Een nieuw paard met hulp van Bokt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Een nieuw paard met hulp van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-22 20:29

Hoi Bokkers!

Na een lange en lastige zoektocht is Cadanza sinds juni 2021 deel geworden van onze familie :D
En dat was niet gelukt zonder de hulp van Bokt.

Begin 2021 had ik na het overlijden van mijn eerste paard (ze was bijna elf jaar bij mij) besloten om op zoek te gaan naar
een nieuw paard waar ik de sport mee in zou kunnen gaan. Tot nu toe heb ik alleen dressuur gereden en af en toe wat
gesprongen maar nooit wedstrijden gedaan. Maar dit kriebelde toch wel! Ik wilde opzoek gaan naar een paard die al enige spring ervaring had
zodat ik daar veel van zou kunnen leren, zo ongeveer rond de 8-10 jaar. Maar het leek wel of iedereen hier naar op zoek was :')

De zoektocht viel niet mee en na een aantal tegenslagen met keuringen etc. had ik een oproep geplaats op Bokt en op
deze manier is Cadanza op mijn pad gekomen <3 Cadanza is een vijf jarige springgefokte (Zangersheide) merrie.
Ze was niet zo ver opgeleid zoals ik in eerste instantie graag had gewild maar de klik was er en samen vanaf 0 beginnen heeft ook zeker zijn voordelen.

Afbeelding
Onze eerste foto samen

Eenmaal bij ons werd al snel duidelijk dat ze echt wel een dominant karakter heeft. Ze was eigenlijk vanaf dag 1
de baas over de ruin die bij ons in pension staat :') Ze kan best wel pittig zijn maar ze kan ook zo lief en knuffelig zijn, inmiddels
zijn we echt maatjes aan het worden maar ik heb ook vaak genoeg gedacht of ik niet de verkeerde keuze had gemaakt...
Zo was het rijden in het begin niet makkelijk, trailerladen ging heel moeizaam en in sommige situaties kan ze enorm
veel spanning opbouwen (vreemd terrein, andere paarden etc.) En als het haar te veel wordt is het net een bom die
ieder moment af kan gaan... Inmiddels weet ik gelukkig hoe ik hier mee om moet gaan.

We zijn gelijk begonnen met lessen volgen (ook voor het trailerladen) en we zijn echt met sprongen vooruit gegaan.
We krijgen om de week dressuur en springles. Ook hebben we nu een paar keer een bosrit gemaakt :D en wandelen we af en toe
op een rustige zondag langs de weg (polder), hierbij bouwt ze soms weer die spanning op dus voorlopig ga ik er nog niet op langs de weg :P

Afbeelding
Een van de eerste keren rijden

Afbeelding

Afbeelding
Op het land naast ons huis uitstappen, dat durfde ik wel aan :P

Afbeelding
Het rijden gaat steeds beter. Ze reageerde eerst amper op mijn been en galopperen vond ze nog lastig maar inmiddels gaat dit erg goed!
Op dit moment mogen er natuurlijk geen wedstrijden worden georganiseerd maar zodra de lockdown voorbij is ga ik ons
opgeven voor een B dressuurproef :D Ik denk ook dat het Cadanza erg gaat helpen om op veel verschillende locaties te komen
zodat dit normaal voor haar wordt en ze geen erge spanning meer op gaat bouwen in drukke situaties. Ik heb helaas geen recente rijfoto`s.

Afbeelding
Onze eerste buitenrit *\o/*

Eind van de zomer kwam een goede vriendin van me, Anne Schrieken langs om foto`s te maken <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cadanza is enorm mens gericht en houdt er ook ontzetten van om aandacht te krijgen.
Tijdens de fotoshoot was ze zo rustig en braaf dat ik het wel durfde om er even zonder zadel op te zitten

Afbeelding

Afbeelding

De afgelopen maanden hebben we elkaar echt leren kennen, ze heeft een sterk karakter maar we worden steeds
meer een team en het vertrouwen wordt ook steeds groter :j

In 2022 wil ik vooral veel kilometers gaan maken, lekker veel gaan lessen, mooie buitenritten gaan maken, af en toe een
dressuurwedstrijdje meepakken en hopelijk ook starten in het springen. Mijn doel is om lekker allround bezig te zijn.
Aanstaande weekend doen we mee met crosstraining hier in de buurt en ik hoop komende zomer een oefencross te kunnen gaan rijden.
Maar het belangrijkste is natuurlijk plezier hebben!

Wij hebben ook een eigen instagram pagina (link in onderschrift) mocht je het leuk vinden om ons avontuur te volgen.

Bedankt voor het kijken! een reactie vinden we leuk :))

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥


Toushie

Berichten: 7264
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Een nieuw paard met hulp van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:34

Wat fijn dat je een nieuw maatje hebt gevonden. Veel plezier en geluk saampjes en dat jullie nog maar flink mogen groeien samen.

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


Selina

Berichten: 14262
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:41

Leuk topic zo! Ik vond het zo zuur dat je zoveel pech had met je zoektocht en wij ondertussen genoten van Kenzy :o Maar gelukkig heb je uiteindelijk toch je maatje gevonden! Waar Bokt al niet goed voor is O:)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-22 23:11

Toushie schreef:
Wat fijn dat je een nieuw maatje hebt gevonden. Veel plezier en geluk saampjes en dat jullie nog maar flink mogen groeien samen.

Dankjewel, heel lief! Ik hoop ook echt dat we een nog beter team gaan worden :)

Selina schreef:
Leuk topic zo! Ik vond het zo zuur dat je zoveel pech had met je zoektocht en wij ondertussen genoten van Kenzy :o Maar gelukkig heb je uiteindelijk toch je maatje gevonden! Waar Bokt al niet goed voor is O:)

Dankje! We hebben enorme pech gehad maar gelukkig is Cadanza uiteindelijk op mijn pad gekomen. En ja dat we allebei een nieuw paard via bokt hebben gevonden is toch wel bijzonder :D

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

artstel

Berichten: 31
Geregistreerd: 30-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:34

Dank voor het delen. Veel plezier samen! **\O/**

►Fotograaf ►Pedagogisch coach ►Pedagogisch medewerker ►Leerkracht basisschool ►Intrinsieke motivatie ►Vrijheid in verbondenheid ►Aandacht en tijd ►Humor

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Een nieuw paard met hulp van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:36

Leuk verhaal, maar wat een machtig paard!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

xxPaige
Berichten: 806
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Een nieuw paard met hulp van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:39

Wat een leuk overzicht! Is denk ik een kwestie van aan elkaar wennen en lekker kilometers maken. Zo te zien lukt dat al aardig! Als je buitenritten op de Veluwe wil maken, ben je altijd welkom. Check mijn onderschrift :D

Volg paardengidsveluwe op Instagram
PaardengidsVeluwe instagram klik!
instagram.com/paardengidsveluwe

Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Een nieuw paard met hulp van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:55

Ik hoop dat jullie een mooie tijd samen tegemoet gaan !
Het is in ieder geval een prachtig paard ! Geen speciaal kleurtje, maar erg mooi gebouwd, vind ik haar :j En ze heeft een lief gezicht dat betrouwbaarheid uitstraalt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers