Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst) al spelend in de wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst) al spelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 19:47

Hoi hoi bokt,
Eigenlijk plaats ik nooit iets op bokt, maar omdat de heren zo leuk aan het spelen waren afgelopen zaterdag wil ik de foto's natuurlijk ook met jullie delen!

Asfaloth is mijn eigen stoere pony. 8 jaar oud en we zijn samen vanaf de dag dat hij is geboren <3 . Hij staat voor de 2de keer succesvol samen met een hengst en twee merries 24/7 buiten. Dit gaat echt super goed! Ook in het veulen/dek seizoen. Wanneer er veulens zijn is het Asfaloth die de taak als oppas en speelmaatje krijgt. Voor de merries erg fijn. Zo hebben zij af en toe rust van hun kinderen.
Asfaloth is hier ook geboren en hij is mijn maatje, mijn steun en toe verlaat, mijn beste vriend en mijn grote trots <3 .

Frodo de Palomino Bonte hengst is niet van ons/de fokker van Asfaloth, maar we lenen hem van zijn eigenaar voor het dekken van de merries. Die ik regelmatig op de hoogte houd van onze avonturen samen. Heel dankbaar dat ik met Frodo mag werken en er alles mee mag doen <3 .
Frodo is een goedgekeurde 2de premie dekhengst. Zijn officiƫle naam is Little Prince of California Skye en voor de oplettende bokker: hij heeft dit jaar mee gedaan met de NMPRS keuring. Toen zag die er iets netter uit dan eh.... nu :') _O- . In de wei is zijn roepnaam Frodo. Roept ook wat makkelijker.
Meneer hengst geniet heerlijk van het hengst zijn in een kudde <3 .

Uiteraard en vanzelfsprekend houd ik de heren goed in de gaten, maar het zijn echt de dikste vrienden samen <3 .

Oh ja. De favoriete hobby van de heren is: zichzelf erg vies maken. Vooral mijn pony is ontzettend goed in het paneren en je snapt. Het borstelen heb ik al opgegeven haha.

Excuses voor de kwaliteit. Het was erg mistig, maar kon het niet laten om toch nog foto's te maken. Zo vaak krijg ik ze ook niet al spelend voor de camera. Het was vooral erg genieten :j .
Geniet mee van het spelen van de heren!

1. Het begon met wat klieren:

Afbeelding

2.

Afbeelding

3. Daar was Frodo het uiteindelijk niet helemaal mee eens _O-

Afbeelding

4. Je ziet hem denken: Ik kom eraan om wraak te nemen voor het geven van de bok:

Afbeelding

5. Na nog wat heen en weer geklier, wat rust momenten en van mijn kant veel geduld hebben kwam er jawel, mijn lang verwachte steiger moment :D Let vooral op hoe rustig de dames blijven (Arwen zit achter Maria verstopt) en die zich niets aantrekken van het geklier en gespeel van de heren.

Afbeelding

6. Frodo laat het allemaal toe!

Afbeelding

7. En nog een steiger! Nu hoop ik ooit nog een foto te maken van de heren die echt tegen elkaar opsteigeren. Dus je raad het al. Camera is altijd wel ergens in de buurt in de hoop dat moment vast te kunnen leggen.

Afbeelding

8. Na al het geklier en gesteiger kwam er nog meer actie! Synchroon galopperen kunnen de heren als de beste :j

Afbeelding

9. Een bokje tussendoor

Afbeelding

10. Asfaloth heeft er over duidelijk plezier in! Een klein feitje. Hij is hier net een week echt genezen van wat lichamelijke klachten. Tot een paar weken geleden kon die alleen nog maar stappen, dus ik hield mijn hart een beetje vast, maar het is oh zo fijn om mijn ventje weer zo te zien genieten en dat hij het weer heerlijk vind om te spelen met zijn grote vriend Frodo!

Afbeelding

11. Frodo laat even zien wat voor moves hij in huis heeft

Afbeelding

Namens de heren en mij: Bedankt voor het kijken en hopelijk hebben jullie net zo genoten van hun speeltijd als ik!

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst) al spelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:00

Oh heerlijk. Wat een leuk stel.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:50

Wat een leuke fluffy pony's <3 . Fijn dat Frodo ook een leuk sociaal leven heeft.

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 22:35

jeetje77: Dank je wel <3 . Ja, ze zijn onwijs leuk samen! Toen Frodo een jaar geleden in de wei kwam was het even spannend, maar gelukkig klikte het al vrij snel tussen de twee heren!

Ilse_123: Ja, heel fijn! Hoop hiermee op een dag andere Hengsten eigenaren ook te inspireren dat hengsten prima samen kunnen leven met andere paarden. Gelukkig zie ik het wel wat meer om mij heen gebeuren dat hengsten een maatje krijgen waar ze mee samen mogen staan, maar nog te vaak staan hengsten apart of te veel op stal. Terwijl met de juiste combinatie tussen hengst en ruin een hengst prima met een ander paard buiten kan staan.
Allang blij dat wij dit kunnen bieden aan Frodo! Een vriendje, twee dames, 24/7 buiten <3 . Wat wil je nog meer als hengst!
En ook onwijs blij dat mijn eigen pony zo goed met hengsten kan! Zou hem zo weer bij een hengst zetten.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst) al spelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:48

Mooi om te zien dat Frodo ook heerlijk tussen de andere mag staan :D

Mijn Friese hengst Diablo heeft ook al 6 jaar zijn grote bonte vriend aan zijn zijde en loopt dagelijks met zijn 2 buurruinen te klooien over het draadje <3

Afbeelding
Afbeelding

halterscoll

Berichten: 120
Geregistreerd: 16-12-21

Re: Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst) al spelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:27

hahaha leuk stelletje bij elkaar :P

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 00:29

DJZ: Ja het is elke dag genieten hem zo te zien met zijn kudde <3 . Gelukkig is de fokker van mijn pony daar heel makkelijk in. Gewoon hup: Hengst in de kudde en niet apart.

En wat onwijs leuk om te zien hoe jouw knappe Fries ook een maatje heeft! En heerlijk paard kan en mag zijn! Wat een knappe Bonte vriend heeft Diablo ook <3 . En Diablo is al net zo knap!
Volg je topics als stille meelezer en het is altijd zo gaaf om te zien wat jullie samen allemaal doen en beleven!

halterscoll: Dank je wel <3 .

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst) al spelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:13

Oh wat een geweldig duo. Lekker klieren samen. Daar mogen wel veel meer foto's van komen

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 18:27

Zie ik gewoon dat we in uitgelicht staan, dank je wel <3 .

SsSimonee: Dank je wel <3 Wat een lieve woorden! Meer foto's zullen er vast en zeker komen! Er gebeurt altijd genoeg in de kudde.