naar huis.
Aangekomen op de vakantieplek. Zo mooi.

Ik heb ze een paar uur laten wennen en ben 's avonds met ze gaan wandelen naar Bennekom.
Heb van de eerste helft eigenlijk helemaal geen foto's.
Zoals gezegd heb ik met Liberty wat moeilijkheden gehad dus ik heb me gefocust op hem en niet op foto's maken.
Bovendien waren de paden daar ook niet supermooi.
Op een gegeven moment gaf hij wel echt aan moe te zijn, maar gelukkig was de pauzeplaats daar.

Pony's in de paddock gezet en zelf lekker aan de pannenkoek gegaan

Met uitzicht op de jongens natuurlijk.

Na bijna drie kwartier ons pad weer verder gevolgd.

Dag één sloten we af met 11 km.
Dus dag 2 besloten het een stuk rustiger aan te doen.

Rondje van ongeveer 5 km gemaakt in Wageningen-Hoog. Bam had veel meer gekund, maar ik wilde me aanpassen aan Liberty.
's Avonds lekker gebarbecued op de wei

Dag 3 de zadeltassen er weer bijgepakt en hup we gingen weer op pad richting Renkum.

Het doolhof

Liberty door de waterval heen. Hij stak steeds zn neus er doorheen, maar door de druppels op mn telefoon drukte mn telefoon steeds niet af

Inmiddels weer op de terugweg, zoals gewoonlijk Bam voorop

En Liberty naast mij

We waren precies voor de bui terug, wederom 11 km gedaan. Liberty kon het prima bijhouden.
Dus voor de regen losbarstte de heren ingepakt.

Eigenlijk wilde ik dag 4 nog naar de heide. Maar Liberty had het zo goed gedaan dat ik vond dat ik het zo moest afsluiten.
Dus de jochies ingeladen en ze thuis weer afgedropt.
Kreeg ik later deze 2 foto's door van kuddegenootje.
Beide mannetjes waren kapot

Liberty

Bambam

Ik was zo blij dat Liberty zo goed reageerde in een andere omgeving. Ook tijdens het wandelen heeft hij zich voorbeeldig gedragen. Staan in een graspaddock gaf ook totaal geen problemen
Geeft dus moed voor de volgende keer.
Het zijn geen hoogstandjes kwa foto's of verhaal, maar voor mij erg waardevol.
Afgelopen najaar is Liberty door een hond aangevallen tijdens het lopen naast de fiets, nog geen maand later zat hij met zijn achterbeen in het draad.
In januari hebben we een ongelukje gehad, weer naast de fiets (ook helaas weer door een hond)
En in april is hij geholpen aan zijn patella fixatie waardoor hij een paar weken weer op rust stond.
Ik was dus aardig het vertrouwen kwijt tussen ons.