Onze Nuraij is 17 april alweer 2 jaar oud geworden, nu hij helemaal door z'n wintervachtje heen is en het vandaag zulk mooi weer was vond ik dat het weer eens tijd was voor wat fotootjes

Nuraij is een volbloed arabier hengst gefokt uit de oude Crabbet bloedlijnen. De arabieren van deze bekende Engelse Crabbet fokkerij werden geselecteerd op karakter, type en bruikbaarheid. De crabbet fokkerij gaf prioriteit aan degelijkheid en een goede comformatie, daarom kunnen de crabbet arabieren enkele van de meer overdreven elegante kenmerken missen die tegenwoordig worden beschouwd als kenmerken van het Arabische ras. Deze focus maakt ze echter uitstekende rijpaarden en presteren dan ook goed in de sport

Nuraij is een zoon van de laatste crabbet hengst uit Nederland, Sirel. Sirel heeft Z1 dressuur gelopen onder het zadel en heeft een geweldig lief en zacht karakter. Nuraij's moeder, mijn lieve merrie Jet, is momenteel naar mijn weten de laatste crabbet merrie in Nederland en dit maakte dat ik koos voor de prestatie hengst Sirel als partner voor haar. Dat deze combinatie zo geweldig uit zou pakken had ik enkel durven dromen.

Genoeg gekletst, hierbij de fotootjes!

Ik ben enorm blij met hoe hij zich momenteel ontwikkeld en kijk enorm uit naar z'n verdere groei. Mocht je het leuk vinden, je kunt hem volgen via zijn bokt topic:
[PP] [VOLG] Aura's Silvern Nuraij
Groetjes Michelle