No Nonsens Noir!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 19:56

Een paar maanden terug heb ik mijn allergrootste kanjer laten inslapen. Jeetje wat was ik klaar met het paardenleven. Ik vang al jaren paarden op die zogenaamde problemen hebben, maar vooral niet begrepen worden.

Onze kanjer vergeten we nooit! De merrie die ik uiteindelijk besloot te kopen en ook nooit meer weg zou doen. Zij was mijn heldin. Een karakter zo mooi en eerlijk als je haar het respect maar gaf en wat heb ik veel moeten laten zien voordat ze me geloofde.
Afbeelding

Uiteindelijk was het een super paard voor zowel mij als mijn dochter.

Toen zij overleed stierf er een stukje paardenliefde met haar mee. Ik wilde niet meer en eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik wil. Mijn dochter heeft een geweldige pony die ik met liefde ondersteun, maar voor mij lijkt het soms een beetje klaar.

Afbeelding


Vele dachten dat ik een grapje maakte omdat ik al 20 jaar bezig ben en al vele paarden verder heb gebracht en dit ook altijd mijn passie is geweest. Toen ik al mijn spullen begon te verkopen en weg te gooien werd dat een geloofwaardiger verhaal. De vraag of ik echt niet meer wilde beantwoorde ik snel en simpel!

Ik wil alleen nog een gitzwarte van minimaal 1.70 met een Total US bloedlijn. Hahahahaha maar jullie snappen dat ik dat niet kan betalen en dus zal ik inderdaad stoppen.

De reden dat ik de Total us lijn riep, was omdat ik mijn merrie met hem wilde insemineren Toen hij de dekdienst net uitgehaald werd en dit dus niet meer mogelijk was.

Toen ik dus alles kwijt was aan spullen en mijn stal eigenlijk nooit meer gevuld zou worden werd ik gebeld. Ik heb ooit een paard goed gekregen die 7 inrijstallen had gezien en van een goede stal kwam en waar handelaren me belde dat ik zou verongelukken met hem en ik heb direct naar de slacht door moest brengen. Het enige wat dit paard nodig had was rust, vertrouwen en tijd. Uit dit resultaatkwam dus ookvoort dat ik nu dit paard aangeboden kreeg. Ik kapte het af ik hoefde niet meer. Al was ik wel benieuwd om welke het ging natuurlijk.

No Nonsens Noir oftewel Nono
Een nu bijna 4 jarige Total US
Ons plan is er nog niet!
Hij staat nu vooral paard te zijn om te resetten en dan vanuit 0 te gaan bouwen.

Ik heb hem samen met een vriendin overgenomen omdat ik nog vaak met mijn merrie in de knoop zit. Alleen deze kans kon ij ook niet laten gaan!

Afbeelding

Dus onze nieuwe aanwinst een paard met een vrij goed karakter en een gecompliceerd probleem.

Hij is goedgekeurd en alle achtergrondinformatie is aanwezig. Voor nu staat hij 24/7 op het land in een kudde van 15 paarden waar hij dus onderling best wat leert. Ook werken we vanaf de grond. Gewoon het simpele wandelen, stilstaan, poetsen, volgen en uit de aura blijven hahahah. In oktober zal hij naar stal gaan maar nog steeds een vrijheid blijheid verhaal, veel buiten en alles rustig aan! Vanuit daar gaan we hem toch nog 1 maal door de molen halen om echt voor de volle 100% zekerheid te hebben dat zijn gedrag niet voortkomt uit pijn. Hij geniet nu ook van alle osteo behandelingen en nog 1 waar ik even niet op de naam kom.

Afbeelding
Haay nono!


Afbeelding
Gelijk de tandarts ook maar, want als we dan toch bezig zijn. Aan beide kanten restanten van een wolfstand verwijderd. Bleken nog deels wortels en stukjes te zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 23-05-22 20:40, in het totaal 3 keer bewerkt

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:10

Wat een knap dier is Nono <3 Ik ben heel benieuwd naar hoe hij zich gaat ontwikkelen bij jou!

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 13:59

_Sofie schreef:
Wat een knap dier is Nono <3 Ik ben heel benieuwd naar hoe hij zich gaat ontwikkelen bij jou!

Ikzelf ook en anders blijft hij gewoon het gezelschapspaard

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:20

Wat bijzonder dat je precies die gitzwarte Total US aangeboden kreeg die je nog zo graag wilde! Het universum heeft voor je besloten dat je nog niet klaar met paarden bent :) Veel succes (en plezier!) met hem!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:13

Oh wat een knap dier. En helemaal wat je wou een Total US. Zalig als dat zo onverwacht aangeboden wordt.

Veel plezier samen.
Hopelijk is er medisch niets geks aan de hand en kunnen we ooit ook rijfoto's van jullie samen zien.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:17

Suikerspinda schreef:
Wat bijzonder dat je precies die gitzwarte Total US aangeboden kreeg die je nog zo graag wilde! Het universum heeft voor je besloten dat je nog niet klaar met paarden bent :) Veel succes (en plezier!) met hem!



Nou precies dit! <3
Heel veel succes en geluk met deze knappe zwarte!
Pracht dier!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:34

Mooi zwartje <3

Ik zie in de toekomst wel een pas de deux met je mooie witte poownie en jij met je zwarte paard <3 ;)

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:42

Gaaf paard zeg!
Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.
Mooie speling van het lot so far!

Luckyy80

Berichten: 1013
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:08

Wat een verhaal. Veel plezier met hem!

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:16

Het is je gegund! Ik hoop dat je met de tijd en alle rust die je hem en ook jezelf nu geeft, een machtige mooie band mag gaan opbouwen. Ik
Volg vanonder mijn steen graag mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:16

Wat fijn voor jullie, zeg! Ik vind hem knap. Wat is zijn vrij gecompliceerde probleem? Heel veel plezier en succes met hem!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:24

Oh jeetje.. ik heb het helemaal niet mee gekregen van je merrie. Wat naar zeg! Kan heel goed begrijpen dat je het daar heel zwaar mee hebt.
En wat bijzonder dat dan precies dit dier, met die afstamming op je pad komt!
Wat een leukerd! :D
Ben heel benieuwd hoe jullie verhaal zich gaat ontwikkelen!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:35

Vergeet niet foto's van hals en schoft te maken. Wordt nog wel eens vergeten.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 18:51

Aaaah dank jullie!
Ik ben zelf ook benieuwd en voor nu staat hij gewoon even stil om te resetten en daarna gaan we kijken hoe en wat.

Hij steigert momenteel zonder enige aanwijzing. Waar je bij vele paarden bepaalde trekjes ziet komen kan hij van kalm en rustig ineens kaarsrecht overeind staan. Daarna weer heel kalm alsof er niks gebeurd is.

Hij staat nu dus vooral buiten om lucht te krijgen en als hij dalijk een half jaartje heeft gestaan gaat hij op de foto en inderdaad gewoon echt alles op de foto. Als dit goed is gaan we langzaam aan bekijken op wat hij nou eigenlijk omhoog komt, maar alles vanaf de grond en in alle rust en kalmte. Ik heb de tijd en hij heeft die tijd nodig.

En of het nou wel of geen machtig goed paard is of wordt, maakt ons eigenlijk niet zoveel uit. Als het een weidepaard of gezelschapspaard zal worden zijn we net zo blij met hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:57

Nou, klinkt alsof hij het goed getroffen heeft bij jullie. Goed dat je hem tijd en lucht geeft. En hopelijk geeft hij jullie wat verlichting van het verdriet :)

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:02

Ik volg ook graag mee onder mijn steen.
Wat een prachtig paard en hopelijk mankeert hij niks en komt het met de tijd helemaal goed met hem.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 22:16

Afbeelding
Tot nu toe doet hij het super!
Hij is vrolijk en opgewekt!

Afbeelding
Afbeelding

Hij staat in een leuke groep wat nu na 3 weken steeds meer een kudde vormt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:43

culaccino schreef:
Nou, klinkt alsof hij het goed getroffen heeft bij jullie. Goed dat je hem tijd en lucht geeft. En hopelijk geeft hij jullie wat verlichting van het verdriet :)

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten :j

Echt een knapperd, GabberGill! <3

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 02:35

En weer even een update van de knapperd! We zijn verhuist!

[ITP] Als je na 20 jaar paarden alles hebt waar je van droomt!

En zijn weer begonnen! De rust heeft hem goed gedaan. Al heeft hij nog wel eens ruziet de lengte van zijn benen. Hij doet zijn best. Zijn aangeleerde standaard rem is eraf en ik klop het af, maaaar voor nu heeft hij nog geen enkele keer gesteigerd en pakt lengte! Als hij iets moeilijk vind lost hij het nu voorwaarts op ipv gelijk stilstaan en omhoog klappen.

Trots op het puppypaard!
♡♡♡
https://www.instagram.com/reel/Cfbr_NYN ... JmNzVkMjY=

En bewegen kan hij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En opstijgen doet hij nog maar niet meer als voorheen. Hij zit dan vooral in de knoop met zijn benen


Afbeelding

Afbeelding

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: No Nonsens Noir!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:01

Soms lopen dingen zo omdat het zo voorbestemd is, moest ik direct aan denken. Wat bijzonder. Deze knapperd heeft het wel getroffen met je!

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 11:23